Engeltje op schouder bij heenreis RAI

Peter uit Soest

Die hard MF'er
2 okt 2001
641
0
Soest
Ik rijd op de A1 naar amsterdam. Ik rij op de rechterbaan. Links van mij passeert een grote toerbus. Op datzelfde moment rijd er een peugeot modern autootje op de invoegstrook. AUTO SLLLIIIP GLIJ 3kwartklokslag ROND, MILLISECONDEN. Toerbus net aan linkerzijde gepasseerd, AUTO DWARS op de weg VOOR MIJ. Ik wijk uit naar links om de dwars over de snelweg staande te ontwijken, dat kan want de achterkant van de bus is net voorbij, niet remmen want dan ga je, dat haal je niet, STUREN!!!!

Dus ik rijd proffesioneel om de 270 graden geslipte auto, dwars voor mij, heen.

De auto reed dus op de invoegstrook, en in mijn ooghoek zie ik hem een zwieper maken!
Als ik de verkeerde beslissing had genomen had ik waarschijnlijk een ernstig ongeluk gehad en had ik mijzelf met 100km/u in de flank van een stilstaande auto geboord...
Het adrenaline hartslaggehalte was even groot op dat moment. Maar cool-etjes ben ik doorgereden alsof er niks aan de hand was.
De bus was een rijdende muur naast mij, gelukkig was ie net op tijd voorbij, rechts de slippende auto.

Al met al hadden we allen geluk dat het niet bomvol was op de snelweg, want dan was er geen uitweg meer...

Ach, verder is mijn dag lekker verlopen. Het is maar een voorval. O-)
 
Statistisch gezien heb je nu weer een hele tijd nix om je zorgen over te maken...... , wat een geluk.. ;) zo zie je maar weer ;je mot blijve oplette!
 
Voor de meeste MF'ers was deze uitwijk-aktie onmogelijk geweest, omdat ze simpelweg nooit door een bus ingehaald worden :P ;) Je bent er goed vanaf gekomen :)
 
Voor de meeste MF'ers was deze uitwijk-aktie onmogelijk geweest, omdat ze simpelweg nooit door een bus ingehaald worden :P ;) Je bent er goed vanaf gekomen :)

Haha, ik wou net zeggen, sinds wanneer kunnen bussen sneller dan 160+???
 
Ik rijd op de A1 naar amsterdam. Ik rij op de rechterbaan. Links van mij passeert een grote toerbus. Op datzelfde moment rijd er een peugeot modern autootje op de invoegstrook. AUTO SLLLIIIP GLIJ 3kwartklokslag ROND, MILLISECONDEN. Toerbus net aan linkerzijde gepasseerd, AUTO DWARS op de weg VOOR MIJ. Ik wijk uit naar links om de dwars over de snelweg staande te ontwijken, dat kan want de achterkant van de bus is net voorbij, niet remmen want dan ga je, dat haal je niet, STUREN!!!!

Dus ik rijd proffesioneel om de 270 graden geslipte auto, dwars voor mij, heen.

De auto reed dus op de invoegstrook, en in mijn ooghoek zie ik hem een zwieper maken!
Als ik de verkeerde beslissing had genomen had ik waarschijnlijk een ernstig ongeluk gehad en had ik mijzelf met 100km/u in de flank van een stilstaande auto geboord...
Het adrenaline hartslaggehalte was even groot op dat moment. Maar cool-etjes ben ik doorgereden alsof er niks aan de hand was.
De bus was een rijdende muur naast mij, gelukkig was ie net op tijd voorbij, rechts de slippende auto.

Al met al hadden we allen geluk dat het niet bomvol was op de snelweg, want dan was er geen uitweg meer...

Ach, verder is mijn dag lekker verlopen. Het is maar een voorval. O-)
strak gehandeld...blij dat je het er heel vanaf heb gebracht..!!
 
Reflexen werken goed...

Nu toch maar ff weer rustig aandoen, al is de kans klein dat je de komende week weer zo'n geval meemaakt ;)
 
Volgens mij weet ik waar dit is gebeurd, als je van de a9 de a1 op rijd, daar zit een dikke bult in de weg, einde van de bocht, knal je daarover heen, dan veer je ff goed in en uit, en kan best voorstellen dat die auto daar in de slip raakte.
 
De weg achter mij was redelijk leeg. Als de auto (als ie geen klapband had, misschien was dat het geval) weer even 90 graden de goede kant op zou sturen dan kon hij ook weer zijn weg vervolgen. Ik heb auto verder niet bekeken in mn achteruitkijkspiegel, ik moest even om mn bloeddruk denken ;)
Nog een wonder dat de auto niet over de kop sloeg, (met een jaren 80 onderstel zou dat zeker gebeurd zijn, het was gelukkig een moderne auto), want dan was ik een kegel op een bowlingbaan met mn motor.

Volgend jaar een bandit 1200 kopen en nog sneller uitwijken voor bowlende auto's })
 
Stakke aktie pik! Weer een beetje ervaring erbij. Zo zie je maar zonder geluk vaar geen motorrijder wel.

Udo, Soesterberg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan