Ervaring ContiRaceAttack Slick

GlennSP2

MF'er
18 mei 2007
105
0
Hoevenen, België
Wie heeft ervaring met de ContiRaceAttack Slicks?
Ik kan een nieuw setje 120/190 kopen voor 200€
Ik reed vorig jaar met Dunlop GP Racer D211's en was daar zeer tevreden over.
Is de conti te vergelijken met de dunlop of is de conti een kwalitatief goedkopere slick?

Groetjes !
Glenn
 
Ja hier!

Ik heb afgelopen seizoen een setje gereden. Ik was er zeer tevreden mee:
- Meer dan genoeg grip, tenzij je echt dik onder de 1:50 op Assen rondgaat.
- Zeer goede levensduur, met een achterband Medium deed ik 6 dagen.
- Voelt zeer stabiel aan, met een goede waarschuwing bij glijden (achter).
- De voorband voelt ietsje houterig, maar niet zo erg als de Bridgestone slick.
- Inderdaad zeer redelijk geprijst!

Ik denk dat 'ie kwalitatief wel iets minder is dan de Dunlop slicks (die heb ik ook nog enkele dagen gereden: superbanden!), maar verder goede banden, hoor! De vraag is ook of je alles eruit haalt...
Ik heb ook de Conti regenbanden getest, maar daarvan is de harde compound niet geweldig, de zachteren weer wel...

Maareh, laat eens horen: waar is die aanbieding???
Heb ook interesse! :Y
 
Ja hier!

Ik heb afgelopen seizoen een setje gereden. Ik was er zeer tevreden mee:
- Meer dan genoeg grip, tenzij je echt dik onder de 1:50 op Assen rondgaat.
- Zeer goede levensduur, met een achterband Medium deed ik 6 dagen.
- Voelt zeer stabiel aan, met een goede waarschuwing bij glijden (achter).
- De voorband voelt ietsje houterig, maar niet zo erg als de Bridgestone slick.
- Inderdaad zeer redelijk geprijst!

Ik denk dat 'ie kwalitatief wel iets minder is dan de Dunlop slicks (die heb ik ook nog enkele dagen gereden: superbanden!), maar verder goede banden, hoor! De vraag is ook of je alles eruit haalt...
Ik heb ook de Conti regenbanden getest, maar daarvan is de harde compound niet geweldig, de zachteren weer wel...

Maareh, laat eens horen: waar is die aanbieding???
Heb ook interesse! :Y

Met welke bandenspanning heb je gereden? Wat waren jouw tijden...aangezien je aangeeft dat rijden ver onder de 1:50 gripproblemen geeft.....
 
2 jaar terug had je weer nieuwe Conti's die het weer helemaal zouden gaan maken. Maar helaas, was weer net niks. Ik praat puur over de productiebanden.
Je ziet ze weinig en ze worden niet voor niks nu voor 200,- aangeboden.
Geef wat meer uit en koop gewoon een Pirelli. Absoluut rijplezier tegen een redelijke prijs en minder kans op een schuiver.
 
Laatst bewerkt:
ken toch enkele cuppers die er mee rijden en tevreden zijn (1,49-1,50 op Assen met medium voor en achter) wel iets langere opwarmtijd naar het schijnt.

Wil dit seizoen hiermee gaan rijden.
 
2 jaar terug had je weer nieuwe Conti's die het weer helemaal zouden gaan maken. Maar helaas, was weer net niks. Ik praat puur over de productiebanden.
Je ziet ze weinig en ze worden niet voor niks nu voor 200,- aangeboden.
Geef wat meer uit en koop gewoon een Pirelli. Absoluut rijplezier tegen een redelijke prijs en minder kans op een schuiver.

:} :} :}

Helemaal mee eens Fer! Ik heb er wat op hun plaat zien gaan met Conti's :o
 
:} :} :}

Helemaal mee eens Fer! Ik heb er wat op hun plaat zien gaan met Conti's :o

Met Pirelli vallen ze ook maar ken van Cliff Kloots een aantal valpartijen die maar niet te verklaren waren over hoe en wat. Band was telkens in 1 keer weg.

We delen allemaal onze ervaring hier op het forum. Trek je eigen conclusies hieruit of je met deze banden wil rijden.....
 
Met Pirelli vallen ze ook maar ken van Cliff Kloots een aantal valpartijen die maar niet te verklaren waren over hoe en wat. Band was telkens in 1 keer weg.

We delen allemaal onze ervaring hier op het forum. Trek je eigen conclusies hieruit of je met deze banden wil rijden.....

en nadat hij niet meer op Conti heeft gereden is hij nooit meer gevallen ( zonder verdere aanpassingen?)

Rij dan wel niet op de slicks van conti en zeker niet tijden onder de 1:50, maar bij mij hebben ze het altijd erg goed aangegeven als ik meer wilde dan de band en ook weer goed op te vangen. ( met te heet weer met te hoge bandenspanning rijden.... dan is 2 minuten op sport-attack ook al iets te snel bij vol accelereren)

Heb ze tijdens een circuitdag van conti ook bij bosjes zien stuiteren, maar dat was allemaal veel te veel willen met banden die niet op temperatuur waren. Toen er vanuit de organisatie met marshalls de eerste twee ronden met beleid werd voorgereden ging er geen één meer. ( ook nu weer straatbanden (race-attack street))
 
ken toch enkele cuppers die er mee rijden en tevreden zijn (1,49-1,50 op Assen met medium voor en achter) wel iets langere opwarmtijd naar het schijnt.

Wil dit seizoen hiermee gaan rijden.
Dat heb ik ook begrepen. Ik heb er een paar gesproken die aangaven dat ze het gevoel hadden richting de grens te gaan. En aangezien zij sneller rondgaan dan ik, en er meer ervaring in hebben, neem ik dat van ze aan...

Hier een spanningstabel:
full
 
@ marc.tien

6 dagen met een achterband?
Ging goed, ja, met de volgende voorwaarden:
- vering en demping een beetje voor elkaar
- een keer omdraaien
- en je rijdt wat gevarieerde circuits

En dan ben ik er best blij mee, ik moet m'n banden ook maar zelf betalen!

2x Ecuyers @ 1:57
1x Croix @ 0:59
1x Mettet @ 1:12
1x Zandvoort @ 2:05
1x Assen @ 1:58

Absoluut geen wereldtijden natuurlijk, maar voor de gemiddelde hobby racer misschien best redelijk representatief? Aangezien ik er het afgelopen jaar overal nog wat seconden afgereden heb, zit er volgens mij ook nog wel wat rek in, ook.
En in ieder geval tijden die de Conti's prima trekken, zonder in de buurt van de grens van de band te hoeven rijden, mijns inziens...
 
Hier een enthousiaste gebruiker van de raceattack. :Y (geen slick trouwens)
Ja, klopt, jij was er ook best tevreden (en snel) mee. We hebben het al eerder over de RaceAttack gehad.
Een telefoontje naar Continental leerde trouwens dat de RaceAttack profiel banden qua constructie exact gelijk zijn aan de RaceAttack slicks. Qua rubber zaten er slechts minieme verschillen in, volgens de technische woordvoerder...
 
Laatst bewerkt:
heb 3 weken geleden op mettet een ongeval gehad, schuiver in voorlaatste linkse bocht (de snelste van het circuit)

er lagen continental race attack street banden op
vooraan 2.0 bar achteraan 1.8 bar

rijd er al jaren mee op straat en op diverse circuits
nooit geen problemen mee gehad en steeds heel tevreden van geweest

maar helaas die ene dag ging de achterkant in 1 keer volledig weg, zonder waarschuwing of wat dan ook.

het was midden in een bocht, dus gas was constant en men zithouding was op dat moment niet veranderd, mooi weer en geen natte baan.

kijk effe naar het filmpje:
 
Welliswaar geen recente ervaring met de Slick. Wel met de Rain versie.....voor mij maar een conclusie NEVER nooit meer CONTI wat een g*#fbanden . Nog nooit banden gehad die zoveel instabiliteit in mn motor gaven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan