Ervaring DS covers

Ferde

Brikkenpiloot
1 feb 2015
1.079
353
Hendrik Ido Ambacht
Aangezien mijn tweewieler 's winters buiten moet staan, wil ik toch een goede hoes kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de hoezen van DS covers. Ik heb er 2 gezien met elke een ander prijskaartje.

ALFA motorhoes - DS COVERS Voor €80

DELTA motorhoes - DS COVERS. Voor €40

Het grote verschil zit hem volgens mij in het type polyester 210D en 300D.
Nu gaat het niet om een nieuwe motor.

Mijn vraag is daarom dus of er mensen zijn met 1 van deze hoezen die hun ervaring ermee willen delen of een ander alternatief hebben?!

Mvg
 
Als je een goede hoes wilt hebben moet je gewoon een Verheul hoes kopen. Dan heb je je gewoon de beste motorhoes die je kan krijgen!

Kan je genoeg over vinden op MF.

Hoes is van tentdoek gemaakt, waterafstotend/dicht en ademend. Kan je gewoon over een hete en eventueel natte motor heengooien!

Topding gewoon!
 
Als je een goede hoes wilt hebben moet je gewoon een Verheul hoes kopen. Dan heb je je gewoon de beste motorhoes die je kan krijgen!

Kan je genoeg over vinden op MF.

Hoes is van tentdoek gemaakt, waterafstotend/dicht en ademend. Kan je gewoon over een hete en eventueel natte motor heengooien!

Topding gewoon!
Ik heb niet gekozen voor een verheul hoes omdat die geen zachte binnenkant heeft. Nadat mijn voorgaande grijze hoes met molton binnenkant aan vervanging toe was gekozen voor een ds cover die dus ook een zachte binnenkant heeft. Ik heb sterk het idee dat niet opgemerkt wordt dat tentdoek harder schuurt dan je verwacht.
Omdat de ds cover zwart is vergrijst ie wel. Maar dat heb je al snel met de kleur zwart, alhoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
 
Die Verheul hoezen krassen echt niet hoor, ik heb er nog nooit wat van gemerkt en jaren de motor met weer en wind buiten gestaan.

De hoezen van Verheul verbleken op den duur ook wel.
 
Ik heb van de week toch een hoes gekocht van DS covers.
Het is de duurste van €80 geworden.
Mijn eerst indrukken zijn dat de kwaliteit van de hoes stevig aanvoeld en de binnenkant zit zacht beschermend materiaal.
De onderkant bevat elastiek zodat je ook niet hoeft te kloten met ogen.
Ook zit er een handige die je onder je motor vastklikt als het echt mocht gaan stormen.
De hoes heeft inmiddels de buien van vande week overleeft en er zit totaal geen condens onder de hoes. Tot nu toe zeer tevreden.
Nu maar afwachten hoe de hoes zich houd op langere termijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan