ervaring met Conti Roadattack?????vooral regen en kou

melkridder

Die hard MF'er
3 jan 2006
815
0
bikinibroek
moet aan nieuwe rubbers en overweeg de Conti's
omdat ik gewoon doorrij ben ik benieuwd naar ervaringen in dit en komend jaargetijde met deze band
hoe blijft de grip met kou en regen ?
slijtage ??
rij nu met een XJR 1200 op Bridgestone banden 020 achter en 014 voor
reacties welkom
 
Is volgens mij best wel wat over te vinden.

~[edit]mmm, die links werken niet meer met de verse software, maar als je het via zoeken doet staat er best wat info over deze band :Y
 
Laatst bewerkt:
in de moto73 test
hadden ze de 4e plaats in het nat.
en droog een gedeelde eerste plaats
wie de eerste plaats had weet ik niet meer in het nat.

ik heb ze er zelf ook onder liggen
en ik moet zeggen dat ze mij goed bevallen
 
Laatst bewerkt:
Stond ook voor de keus.
Ik was toch niet helemaal overtuigd van de BT's (020 achter en 012 voor) en besloot uiteindelijk Michelin Pilot Powers te laten monteren, vooral ook vanwege hun nat weer gedrag.

Tóppertje! Vrijwel meteen opgewarmd en ze geven ladingen meer vertrouwen dan de BT's. Ik vond de BT's ook best sterk elk hobbeltje en richeltje in het wegdek doorgeven. De PP's zijn veel comfortabeler en geven ladingen meer grip.
 
moet aan nieuwe rubbers en overweeg de Conti's
omdat ik gewoon doorrij ben ik benieuwd naar ervaringen in dit en komend jaargetijde met deze band
hoe blijft de grip met kou en regen ?
slijtage ??
rij nu met een XJR 1200 op Bridgestone banden 020 achter en 014 voor
reacties welkom

... Ronald zweert erbij en die rijdt het hele jaar door :P
 
moet aan nieuwe rubbers en overweeg de Conti's
omdat ik gewoon doorrij ben ik benieuwd naar ervaringen in dit en komend jaargetijde met deze band
hoe blijft de grip met kou en regen ?
slijtage ??
rij nu met een XJR 1200 op Bridgestone banden 020 achter en 014 voor
reacties welkom


En hoe vind je de 014 tijdens de regen/kou ?
 
En hoe vind je de 014 tijdens de regen/kou ?
014 is voor dit weer redelijk, niet meer en niet minder
kwestie van rekening houden met waar je op rijd met dat weer en dan is het best te doen
sterke kant ligt meer op het gebied van grip als het wat warmer is
 
De test van Motor freaks was de Michelin Pilot power de beste band.
Bij droog weer lag het allemaal dicht bij elkaar ( grip en handeling enzo )
Maar vooral bij nat weer stak de mpp er met kop en schouders boven uit.

Bijkomd plus puntje, mpp hebben een lange levensduur !
Ik heb met een set 16.500 Km gereden. Heb een r6 en hou wel van een beetje door rijden. Dat compenseerd dus mooi de aankoop prijs. :+

suc6 !
 
Wát, 16.500km????? Tákke........

Gingen die velgen toen niet érg vonken???? :+
 
De test van Motor freaks was de Michelin Pilot power de beste band.
Bij droog weer lag het allemaal dicht bij elkaar ( grip en handeling enzo )
Maar vooral bij nat weer stak de mpp er met kop en schouders boven uit.

Bijkomd plus puntje, mpp hebben een lange levensduur !
Ik heb met een set 16.500 Km gereden. Heb een r6 en hou wel van een beetje door rijden. Dat compenseerd dus mooi de aankoop prijs. :+

suc6 !
Hmm... 16500 met een paar MPP's gaat niet lukken op een XJR... dat ding weegt ca 240Kg en met een gemiddeld koppel van 115Nm lust ie die bandjes rauw.. als we de helft halen mogen we onze handjes dichtknijpen... ;)
 
De test van Motor freaks was de Michelin Pilot power de beste band.
Bij droog weer lag het allemaal dicht bij elkaar ( grip en handeling enzo )
Maar vooral bij nat weer stak de mpp er met kop en schouders boven uit.

Bijkomd plus puntje, mpp hebben een lange levensduur !
Ik heb met een set 16.500 Km gereden. Heb een r6 en hou wel van een beetje door rijden. Dat compenseerd dus mooi de aankoop prijs. :+

suc6 !

:o 16500 Kilometer ?!?!?! tijd om je 25kw kit er af te slopen :Y
 
Hmja, ik zou al blij zijn met rond de 8000. Lijkt me ook wat reëler. Ik doe met een BT020 zo rond de 12000.

Neemt niet weg dat ik het héle fijne bandjes vind. Ze geven een stuk meer vertrouwen als de BT's. Uiteraard heeft de PP wel wat zachter rubber als de BT020, dus helemaal eerlijk is de vergelijking niet.
 
leuk al deze reacties
jammer genoeg gaan ze weinig over de Road Attack maar vooral over de MPP :?
MPP gaat er zekers niet omheen ,
in tegenstelling tot de meeste vind ik deze band dus nix
heb ze er 1 keer onder gehad en er slechts een kleine 1000 km mee gereden
vond het rijgedrag helemaal nix , was dus een duur setje toen ze er weer knap afgingen

wil eigenlijk de nieuwe 021 maar ga dat niet redden omdat mijn slijtindicatoren al behoorlijk zijn gesleten en wil dus eens iets anders proberen

MPP valt af gaat denk ik een Roadattack worden vandaar de vraag voor deze band en niet : wat vind jij een fijne winterband ;)
 
leuk al deze reacties
jammer genoeg gaan ze weinig over de Road Attack maar vooral over de MPP :?
MPP gaat er zekers niet omheen ,
in tegenstelling tot de meeste vind ik deze band dus nix
heb ze er 1 keer onder gehad en er slechts een kleine 1000 km mee gereden
vond het rijgedrag helemaal nix , was dus een duur setje toen ze er weer knap afgingen

wil eigenlijk de nieuwe 021 maar ga dat niet redden omdat mijn slijtindicatoren al behoorlijk zijn gesleten en wil dus eens iets anders proberen

MPP valt af gaat denk ik een Roadattack worden vandaar de vraag voor deze band en niet : wat vind jij een fijne winterband ;)

Welke banden spanning gebruikte je met de mpp?
 
Och ja, uiteindelijk bepaal je zelf wat je een lekkere band vindt. Het zijn tenslotte ook jouw centen.....

Al vind ik het inderdaad wel gek dat je zo'n negatieve ervaring had met de PP's.
 
sommige motoren rijden niet fijn met bepaalde banden.
ik heb ergens gelezen, dat een gixxer 750 niet zo fijn rijdt met een BT 014
 
Ik heb de sport attack er onder gehad, op mijn oude ZXR 750. Ik vond het gevoel bij koud/nat weer een stuk minder dan de BT12 die er daarvoor onder lag.
Later bleek wel dat mijn achter vering behoorlijk gaar was, dat helpt natuurlijk ook niet.
 
Ik heb CRA op mijn thunderace gehad en was er best wel tevrden over.
Slijtage was zeer goed, heb er 3000km mee gereisd in schotland met 2 personen op de motor incl bagage voor een week, zonder verhoogde bandenspanning, en de band was 1/3~1/4 versleten.
En ik kan wel zeggen dat we daar niet zo rustig gereden hebben.

Wat me wel al na 100m op viel, nadat ik mijn BT010 - BT020 had laten vervangen door de CRA, was dat ze veel trager sturen.

Bij een natte baan had ik ongeveer hetzelfde vertrouwen als bij de BT's. Dus wel goed.

Trouwens, waarom worden er weer MPP aangeraden als er naar een RoadAttack wordt gevraagd? Dat zijn toch banden voor totaal verschillende doelgroepen.

Als je toch nog naar andere conti's zou willen kijken. Vrienden van mij hebben de SportAttack geprobeerd onder een blade ipv de BT014 en MPP, en daar waren ze niet zo tevreden. Ook vanwege het trage stuurgedrag.

De RaceAttack ken ik zelf (nog) niet, en ben op tests van deze band aan het wachten. Volgens mijn dealer zouden deze nu ook beter sturen dan de vorige.
 
Laatst bewerkt:
rij ook de hele winter door en leg achter in de winter michelin pilot road ben er voor de winter zeer tevreden over
 
Heb ze onder mijn SP2 gehad. Kon er ellerlange rollingburnouts mee maken en ze sleten maar niet ;)
 
kijk dat soort reacties kan ik wat mee :}
zal mij idd kont zijn hoe goed die mpp is
als ik dat wou weten had ik dat wel gevraagd ;)
Ik heb CRA op mijn thunderace gehad en was er best wel tevrden over.
Slijtage was zeer goed, heb er 3000km mee gereisd in schotland met 2 personen op de motor incl bagage voor een week, zonder verhoogde bandenspanning, en de band was 1/3~1/4 versleten.
En ik kan wel zeggen dat we daar niet zo rustig gereden hebben.

Wat me wel al na 100m op viel, nadat ik mijn BT010 - BT020 had laten vervangen door de CRA, was dat ze veel trager sturen.

Bij een natte baan had ik ongeveer hetzelfde vertrouwen als bij de BT's. Dus wel goed.

Trouwens, waarom worden er weer MPP aangeraden als er naar een RoadAttack wordt gevraagd? Dat zijn toch banden voor totaal verschillende doelgroepen.

Als je toch nog naar andere conti's zou willen kijken. Vrienden van mij hebben de SportAttack geprobeerd onder een blade ipv de BT014 en MPP, en daar waren ze niet zo tevreden. Ook vanwege het trage stuurgedrag.

De RaceAttack ken ik zelf (nog) niet, en ben op tests van deze band aan het wachten. Volgens mijn dealer zouden deze nu ook beter sturen dan de vorige.
 
kijk dat soort reacties kan ik wat mee :}
zal mij idd kont zijn hoe goed die mpp is
als ik dat wou weten had ik dat wel gevraagd ;)

Ja ho ff..... je zei dat je ze OVERWOOG..... Dan kan het toch geen kwaad je van een dergelijke voorgenomen dwaling te weerhouden????
Zal mij kont zijn wat je verder doet hoor.... :+
 
Ja ho ff..... je zei dat je ze OVERWOOG..... Dan kan het toch geen kwaad je van een dergelijke voorgenomen dwaling te weerhouden????
Zal mij kont zijn wat je verder doet hoor.... :+

en zo is het ;)
denk dat het geen slechte keus is aangezien mensen van nature eerder iets afzeiken dan omhoog prijsen
zie weinig negateive reacties dus zal het wel goed zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan