Levenslange garantie is wel fijn natuurlijk, zolang er geen addertjes onder het gras zitten waarbij de levensduur van een handschoen op 5 jaar ofzo gezet wordt voor die garantie.
Met garantie zijn ze echt heel soepel. Collega van me had ze al jaren (zeker meer dan 5), had geen bonnetje meer en aan de buitenkant vertoonden ze al de nodige slijtage. Toen bij een van de handschoenen de verwarming het niet meer deed is hij terug gegaan naar de importeur in Apeldoorn, en hij kreeg zonder problemen een compleet nieuwe set handschoenen mee
Ik heb ze nu een jaar of 4, ook de T-12 hybride. Bevallen me echt perfect, had ik jaren eerder moeten hebben. Mijn hvv op de motor ging kapot, en ik stond voor de keuze om een nieuwe set hvv te monteren, of iets meer te betalen en voor de handschoenen te gaan. Dat laatste heb ik toen gedaan, en geen seconde spijt van gehad. Ik had voorheen met de hvv bij temperaturen onder 0 snel koude handen, sinds ik die handschoenen heb nooit meer koud gehad.
Klooien met kabeltjes valt erg mee trouwens, is even wennen maar het zijn maar 3 stekkertjes. Die 10 seconden extra werk heb ik er wel voor over als ik daardoor de volgende uren heerlijk warme handen heb.
Ik gebruik ze altijd op de accu van de motor, geen ervaring met de losse accu's. Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen daar in de praktijk gebruik van maken. Het is duur (100 euro voor de normale set), ze gaan maximaal 3 uur mee (laagste stand dus), accu's slijten natuurlijk en dat valt buiten de garantie, besluit je later eventueel een verwarmde jas of andere artikelen aan te schaffen dan voldoen de lichte accu's niet meer en moet je voor een zwaardere set.
Ik rij enkele reis w-w al één uur, dus twee uur op een dag. Dat betekend dus dat ik elke dag zou moeten opladen. Dan heb je dus nog meer geklooi met stekkers dan wanneer je ze rechtstreeks op de accu zet. Vergeet je ze een keer op te laden, dan heb je er de volgende dag niks aan. Naarmate de capaciteit afneemt redt je de 3 uur waarschijnlijk niet eens meer, is het echt koud en wil je de hogere stand gebruiken dan gaan ze natuurlijk nog veel sneller leeg. Tijdens mooie dagen in de winter rij ik regelmatig langer dan 3 uur, en dan heb je na een tijdje dus ook niks meer.
Lijkt handig die accu's, maar volgens mij valt dat in de praktijk behoorlijk tegen. Misschien handig als je ze ook voor andere dingen wilt gebruiken waarbij je geen accu hebt, skiën ofzo, maar voor op de motor zou ik ze gewoon rechtstreeks op de accu van de motor aansluiten.