ervaring met nieuwe Ducati 749(S) ??!!

jeannot

MF'er
6 mrt 2003
34
0
Goch, Duitsland
hoi, ik heb een nieuwe Ducati 749 S besteld die ik over 2 weken krijg. Te gek gewoon. Ik vond hem vorig jaar bij de introductie NIET mooi(er) dan mijn 748 maar: it grows on you en nu vind ik hem toch wel mooi worden. Ik heb een rode met het witte kontje. Race-uitlaat volgt nog. Een Duc moet je horen, nietwaar.

Mijn vraag: is er al iemand die op straat ervaring heeft met deze motor ? De testen heb ik al gelezen. Ben benieuwd !

greets, Jeannot

:9
 
Als je het ruitje vervangt door een nieuw exemplaar (zonder lampje erop) en de spiegels vervangt door iets zonder ingebouwde knipperlichten, dan is het een prachtige motor. Dat zijn IMHO de twee grootste missers.

En met de standaard uitlaat klinkt ie trouwens als een naaimachine. De SV650S van mijn vriendin maakt meer herrie. Dus er moet echt een andere uitlaat op.
 
Als je het ruitje vervangt door een nieuw exemplaar (zonder lampje erop) en de spiegels vervangt door iets zonder ingebouwde knipperlichten, dan is het een prachtige motor. Dat zijn IMHO de twee grootste missers.

En met de standaard uitlaat klinkt ie trouwens als een naaimachine. De SV650S van mijn vriendin maakt meer herrie. Dus er moet echt een andere uitlaat op.

Waar wou je die knippers laten dan? :?
 
de spiegels zijn verschrikkelijk mooi vormgegeven je ziet er alleen geen reet door,maar ja wie kijkt er nou achterom??? :)
 
Wat de spiegels betreft zijn ze geen ene moer beter geworden.
Het spijt me, maar de 748 is m.i. mooier dan de 749. Ik heb de 749 al meerdere keren gezien maar ik kan er maar niet aan wennen.....
 
Laatst bewerkt:
Een 749 :9~ :9~

Ik heb me trouwens laten vertellen dat een andere uitlaat bijna 8 kilo scheelt ten opzichte van een normale demper.

Alleen nog even een ander kapje over de koppelingsplaten zetten en je hebt de allergeilste fiets die er te krijgen is. :)

Veel plezier ermee !!
 
Nou ik kan er niet aan wennen hoor, voor mij is het de viola holt
onder de motoren, maar hij schijnt wel zeer goed te rijden :]
 
ik vind de 749 heeeeel moooi, maar de 748 ook, maar val zelf meer voor de gele versie. Maar ff eerlijk mijn Soes SV650S is de mooiste *D .
 
Op woensdag 09 april 2003 22:05 schreef Ralfonso het volgende:
ik vind de 749 heeeeel moooi, maar de 748 ook, maar val zelf meer voor de gele versie. Maar ff eerlijk mijn Soes SV650S is de mooiste *D .

:^

[me]Joris die zichzelf over een paar jaar wel met een gele 749 (of rode 999) rond wil zien rijden :9~ [/me]
 
over twee jaar vind ik hem waarschijnlijk ook mooi,
maar ik was voor de 748 gegaan!

Ach als je hem hebt en dus vaker ziet, dan wen je er toch veel sneller aan ;)

[me]EdwinO die de 749 misschien wel mooier vindt dan de 748[/me]
 
ik was benieuwd naar de reacties over de nieuwe 749 en heb er al een aantal leuke gezien. Maar zou er ook al iemand in ons landje zijn die zo'n nieuwe rijdt en er dus praktische ervaring mee heeft ?

Let me know !! a.u.b. dank u welzeerbeleefd.

Jeannot
 
nof effe over die 749, jammer dat ze er standaard niet iets meer vermogen ingepompt hebben. maar voor de rest een fijn fietsie!
 
Ik heb een tijdje geleden op een 749 met termignoni`s, (geen S versie) gereden, en ik dacht dat mijn ducati mooi geluid had, maareh,,,,dit is toch wel weer een heel ander (feller) geluid. De 749 rijd prima, en hij reageerde echt aggresief op het gas, wegligging was goed, zelfde als mijn 998, vond ik, maar de zit was iets meer rechtop dan op de 998, dus minder belasting op je polsen.
Eigenlijk prima fiets, echter zoals al meerdere MF`ers aangeven ...
Het design moet je aan wennen, eerst moest ik er niks van hebben, en nu vind ik het toch wel wat.

Binnenkort eens kijken of ik een proefrit op een 999 kan versieren.

Ghostrider.
 
Als je de 749 koopt, schaf er dan idd ook de uitlaat met ECU bij aan.
Het geluid is suuuuuuuper, en de motor loopt zoals ie door Ducati bedoelt is...

De 749/999 rijdt iets comfortabeler als de 748/998, maar ook hier geldt dat je snelheid moet hebben voor de lift op je borst.

De spiegels... tsja idd ook door die van mij zie ik niks, of je moet je armen opzij bewegen; vindt overigens de oplossing v/d clignoteurs in de spiegels een hele mooie

Redvolutionman ~ Jan
:]
 
Ik snap er niks van, volgens mij behoor ik bij een uitstervend ras ofzo!

De oude serie ducs zijn echt mega :9~ , de nieuwe series vond en vind ik echt helemaal niks.

Wat gaat er nou boven een 998? :)
 
Ik snap er niks van, volgens mij behoor ik bij een uitstervend ras ofzo!

De oude serie ducs zijn echt mega :9~ , de nieuwe series vond en vind ik echt helemaal niks.

Wat gaat er nou boven een 998? :)

Nee, je behoort niet tot een uitstervend ras, maar soms wen je (ik) aan bepaalde "lelijke" dingen als je ze maar vaak genoeg ziet. Zo heb ik 5 weken in Roemenie gezeten voor een project, en op een gegeven moment dacht ik na 4 weken dat er toch wel wat mooie vrouwen rondliepen in roemenie, terwijl ik ze in het begin niet echt atrekkelijk vond :r , en toen kwam ik weer in nederland..... Nederland RULEZ.

Anyway, ik zal no way een 999 kopen, maar ik vind ze niet meer zo lelijk als vroeger, thats all.


Ghostrider.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan