Ervaring met zeetransport Japan -> NL

Single Minded

MF veteraan
12 okt 2003
1.830
7
Overijssel
Ik ben van plan om een motorfiets te verschepen van Tokyo, Japan naar Rotterdam of eventueel Belgie.

Wie heeft er ervaring met betrouwbare transporteurs?
Of iemand die dit eerder heeft gedaan en een goed adres heeft?
 
Let op: de Rotterdamse haven is niet goedkoop.
Er komen best veel kosten bij voor het aanmeren van de boot, het lossen van de boot, het verplaatsen naar een overslagbedrijf, stalling bij overslagbedrijf.
En dan nog allerlei heffingen en fees, los van btw, invoer en bpm.
 
Let op: de Rotterdamse haven is niet goedkoop.
Er komen best veel kosten bij voor het aanmeren van de boot, het lossen van de boot, het verplaatsen naar een overslagbedrijf, stalling bij overslagbedrijf.
En dan nog allerlei heffingen en fees, los van btw, invoer en bpm.


Ik heb al een aantal offertes mogen ontvangen en het is inderdaad niet goedkoop. Vandaar ook mijn vraag hier om te kijken of er betere mogelijkheden zijn.

Antwerpen zou dan goedkoper zijn qua lossen? Of ik hem nou op moet halen in Rotterdam of Antwerpen, dat maakt mij niet zo veel uit.
 
Misschien is Zeebrugge ook een optie.
Zelf geen ervaring maar ook dat is nog te doen, mocht het schelen in prijs.
 
Probeer een oud mannetje te vinden. Zo'n 70 jaar geleden deden ze veel verschepingen vanuit Japan.
 
is het de bedoeling om vanaf hier naar japan te rijden en daarna terug te verschepen? en om wat voor motor hebben we het?
 
Let op: de Rotterdamse haven is niet goedkoop.
Er komen best veel kosten bij voor het aanmeren van de boot, het lossen van de boot, het verplaatsen naar een overslagbedrijf, stalling bij overslagbedrijf.
En dan nog allerlei heffingen en fees, los van btw, invoer en bpm.


Klopt, die kosten maken het vaak goedkoper om hem te verschepen met het vliegtuig.

Soms lopen die kosten op tot honderden euro's.
 
goedkoopste optie is in een krat in een container als restvracht.
maar ja als je iemand moet gaan betalen om dat krat voor je te maken, de motor er in te stoppen en het ding dan in de haven af te leveren dan gaan de kosten rap omhoog.
roro is ook een optie maar dan ga je zeker een hoop handelingskosten maken.
en voor het vliegtuig moeten alle vloeistoffen er normaal uit (de tank mag vaak zelfs niet meer naar benzine ruiken) omdat het anders als gevaarlijke lading wordt beschouwd en dan stijgen de kosten explosief.
neem anders even contact op met Peet van Dam van http://www.mainport-rotterdam.com/forwarding_warehousing/1/1/1/company.html . die kunnen je waarschijnlijk helemaal uitleggen welke optie voor jouw het beste is aan de hand van je situatie en mogelijkheden.
 
Zou ik knap vinden om vanaf hier naar japan te rijden :+
? waarom niet? we kunnen ook vanaf hier naar kaapstad rijden. dat je onderweg een boot oversteek maakt is niks bijzonders in dat soort reizen.


:') varen er geeneens bootjes standaard tussen japan en de rest van de wereld. weet dat er een aantal van nl naar japan wilde rijden.

Wekelijks vaart er een veerboot van Vladivostok (Rusland) naar Japan (Fushiki)
wel dus *O*
Zondag 3 augustus
 
Laatst bewerkt:
Jullie zijn echt maf. Een motor als RORO of met luchtvracht.. :+ RORO betaal je zo 8000euro voor en luchtvracht nog wel meer met DGD.

Gewoon die motor goed inpakken/krat en in een container als deellading mee laten gaan.. Even bellen naar een verlader en die laten de container zo voorrijden op de afgesproken dag. Kost echt geen bergen met geld, zeker niet die richting op want meer dan de helft van de containers gaat leeg terug naar Azie.
 
Laatst bewerkt:
Lezen jullie wel? Er staat toch duidelijk in de OP dat de motor van Japan naar hier moet komen.
ken jij het hele verhaal :W onder avonturiers worden regelmatig motoren aangeboden op vreemde plekken. oftewel iemand rijd zijn motor van hier naar japan. en daar neemt iemand de motor over en rijd hem weer naar huis.

of is het een apart japans type dat hier naartoe geimporteerd word?

daar zit een aardig verschil in.
 
Laatst bewerkt:
Nee daar zit geen verschil in want TS vraagt over verschepen niet over invoeren.
Waarom de motor daar staat is dus ondergeschikt.
 
Een motor verschepen komt neer op een LCL partij (Less then Container Load) en is daarmee een deelvracht. Wat je zoekt is een partij die eigen samengestelde containers vervoerd van Japan naar Europa. Loshaven die je hebt zijn inderdaad Rotterdam, Antwerpen, maar ook Duitsland en de UK zijn een optie.

De lead time zal ruim een maand zijn (ca. 30 dagen varen). Daarnaast heb je nog te maken met cut-off tijd en lossen, overhalen en verwerken van de zending in port of arrival. Al met al zul je makkelijk 40 dagen onderweg zijn voor het hele transport.

Kosten voor LCL liggen op ca. 60 - 100 USD/HKD per betalende kg (volume of actueel). En dat is nog ex. afhandeling in europa en eventueel lokale kosten daar (hangt af van conditie van verzending).

Al met al geen makkelijk proces en erg kostbaar :).
 
Ik las op de website van AC Sanctuary in Japan dat ze een CB1100R hebben gebouwd voor een kerel van CMS in Nederland. Misschien dat je daar contact me kan zoeken...
_TOG9027.JPG

AC サンクチュアリー
 
Een motor verschepen komt neer op een LCL partij (Less then Container Load) en is daarmee een deelvracht. Wat je zoekt is een partij die eigen samengestelde containers vervoerd van Japan naar Europa. Loshaven die je hebt zijn inderdaad Rotterdam, Antwerpen, maar ook Duitsland en de UK zijn een optie.

De lead time zal ruim een maand zijn (ca. 30 dagen varen). Daarnaast heb je nog te maken met cut-off tijd en lossen, overhalen en verwerken van de zending in port of arrival. Al met al zul je makkelijk 40 dagen onderweg zijn voor het hele transport.

Kosten voor LCL liggen op ca. 60 - 100 USD/HKD per betalende kg (volume of actueel). En dat is nog ex. afhandeling in europa en eventueel lokale kosten daar (hangt af van conditie van verzending).

Al met al geen makkelijk proces en erg kostbaar :).

En daarbij, is het IMO lading? Moet de motor nog verpakt worden? Waar ik werk werken we met collect contract service, wat een hoop kosten scheelt bij de co loader / NVOCC in RTM :) maar helaas mogen wij geen particulieren behandelen, vandaar dat ik vroeg of het onder een firma verstuurd kon ...
 
Zooo..... ff niet meer op het net geweest. Een boel reacties. *O*

Het is particulier. De motor is nog niet gekrat en moet opgehaald worden bij mijn collega thuis. Dit alles brengt aardig wat kosten met zich mee heb ik gemerkt.
Eventueel kan de motorfiets ook ongekrat afgeleverd worden in Tokyo of bij een transporteur.

Zelf een krat maken is niet praktisch en ik heb begrepen dat de kratten ook van gecertificeerd hout gemaakt moeten worden.

Ideaal zou dus zijn wanneer de motor bij een transporteur afgeleverd kan worden, deze het krat verzorgt en het krat bij een deel lading kan verschepen.
 
En daarbij, is het IMO lading? Moet de motor nog verpakt worden? Waar ik werk werken we met collect contract service, wat een hoop kosten scheelt bij de co loader / NVOCC in RTM :) maar helaas mogen wij geen particulieren behandelen, vandaar dat ik vroeg of het onder een firma verstuurd kon ...

Heb je misschien een mail adres of zou je contact op willen nemen via de PB?
 
Terug
Bovenaan Onderaan