Ervaring speciale motorstalling citybox

ricksmits

Die hard MF'er
17 mei 2015
407
1
Eindhoven
Goedendag allen,

Allereerst mijzelf voorstellen op het MF. Ik ben rick, 23 lentes jong en op 11-01-2013 gezakt voor mijn A rijbewijs wegens het over het hoofd zien van een stopbord :+ ( en het langdurige gevloek en niet bij de tijd zijn na deze fout ).. ik gestopt en gewacht tot dit jaar, augustus word ik 24 en kan ik dus opnieuw op voor mijn A.

Maar, ik ben pas verhuisd naar een appartementencomplex welke voorzien is van een droge afgesloten fietsenstalling. Echter is deze gedeeld met fietsers en scooters. mijn huidige motor ( kon ik goedkoop overnemen van een vriend ) een CBR 600 staat hier gestald. deze vind ik altijd terug met een fiets er tegen aan en omgeklapte spiegels etc.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een R6 uit medio '06/'08. Deze wil/durf ik hier niet te plaatsen. 3 straten verder is hier een citybox vestiging die het volgende aanbied:

Opslagruimte huren in 61 vestigingen in Nederland | Shurgard

Ideaal, denk ik.. ik ben in afwachting van de prijsopgave.

Echter ben ik benieuwd naar ervaring van andere mensen. Ik heb geen zin dat er nog dingen tegenaan staan of wat dan ook. ik begrijp dat dit ook afhankelijk is van je medehuurders maar toch.. zijn er mensen die dit gebruiken en zo ja wat is je ervaring.

Als je prijzen weet zou ik deze graag horen. echter verwacht ik komende week reactie op mijn prijsopgave.

Met vriendelijke groeten,

Rick
 
grootste probleem wat ik heb met dat soort opslag is dat het een hoop schijnveilheid bied. ja je hebt een eigen code maar dat hebben alle andere huurders ook of die nu crimineel zijn of niet. ook is er video bewaking maar dat voorkomt niet dat iemand met code X motorfiets Y buiten in een aanhanger laadt en dan moet je maar hopen dat de video van de ontvreemding lang genoeg bewaard blijft totdat de eigenaar van motor Y ontdekt dat zijn motor er niet meer staat.
ook is er vaak geen mogelijkheid om je motor vast te zetten aan het pand. en voor de verzekering is het waarschijnlijk geen afgesloten ruimte dus als hij niet vast staat en ontvreemd wordt is er een grote kans dat ze niet uitkeren.
en je moet natuurlijk ook maar hopen dat iedereen die daar huurt even voorzichtig met jouw motor om gaat als jij zelf want kennen doe je de andere huurders waarschijnlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
ben ik met je eens, natuurlijk is het wel zo dat iedere huurder geregistreerd staat met legitimatie etc. Al geeft dat ook geen uitsluitsel dat je dan je fiets terug krijgt.

Wat je aangeeft betreft verzekering is wel een zeer interessante om te verifiëren. daar ga ik eens achteraan
 
ga er ook maar van uit dat je er op eigen risico je motor stalt en dat de verhuurder geen enkele aansprakelijkheid erkent bij beschadiging of diefstal (staat vast in het contract wat je tekent). en ze zullen dus ook niet veel moeite doen om de dader te achterhalen wat dat kost hun tijd en dus geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 jaar bij citybox gestaan zonder problemen en een goede nachtrust.
De enige reden dat ik weg ben gegaan is dat ik een stalling dichterbij huis heb gevonden.
 
Ik heb nu twee seizoenen mijn motor bij Citybox Arnhem gestald en ik ben er zeer tevreden over. De prijs wordt ieder jaar iets hoger, maar mocht je toevallig lid zijn van de KNMV krijg je een redelijke korting van 15%.

De motor staat in een afgesloten maar gedeelde motor stalling in een ruimte waar het 10 graden celcius is. Er staan duidelijke indicaties op de vloer voor het parkeren en de motoren staan naar mijn inzien niet te dicht op elkaar.

Ik ben ook niet bang dat mijn motor uit de stalling wordt gestolen. Heb beide sloten op de fiets zitten en als je wilt kan je er ook gewoon een hoes omheen doen en/of je druppelaar aansluiten. Ik zet die van mij ook altijd op de paddock stand.
 
ik heb nu dus reactie gehad, hier geven zei aan dat de kosten beginnen op 52 euro per maand en dat er voor het vast zetten van een lange periode er 15% korting tegenover staat. Zoals hierboven vermeld inderdaad nog eens 15% als je lid bent van de KNMV, wat ik dan weer niet ben maar toch.

fijn om positieve verhalen te horen!
 
Waar ik woon heb je voor 70 euro een complete garagebox te huur! ;)
Ik sta in Arnhem al 4 jaar ingeschreven voor een garagebox maar er komt er maar geen vrij :') Denk ook wel dat daar iets administratief niet helemaal goed is gegaan maar voor die paar maandjes per jaar vind ik persoonlijk de CityBox nog goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
net dus telefonisch contact gehad.. er zit prijsverschil tussen de vestigingen,, in dit geval is Eindhoven stadseel acht 2 euro per maand duurder als Eindhoven Centrum

de prijzen zijn ( op het moment van schrijven op vestiging stadsdeel Acht ) ls volgt

54 Euro Per maand

15% korting bij lidmaatschap KNMV

5% korting voor stalling langer als een kwartaal
7.5% korting voor stalling langer als een kwartaal en deze periode van te voren betaald
10% korting voor stalling langer als een jaar
15 % korting voor stalling langer als een jaar en deze periode van te voren betaald.

Lid van KNMV en je motor een jaar willen stallen en dit van te voren betalen zet je dus
54 - 15%-15%= 39.05 *12= 468.18 euro , als de kortingen bij elkaar worden opgeteld 453.60 maar dat verschil is te verwaarlozen.

Geld genoeg dus voor een jaartje stalling. Ik woon zelf in hartje eindhoven en een garage huren is dus best prijzig, maar wel interessant om na te gaan.
 
Is motorstalling serieus zo duur? Ok... Goed om te weten, dan kan ik daarmee rekening houden bij de huizenjacht.. :')

Is absoluut verstandig. Wij wilden hebben eerst gekeken wat we per maand max kwijt wilden zijn aan een huis. Nu huren we (uiteindelijk voor 85 per maand) een garagebox recht tegenover de deur erbij. (die 70 een paar berichten terug was een eindje verderop in de wijk)
Achteraf hadden we dus net zo goed een netto 100 euro per maand duurdere hypotheek kunnen nemen, dan hadden we een huis gehad met een garage eraan...
 
Heb zelf bij City Box gewerkt en opzich zijn het prima ruimtes om je motor in te stallen.
Ik heb geloof ik zelfs KRS - M900 nog geholpen met zijn plek bij City Box.

Let wel op dat je bij de meeste vestigingen maar tot 11 uur s'avond naar binnen kan en dat je dus hier rekening mee houd als je s'avond een keer laat terug komt.

Overigens staat je motor wel in een algemene ruimte dus er zijn wel meer mensen die eventueel aan je motor kunnen komen.

Wat betreft het verschil in prijzen, de vestigingen kunnen zelf enigszins de prijs bepalen afhankelijk van beschikbaarheid. Ga anders met je offerte is langs bij andere opslagbedrijven zoals Shuregard of Easybox. Vaak gaan die onder de prijs zitten van de concurrent omdat ze flink met elkaar willen concurreren is de prijs bespreekbaar. Andersom werkt dit ook. Althans dit was in mijn tijd zeker het geval.
Beter iets dan niets en een leeg plekje levert helemaal niks op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan