Ervaring Suzuki dealer van Sommeren Afferden

Road365

Die hard MF'er
21 jan 2009
625
18
Hallo,

Wie heeft er goede of slechte ervaringen met Suzuki dealer van Sommeren in Afferden. Ik heb een mooie Suzuki GSX-R750 zien staan, maar wil even weten of dit een goede dealer is.

Ik begrijp dat het persoons afhankelijk is, maar wil gewoon even een gevoel krijgen. En te voorkomen dat het een dealer is met een slechte naam.

Worden problemen netjes verholpen binnen de garantie?
Is men eerlijk over de staat van de motor (slijtage onderdelen)?
Voert men het onderhoud goed uit?
 
Laatst bewerkt:
Ik had begrepen dat de oude eigenaar de zaak weer over genomen heeft,door wanbeleid van de vorige.
 
Met 2 suzuki dealers in de buurt vraag ik me af wat er zo bijzonder aan die soes is, heb je geen linkje ?
 
Laatst bewerkt:
Het is de kleurstelling die ik graag wil. Ben ook al eens wezen kijken bij van de bunt in Nijkerkerveen, maar daar vertelde ze dat ze deze kleurstelling niet graag inruilen. Schijnt minder vraag naar te zijn. Maar ik vind het mooi en zo kwam ik daar uit. Hierbij het linkie:

http://occasions.vansommerenmotoren.nl/unit/suzuki/gsxr750/4799
Ik ken de zaak niet maar ziet er zo op het eerste gezicht wel uit als een hele nette motor. Kunt altijd een kijkje nemen toch :)
 
Ik ken de zaak niet maar ziet er zo op het eerste gezicht wel uit als een hele nette motor. Kunt altijd een kijkje nemen toch :)

Ga ook zeker kijken en mijn eigen mening vormen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin moest er een keer 100 euro afrekenen voor het vervangen van het knipperlicht relais op haar Suzuki Savage.....
 
Rond 2010 was het prima. Meer richting dit jaar wordt het twijfelachtig :? Hopelijk hier wat recente ervaringen uit 2014.

Dat is nog uit de tijd van degenen die de zaak van Jan hebben overgenomen.

In die periode ben ik daar ook een paar keer geweest maar was toen zeker niet tefreden met hoe het een en ander afgehandeld is.

Afgelopen zomer (toen de zaak dus alweer was overgenomen door Jan v Sommeren) ben ik daar geweest voor een ander vizier voor mijn helm (Shoei XR-1000)
De keuze om daar langs te gaan en niet online te bestellen was omdat ik bij deze zaak een aantal kilometer vandaan woon en dit vizier nodig had voor een circuitdag die op dat moment ongeveer 2 weken later was.

Ik was daar op een dinsdag en deze was niet op voorraad, maar deze waren wel al besteld en zouden waarschijnlijk woensdag en anders donderdag binnenkomen.
Vrijdag weer langsgegaan en nog steeds niets binnengekomen en er werd verteld dat ze begin volgende week er echt zouden zijn.
Halverwege de volgende week ben ik weer langsgeweest en nog steeds hadden ze het vizier niet binnen, ik heb toen mijn telefoonnummer achtergelaten en ze zouden me bellen als het vizier binnenekomen is.

Ik heb toen besloten om hem alsnog via internet te bestellen omdat mijn circuitdag erg dichtbij kwam.

Daar kreeg ik later te horen dat er leveringsproblemen waren met de producten van shoei wat dus ook verklaarde waarom van Sommeren het vizier nog steeds niet had.
deze webshop heeft mij toen wel kostenloos een racevizier opgestuurd zodat ik toch mijn helm gewoon kon gebruiken! :}

Nou kan het altijd voorkomen dat er vanuit de leverancier iets misgaat en dat ze daarom de producten niet binnen krijgen, maar wat me wel stoort is dat ze tot op de dag van vandaag niks meer van zich hebben laten horen.
 
Bedankt voor de link, de kleur is inderdaad 'minder waard' omdat een hoop suzuki fans het traditionele blauw/wit graag willen.
Motor ziet er inderdaad netjes uit zoals boven al terecht word genoemd.
Door eerder genoemde dubbele overname zal je wel heel verschillende reacties krijgen.
Dat men een reactie plaatst dat het niet netjes is dat je niet aangesproken word.....
De 1 vind dat fijn, de ander niet.
Elke motor honderd euro duurder maken zodat je een fulltime " hallo kan ik u helpen" poppetje aan te nemen is ook niet van deze tijd ;)

Maar succes en ben benieuwd wat je indruk word, na bezoek.
 
Wel een irritatie bij mij is het feit dat ondanks de vele foto's er geen kenteken zichtbaar is. Er zijn meer zaken die dat nalaten en ben benieuwd of dat is om te voorkomen dat er iets aan het licht kan komen.
 
Wel een irritatie bij mij is het feit dat ondanks de vele foto's er geen kenteken zichtbaar is. Er zijn meer zaken die dat nalaten en ben benieuwd of dat is om te voorkomen dat er iets aan het licht kan komen.

Het kenteken staat er gewoon bij
 
Laatst bewerkt:
Enkele bekenden van me komen daar al jaren en hebben er verschillende motoren gekocht.
Ze waren altijd vol lof over Jan en zijn er blij mee dat Jan weer terug is.
 
Ik heb zeer goede ervaring met deze dealer.
Ze hebben voor mij keurig de terugroep actie uitgevoerd.

Mijn gsxr heb ik tweedehands gekocht. De vorige eigenaar heeft hem van de eerste eigenaar gekocht die geleverd was door van Sommeren. Daarom ben ik terug uitgekomen op deze zaak omdat zij de motor kennen.

De vorige eigenaar had het onderhoudsboekje erbij maar was niet volledig afgestempeld. Jan van Sommeren heeft voor mij de complete onderhoudshistorie voor mij uitgedraaid zodat ik alle facturen in mijn bezit heb. Tevens heeft hij het onderhoudsboekje voor me afgestempeld. Want alle beurten zijn daar gewoon uitgevoerd.
Jan van Sommeren heeft toen inderdaad verteld dat hij de zaak verkocht had en het later weer terug gekocht heeft.

Voorheen had ik geen ervaring met de zaak maar omdat de motor destijds door hun geleverd is ben ik er heen gegaan voor de terug roep actie en het onderhoudsboekje. Wat mij betreft prima zaak met een eigenaar vol passie. Ik blijf dan ook mijn motor daar in onderhoud geven ondanks dat het niet voor mij direct naast de deur is.

Wat betreft tweedehands is hij niet echt goedkoop maar alles staat er keurig netjes bij.
Ook niet geheel onbelangrijk, de koffie is daar dus wel te zuipen. Kom je ook niet vaak meer tegen.
 
Bedankt voor een ieders reactie. Ik ben blij dat de ervaringen van afgelopen tijd toch wat positiever zijn. Het feit dat een dealer wat duurder is vind ik bijzaak, als alles dan maar goed in orde is qua staat en onderhoud van de motor.

Ik ga binnenkort maar eens kijken, maar het zal hangen op de inruilprijs van mijn eigen motor.

Ik heb nog even voor het seizoen weer begint, aangezien mijn motor nu in winterslaap is ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Suzuki er 7 jaar in onderhoud gehad.
Duidelijke afspraken maken mbt onderhoud en vervanging van slijtagedelen voorkomt verrassingen. Altijd alles netjes met Sander afgewikkeld. Prima tent.
En als bonus een mooie blonde dame op de kleding afdeling ... weet niet of ze er nog werkt
:P
 
Laatst bewerkt:
Ook wel zo goed om even de uitkomst te laten weten:

Hij was al verkocht, kreeg ik afgelopen maandag te horen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan