ervaring verzekering motorpak na schuiver?

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Beste allen,

Ik ben laats op de openbare weg onderuitgegaan met mijn kawa. Heb daar een fikse schuiver gemaakt. Mijn pak is daardoor beschadigt. Leer op een aantal plakken dunner geworden en natuurlijk zijn er hier en daar wat naden losgegaan. Mijn helm heb ik een dag later al weggegooid, die zet ik niet meer op.

ik hbe alles goed schoongemaakt en ingevet, zodat ik het aan de verzekering op kon geven (ik ben tot 1000, eruro verzeker) Wie heeft er evaring mee of je een volledig bedrag terug krijgt of niet? Laat de verzekering et maken of moet je dit zelf laten doen? ik heb dus meerdere vragen.

En is het uberhaupt nog veilig om met een pak dat een fikse klap heeft gehad, weer de weg op te gaan? Of zijn er tips waar een pak echt weer goed gemaakt wordt?

Hopenlijk zijn er mensen die hun ervaringen willen delen.

Gr.
Frosty
full
 
Laatst bewerkt:
Beste allen,

Ik ben laats op de openbare weg onderuitgegaan met mijn kawa. Heb daar een fikse schuiver gemaakt. Mijn pak is daardoor beschadigt. Leer op een aantal plakken dunner geworden en natuurlijk zijn er hier en daar wat naden losgegaan. Mijn helm heb ik een dag later al weggegooid, die zet ik niet meer op.

ik hbe alles goed schoongemaakt en ingevet, zodat ik het aan de verzekering op kon geven (ik ben tot 1000, eruro verzeker) Wie heeft er evaring mee of je een volledig bedrag terug krijgt of niet? Laat de verzekering et maken of moet je dit zelf laten doen? ik heb dus meerdere vragen.

En is het uberhaupt nog veilig om met een pak dat een fikse klap heeft gehad, weer de weg op te gaan? Of zijn er tips waar een pak echt weer goed gemaakt wordt?

Hopenlijk zijn er mensen die hun ervaringen willen delen.

Gr.
Frosty[afbeelding]

Aan de ene kant wil je weten wat je nog terug krijgt van de verzekering voor je pak, maar je hebt je helm weggegooid? Die had je natuurlijk net zo makkelijk kunnen claimen.

Anyhow, voor kleding, helmen en andere uitrusting wordt naar hartelust afgeschreven door verzekeringsmaatschapijen, pak em beet na 3 jaar beschouwt de verz. ma. je spullen al als afgeschreven en krijg je er niks meer voor terug.
De preciese afschrijving kan je vinden in je polisvoorwaarden, daar staat precies in wat je terug krijgt. Vaak moet je wel bonnetjes overleggen.

Als je de boel wilt laten maken, kan je dat gerust doen met de centjes die je krijgt van de uitkering, je hoeft de boel niet in te leveren.
 
Laatst bewerkt:
Zo aan je pak te zien kan leer flink wat hebben. Ben zelf onlangs in een bocht door grind onderuit gegaan en textielpak is op aantal plekken gescheurd.
Voor mij is textielpak makkelijker ivm woon-werk verkeer, dus zal volgend pak denk ook wel weer textiel worden, al zou ik ook wel een lederen pak willen hebben.

Anyway, staat er bij je polis niets vermeld over eventuele schade aan pak?
Bij mij was dat bij WA niet verzekerd, en ik heb er een extra helm en kleding verzekering (tot 750 euro) bij. Vandaag de formulieren ed opgestuurd naar de verzekering, dus afwachten wat ik terug ga krijgen.

Met mn helm heb ik verder geen contact gehad met het wegdek oid (gleed rustig van de bike af), geen krasje op te bekennen en lijkt me in orde. Pak draag ik nu ook nog gewoon (beter een beschadigd pak dan geen pak aan).

Edit: Heb zelf bonnen etc niet meegestuurd, maar die kunnen ze altijd nog krijgen als ze die wensen.
 
Laatst bewerkt:
jawel, ik ben tot 1000,- verzekerd. Mijn helm krijg ik sowieso terug, die wordt na een val meteen als niet veilig meer verklaard. De verzekering wil nu mjn pak nakijken en adh daarvan beslissen wat ze ermee doen. Ik dacht dat ik mijn pak dan daar kon laten en het verzekerde bedrag kon krijgen. Ik heb er alleen een beetje een dubbel gevoel bij.
 
jawel, ik ben tot 1000,- verzekerd. Mijn helm krijg ik sowieso terug, die wordt na een val meteen als niet veilig meer verklaard. De verzekering wil nu mjn pak nakijken en adh daarvan beslissen wat ze ermee doen. Ik dacht dat ik mijn pak dan daar kon laten en het verzekerde bedrag kon krijgen. Ik heb er alleen een beetje een dubbel gevoel bij.

Is denk ik van de maatschappij afhankelijk.

Ik moest toen mijn pak, helm handschoenen (incl. aankoop bonnen) bij mijn motor in de zaak waar de schade taxatie plaats vond laten. Hier werd direct door de taxateur naar gekeken.

Ik heb al mijn spullen terug gekregen en het maximum verzekerde bedrag is toen uitgekeerd.

De maatschappij waar ik toen verzekerd was deed in ieder geval niet aan repareren.
 
heb deze week een klapper gemaakt en alles wordt vrijdag getaxeerdt dus volgende week kan ik mijn bevinding er ook tussen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan