Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Om de quick shifter te monteren of in te stellen?Kun je iemand aanbevelen wellicht?
Kun je iemand aanbevelen wellicht?
Maar daar zit toch het knelpunt las ik net...?Instellen van een Healtech kan je beter zelf doen is mijn ervaring. Settings zijn voor iedereen weer anders omdat iedereen nét anders schakelt
Ligt aan de kosten/kans op problemen met installeren/motorschade bij instellenOm de quick shifter te monteren of in te stellen?
Instellen doe je meestal zelf, laten doen kost redelijk wat.
Laten we zeggen dat de motor zonder de quickshifter niet kapot was gegaan.Alledrie, healtech verkeerd ingesteld op de motor waardoor de versnellingsbak op z'n kloten ging.
Bij mijn circuit motor gaat het al lang goed.
Daar is de instelling ook correct gebeurd.
Echt moeilijk is het niet, een beetje je tijd voor nemen en luisteren naar de fabrikant en gevoel hebben voor techniek.
De motor waarop je de QS installeert is niet zo belangrijk.
Zonder bestuurder was de motor ook niet kapot gegaan.Laten we zeggen dat de motor zonder de quickshifter niet kapot was gegaan.
Settings zijn voor iedereen hetzelfde als het juist staat.Instellen van een Healtech kan je beter zelf doen is mijn ervaring. Settings zijn voor iedereen weer anders omdat iedereen nét anders schakelt
Ik heb jaren geleden met een originele quickshifter op een Triumph Street Triple gereden. Dat was wel leuk, maar het viel me op dat ik na iedere rit de (in goede staat verkerende) ketting moest spannen. Als ik gewoon de koppeling gebruikte was dit niet het geval.Zonder bestuurder was de motor ook niet kapot gegaan.
En dat de motor niet kapot gegaan was zonder QS is ook maar een aanname.
Een versnellingsbak vraagt sowieso enige finesse, zeker als je zonder koppeling schakelt.
Heeft je xsr900 geen QS?Ik heb jaren geleden met een originele quickshifter op een Triumph Street Triple gereden. Dat was wel leuk, maar het viel me op dat ik na iedere rit de (in goede staat verkerende) ketting moest spannen. Als ik gewoon de koppeling gebruikte was dit niet het geval.
Die QS is op de XSR een accessoire, die ik bij aankoop niet genomen heb. Rijden met een QS is wel leuk, maar ik wou hem toch niet hebben. Ik heb wel enig vertrouwen in OE quickshifters, in tegenstelling tot niet-originele.Heeft je xsr900 geen QS?
Op m'n mt09 gebruikte ik die zo goed als dagelijks en m'n ketting ging gemiddeld 16-20k kilometers mee. Inclusief +-10 circuit dagen per jaar voor 4 jaar en 44k kilometer.
Ketting moest in z'n levensduur meestal ongeveer 5-6 keer gespannen worden.
De versnellingsbak was even soepel als een nieuwe.
Geen problemen gehad dus.
Translogic levert aan sommige fabrikanten de sensor, de rest van het proces gebeurt in de ECU van de fabrikant.Goedemiddag,
Ik twijfel over 2 dingen wat betreft quickshifters:
-Ik lees weinig verhalen over kapotte versnellingsbakken maar volgens mij is het wel goed om de quickshifter goed af te stellen. In hoeverre zou mijn z1000sx uit 2019 hiervoor geschikt zijn. Model erna heeft standaard quickshifter maar dat werkt anders natuurlijk.
- over de healtech quickshifter of de translogic:
Quick Shifter easy (iQSE) - HealTech Electronics Ltd.
Easy to install. Eay to setup. Easy on your wallet. The iQSE is the perfect choice for anyone aiming for quicker lap times, better 1/4 mile runs or simply MORE FUN!www.healtech-electronics.com
Translogic Intellishift Quickshifter QSXi / TLS-iS4-DCS
Translogic Intellishift Quickshifter QSXi is de vervanger van de vorige TLS-iS4-DCS serie. Unique and powerful, superior Intellishift Quickshifter.www.racing-products.com
Best wel een prijsverschil, de translogic schijnt meer op oems gebruikt te worden. Die geeft mij wel een beter gevoel maar de prijs is wel fors.
Waarom zou je een QS gebruiken bij half gas of lage toeren?Ik ben ervaringsdeskundige met beide, sinds kort de Healtech op mijn R6 vervangen voor een (tweedehands) translogic intellishift.
Healtech werkt op zich aardig, maar je maakt met de settings een compromis. Hoge toeren vol gas werkt die altijd goed, half gas wordt dan al een stuk minder, en lagere toeren ook. Ik heb veel settings geprobeerd, en altijd aan de veilige kant, maar soms zat er echt een shift tussen dat ik dacht:
Nieuwprijs van de Translogic is inderdaad fors, maar dat is dan ook op elk gebied terug te zien aan het product. De techniek werkt echt feilloos en geeft vertrouwen. Hij is ook veel bruikbaarder op de weg. Ik schrijf Healtech zeker niet af, misschien dat het ook per motor verschilt, maar het verschil met de Translogic Intellishift is echt dag en nacht.
Waarom zou je een QS gebruiken bij half gas of lage toeren?
Sterker, waarom zou je een QS op een wegmotor willen/nodig hebben?
(En nee ik heb niet terug gelezen oid. Maar verbaas me altijd waarom mensen race meuk op een wegmotor nodig denken te hebben.)
Dat heet een blipperHet is zeer comfortabel om te gebruiken. Ik werk veel aan BMW's en daar zit het tegenwoordig bijna op alle fietsen wel als optie gemonteerd, en ik ervaar er echt wel een plus aan met het rijden. Bijkomend voordeel bij die fietsen is dat het ook met terugschakelen feilloos werkt.
Dat heet een blipper
Maar dan nog.
Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.
Dat heet een blipper
Maar dan nog.
Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.
Wel tussen de 1 en de 2. Daarna heb ik toch het idee dat het zolang je geen races rijst geen f*CK uit maakt. Gas even terug en tikje tegen de pook.Is toch leuk... Ik kan geen fiets betalen met quick shifter... Dan is dit toch een leuke gadget?....... Die ik overigens ook niet kan betalen
Ja ik word gewoon oud.
Tis te merken, heel het verhaal gaat over een quickshifter, zodat je niet hoeft te koppelen, en jij gaat een tirade af over niet meer willen schakelen