Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, een pook direct op je uitgaande as.. lijkt mij een stuk gevoeliger dan de 'normale' set, die het overbrugt (de pen)
Het zal inderdaad vast wel een stootje kunnen hebben, maar in welke mate, weet ik niet,
Ja, de lol is er dan wel even vanaf ja..Het zal wel een combinatie van een heleboel factoren geweest zijn Rappie.
Goed erin helpen de druk houden is toen misschien niet goed genoeg door mij uitgevoerd?
Die Threshold te laag ook maar er zijn er mee die rijden op 8-12.
Het besluit dat ding eruit te halen was voor wel duidelijk toen ik die rekening zag voor een halve nieuwe bak
In eerste instantie had ik de sensor ook zo gemonteerd, echter denk ik dat je daar op den duur toch problemen mee gaat krijgen.
De kracht waar mee je de sensor vast mag zetten is zo gering dat de schroef op je schakelstang niet vast (genoeg) zit waardoor de vertanding op je schakels wel eens naar de kl*te zou kunnen gaan.
Ik heb de sensor daarom op de schakelstang gemonteerd en dit werkt inmiddels fijnloos op mijn fireblade.
(Cut-off time op 85, sensor threshold op 12 en cut-off delay op 10)
En voor de duidelijkheid; het zal allemaal nog wel wat strakker afgesteld kunnen worden maar voor die enkele keer per jaar dat ik op het circuit rijd geloof ik het wel.
Ja, de lol is er dan wel even vanaf ja..
Wat jullie ook kunnen doen voor diegene die de load sensor op de ingaande as willen monteren is het volgende.
Neem een langere bout zodat de schroefdraad erboven uitsteekt, daarover schuif je die sensor en zet deze dan vast met een moertje
Ik ben niet van plan de pook op de uitgaande as te monteren. Bij mijn motor kan je mechanisme welke op de as zit met 180 graden draaien en dan schakelt het omgekeerd.
Dit ding. Ik weet de juiste benaming even niet.
[afbeelding]
Daar zit het hem denk ik. Met de voet eronder (en een beetje ertegenaan, bv bij hobbels) leidt relatief snel tot onbedoelde cut-off's. Dus dan vindt ie hem te gevoelig. Positie van het pookje kan dan ook nog eens behoorlijk verschil maken in combinatie met iemand z'n lichaamsbouw.Ik heb gemerkt dat deze quick shifter erg persoonlijk is (geen idee of dit met alle quick shifters zo is).
Van het weekend een maatje van mij laten rijden op het industrieterrein. Eerst met mijn instellingen waarna hij meteen begon te mekkeren dat het niet goed schakelde. Cut off delay moest op 0, kill times waren te kort, sensor te gevoelig bla bla bla
Kon ik mij totaal niet in vinden want bij mij schakelde het immers soepel, kort en strak. Als ik reed en hij luisterde dan kon hij ook niet anders concluderen dan dat het wel goed klonk.
Instellingen opgeslagen en de boel terug naar de default instellingen gezet en helemaal afgesteld op hem. Sensor gevoeligheid was bijna hetzelfde (2n-m hoger ofzo) maar de cut off tijd op 0 (ik rijd met default 15ms) en kill times een stuk hoger (ongeveer 40ms hoger). Dit vond hij goed rijden (hoewel ik het vond klinken alsof de cut off tijd wel wat lager mocht).
Vervolgens ga ik een test ritje maken met zijn instellingen en ik krijg het ding geen eens een versnelling hoger.
Weer mijn instellingen geladen en het ging weer zoals gewend.
Kortom, het is dus erg persoonlijk is mijn conclusie. Het begint al met het verschil hoe hij op de motor zit en hoe ik er op zit. Hij zit vaak al met zijn voet onder de pook (misschien er lichtjes al tegen aan) terwijl mijn voet naar buiten steekt en ik deze pas onder de pook doe als ik ga schakelen.
Als het op dezelfde motor al zo verschillend is lijkt het mij dat je verschillende instellingen niet met elkaar kan vergelijken. Helemaal niet als de motor nog verschillend is. Het kan een indicatie geven misschien maar meer ook niet. Onze instellingen waren in ieder geval totaal verschillend.
Daar zit het hem denk ik. Met de voet eronder (en een beetje ertegenaan, bv bij hobbels) leidt relatief snel tot onbedoelde cut-off's. Dus dan vindt ie hem te gevoelig. Positie van het pookje kan dan ook nog eens behoorlijk verschil maken in combinatie met iemand z'n lichaamsbouw.
En ligt er ook aan hoeveel gas hij geeft en bij welk toerental hij opschakelt.
Hoe dan ook, laatst ging er iemand op mijn motor om te kijken hoe zo'n MT-07 nou stuurt. En toen heb ik voor de zekerheid de QS maar even uitgeschakeld (wilde die persoon ook wel nadat ik Willem z'n gevolgen had verteld als hij zich niet aan mijn QS instructies zou houden ). 'Ehh.. doe dan maar niet'. Misschien een andere keer
Ik heb deze een maand geleden geinstalleerd maar na enkele zware misshifts (denk dat er in de versnellingsbak iets kapot gegaan is ook) wil ik er vanaf.
Dus bij deze een healtech QSE te koop voor een yamaha R1 2004-2006 is perfecte staat. 1 maand oud
Prijs 150€. Ben wel van Belgie dus kan opgestuurd worden.
Yves
Jij dus ook al Yves
Zullen wij beide gezamelijk Healtech eens een mail sturen ? Heb ook nog geen antwoord gehad op de eerste mail ? Mits die aangekomen/gelezen is ?
Mijn treshhold kwam na de test uit op 20NM dus de helft ervan genomen, rond de 12, eens op 10 ook gereden. Stond pas ingesteld om vanaf 6000 toeren te beginnen werken. Waardes van 75 tot 60 bij de hoogste toeren. OP hoge toeren (vanaf 10000) nooit misshift gehad. Enkel in de regio 6000 tot 7500. OP hoge toeren werkt het super soepel maar ik ben het vertrouwen kwijt en daarmee gaat deze de verkoop in. Ik denk vooral dat ik te weinig kracht zette op de schakelpoot waardoor deze tussen 2 versnellingen kwam te zitten en dan inees in een ruk met veel lawaai in de volgende schoot. Dus ik geef het gerust toe dat het wss mijn eigen fout is door te weinig druk te geven. Maar zoals ik zei, ikvertrouw het zaakje niet meer
yves
Cruciaal en voor zover ik begrijp bij elke quickshifter.
Als je googled op quickshifter en mis shifts kom je veel berichten tegen van mensen met een Panigale. Daar zit het standaard op gebeurd het ook regelmatig schijnbaar.
Wat je dan leest is 9 van de 10 keer dat men aangeeft dat je goed (niet perse hard ofzo maar goed) moet schakelen en dus niet alsof je soepeltjes met de koppeling schakelt. De pook daadkrachtig de versnelling in duwen en helemaal de versnelling in duwen.
Bij het "fenomeen quickshifter" wordt dit vaak niet duidelijk genoeg vermeld (of helemaal niet alsof het vanzelfsprekend is voor een ieder).
Ik heb het inmiddels ook gehad door niet daadkrachtig te schakelen en ook twee mis shifts (eigenlijk ging die wel maar schoot die twee x een versnelling terug). Maar dat lag echt aan mezelf en mn "boot sneakers" waardoor ik niet goed tegen die pook aan kon duwen.
Met mijn motorschoenen of laarzen heb ik er geen last van. Ik heb het ook afgesteld met mijn motorschoenen en deze hebben een veel dikkere neus dan mijn sneakers dus ik vermoed dat het daar aan ligt aangezien het bijzonder gevoelig is wat betreft de afstelling.
Jij dus ook al Yves
Zullen wij beide gezamelijk Healtech eens een mail sturen ? Heb ook nog geen antwoord gehad op de eerste mail ? Mits die aangekomen/gelezen is ?