Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn conclussie is dat de QS product je bak KAN verneuken.Omdat het idd een onvolledig product is.Als je dit topic goed doorleest dan zitten er teveel haken en ogen aan.Het principe kill-times afstellen op RPM is bagger.Plus die load-sensor is KU-DTYves, klote voor je. Ik blijf het een onvolledig product vinden.
Dat is juist na wat eerdere mis hits ook ciruit Assen gereden met daar weer een mis-hit en prive nog wat km's Dan wordt hij wel blauw en blauwerNiet zozeer in technische zin (alhoewel ik aan de sensoriek twijfel), maar wel in opzichte van support. De consument hoort niet aan de instellingen van een quickshifter te horen zitten in mijn optiek. De reden is dat veel mensen de wijsheid niet in pacht hebben om hem af te stellen, sommigen geen idee hebben hoe een versnellingsbak mechanisch in elkaar zit (no offence), niet kunnen beoordelen of gemaakte settings ook 100% goed zijn. Niemand kan van buitenaf in de versnellingsbak kijken.
Neem bijvoorbeeld de schakelvorken van Willem. Die dingen waren knetterblauw, dus heet gelopen. Wie weet is dat niet enkel het gevolg van de mishits, maar reed ie al langer met een slepende schakelvork rond.
Al ik een quickshifter op bijv. een Honda Crosrunner koop, mag ik er vanuit gaan dat dat ding 100% goed werkt en geen noemenswaardige schade oplevert aan de versnellingsbak. Honda geeft immers fabrieksgarantie op de complete motor.
Ik begrijp dat het een leuk product is, je vliegt natuurlijk door de versnellingen heen. Hartstikke tof! In mijn optiek moet Healtech gewoon bij hun research de juiste instellingen zien te vinden per model. Dat kost tijd (dus geld), en dan zal de prijs van de QS hoger worden.
Verders: veel plezier ermeer! (en blijf posten)
Dan vind je nagenoeg elke aftermarket quickshifter in de markt een onvolledig product. Want die zijn bijna allemaal nog zelf af te stellen qua interval en vaak ook qua gevoeligheid van de sensor (al dan niet mechanisch). Daar kun je minstens net zoveel aan verklooien als met deze quickshifter.Yves, klote voor je. Ik blijf het een onvolledig product vinden. Niet zozeer in technische zin (alhoewel ik aan de sensoriek twijfel), maar wel in opzichte van support. De consument hoort niet aan de instellingen van een quickshifter te horen zitten in mijn optiek. De reden is dat veel mensen de wijsheid niet in pacht hebben om hem af te stellen, sommigen geen idee hebben hoe een versnellingsbak mechanisch in elkaar zit (no offence), niet kunnen beoordelen of gemaakte settings ook 100% goed zijn. Niemand kan van buitenaf in de versnellingsbak kijken.
Neem bijvoorbeeld de schakelvorken van Willem. Die dingen waren knetterblauw, dus heet gelopen. Wie weet is dat niet enkel het gevolg van de mishits, maar reed ie al langer met een slepende schakelvork rond.
Al ik een quickshifter op bijv. een Honda Crosrunner koop, mag ik er vanuit gaan dat dat ding 100% goed werkt en geen noemenswaardige schade oplevert aan de versnellingsbak. Honda geeft immers fabrieksgarantie op de complete motor.
Ik begrijp dat het een leuk product is, je vliegt natuurlijk door de versnellingen heen. Hartstikke tof! In mijn optiek moet Healtech gewoon bij hun research de juiste instellingen zien te vinden per model. Dat kost tijd (dus geld), en dan zal de prijs van de QS hoger worden.
Verders: veel plezier ermeer! (en blijf posten)
Adviseren ze niet om de sensor ook als trek/druk sensor te gebruiken? Zo heb ik die van mij in ieder geval gemonteerd ('in' de schakelstang).Ik denk dat ik de prijs van de Healtech niet echt een nadeel vind, vergeleken met de overige after-market shifters. Wel heb ik mijn twijfels bij de sensoriek (het principe). Een Dynojet bijv. werkt volgens mij met een trek/druk schakelaar. Ikzelf denk dat dat een betrouwbaarder principe is (je ziet het volgens mij ook op de af-fabriek motoren).
Adviseren ze niet om de sensor ook als trek/druk sensor te gebruiken? Zo heb ik die van mij in ieder geval gemonteerd ('in' de schakelstang).
Als je dat wilt dan moet je gewoon een motor kopen waar het ding fabrieksaf op zit, bij (generieke) aftermarket quickshifters gaat dat niet op ben ik bang. Alhoewel die Translogic in de buurt komt, maar die is maar voor een beperkt aantal motoren beschikbaar en dus alweer minder generiek.
En volgens mij zit het met de sensor wel goed hoor. In alle maanden dat het ding erop heeft gezeten (vanaf maart, in warm/koud, regen etc) heeft dat ding -exact- (echt EXACT) dezelfde waardes aangegeven. Heb nu laatst het e.e.a. weer vervangen door de andere sensor, maar die is uiteraard ook nog steeds even stabiel (zit er net op).
edit: die heb vervangen 'omdat het kon', niet omdat die andere sensor iets verkeerds deed ofzo. Maar die andere was nieuwer, beter.. geen idee hoe of wat
Ik bekijk het regelmatig (want als de waardes gaan veranderen dan moet ik natuurlijk m'n instellingen ook mee aanpassen). De tijd zal het uitwijzen, maar tot nu toe niks vreemds aan kunnen ontdekken. Alleen de eerste sensor die ik had ontvangen was niet lekker, maar dat kan altijd gebeuren (en heb ik altijd, spullen komen altijd in eerste instantie kapot bij me aan, het is een vloek ).
De waardes die uit de sensor komen (en welke je in het grafiekje kunt zien), waarop je de threshold afstelt.
Firmware updates kunnen er overigens wel voor zorgen dat die waarde anders wordt (heb ik destijds 'handig' opgelost door te updaten tijdens mijn sensor omruil).
Een QS sensor van een ander merk zet je echt tussenin de schakelstang dat gebeurd met de QS sensor van healthtech niet als je hem op de schakelstang monteert. Voor mij ook direct de reden dat ik hem op de bakhendel heb gezet. Op de bakhendel registreert hij het uit willen buigen van de hendel over de spline as.
Hij meet bij mij prima. Qua instellingen ben ik er nog niet helemaal over uit. In de toeren van 7000-10000 super soepel en daarboven iets minder. Het ligt er ook aan hoeveel gas ik geef. Als ik gewoon lekker vlot gas geef doet hij het soepeler dan wanneer ik echt volgas geef.
Heb al drie weken niet meer gereden, misschien aankomend weekend weer.
Cruciaal en voor zover ik begrijp bij elke quickshifter.
Als je googled op quickshifter en mis shifts kom je veel berichten tegen van mensen met een Panigale. Daar zit het standaard op gebeurd het ook regelmatig schijnbaar.
Wat je dan leest is 9 van de 10 keer dat men aangeeft dat je goed (niet perse hard ofzo maar goed) moet schakelen en dus niet alsof je soepeltjes met de koppeling schakelt. De pook daadkrachtig de versnelling in duwen en helemaal de versnelling in duwen.
Bij het "fenomeen quickshifter" wordt dit vaak niet duidelijk genoeg vermeld (of helemaal niet alsof het vanzelfsprekend is voor een ieder).
Ik heb het inmiddels ook gehad door niet daadkrachtig te schakelen en ook twee mis shifts (eigenlijk ging die wel maar schoot die twee x een versnelling terug). Maar dat lag echt aan mezelf en mn "boot sneakers" waardoor ik niet goed tegen die pook aan kon duwen.
Met mijn motorschoenen of laarzen heb ik er geen last van. Ik heb het ook afgesteld met mijn motorschoenen en deze hebben een veel dikkere neus dan mijn sneakers dus ik vermoed dat het daar aan ligt aangezien het bijzonder gevoelig is wat betreft de afstelling.
Ik heb van het weekend noodgedwongen op iemand zijn motor moeten rijden met omgekeerd schakelen en dat heb ik ook gemerkt.
Naar beneden duwen (mits de pook natuurlijk goed staat afgesteld) gaat veel makkelijk dan omhoog (zelfs ondanks dat ik mijn eigen pook goed heb afgesteld). Ik heb voor mijn eigen schakelset nu een ander stangetje besteld welke helaas nodig is bij mij (heveltje 180 graden draaien kan niet )
Je hebt wel een erg hoge cut off tijd vergeleken met die van mij. Max 50 naar 35ms heb ik.
Maar blijft beetje appels met peren vergelijken daar je een ander persoon bent, op een andere motor, met een andere quickshifter
Ja, die delay moest ik eerst ook even over nadenken. Het is dus een kleine delay nadat de threshold is gehaald en normaal de cut-off in zou gaan. Ik denk dat het er in de praktijk voor zorgt dat je meer druk houdt/opbouwt op de pook bij het daadwerkelijke opschakelen (de cut-off). En dus schakelt de boel beter door, en is de kans op een mis-shift weer kleiner.Cut off delay is 15 ms (snap deze setting niet helemaal )
Ik heb dus 50 tot 40 ms en niet 35
Turbo0 jij hebt ook een gixxer toch?
Ik heb een 1000 K5 en merk ook dat ik juist verder naar beneden moet voor mijn gevoel met mijn cut off tijden. heb in de hoge toeren nu 55 ms volgens mij.
Ja, die delay moest ik eerst ook even over nadenken. Het is dus een kleine delay nadat de threshold is gehaald en normaal de cut-off in zou gaan. Ik denk dat het er in de praktijk voor zorgt dat je meer druk houdt/opbouwt op de pook bij het daadwerkelijke opschakelen (de cut-off). En dus schakelt de boel beter door, en is de kans op een mis-shift weer kleiner.
Maar het ligt natuurlijk uiteindelijk aan een combinatie van hoe hard je zelf opschakelt en of je threshold relatief hoog of laag staat (bij een hoge threshold moet je al harder drukken voordat er iets gebeurt).
50-40.. pfoe, moet ik niet aan denken bij mijn fiets Ik heb minimaal het dubbele (95ms bij hoogte toeren)! Maar het ligt allemaal heel erg aan wat voor type motor je hebt en wat voor bak eronder zit, dat zie je maar weer.
Die van mij kunnen wel omlaag, maar dan moet ik veel meer geforceerd hard lopen schakelen. Dus ik heb het nu zo maar