Ervaringen met motordealers gevraagd!

iRob

MF'er
26 aug 2003
61
0
Voor de oprichting van een nieuwe site over de ervaringen met dealers van motoren ben ik op zoek naar jullie ervaringen c.q. meningen!

Tot een jaar geleden was er www.motordealer.info
Helaas wordt deze site niet meer onderhouden en zijn er dus geen actuele reacties meer op terug te vinden.

Een opzet voor de nieuwe site heb ik reeds klaarliggen, alleen ontbreekt de inhoud nog. Om een actueel beeld te krijgen ga ik geen gegevens gebruiken van de oude site. De nieuwe site staat dus onafhankelijk vd oude, er bestaat geen enkele relatie (ik ben dus ook niet de maker/eigenaar vd oude site!)

Waar ben ik naar op zoek:
Jullie ervaringen met motordealers uit Nederland (en enventueel ook uit Belgie).
Deze kunnen negatief zijn maar natuurlijk ook graag posotoeve reacties!

Deze positieve of negatieve ervaring moet dus wel onderbouwd worden met een stukje tekst wat anoniem op de nieuwe website geplaatst zal worden. Verder vraag ik om de betreffende dealer te beoordelen op de volgende 4 punten en dan wel met de kwalificatie 1 t/m 10 (1=zeer slecht, 10=zeer goed)

- Algemene indruk (staat de koffie klaar?)
- Service (ook voor de niet vaste klanten?)
- Technische kennis (weten ze meer als jijzelf?)
- Prijs/kwaliteit verhouding (voor een appel en ei of...)

Het zou handig zijn om de naam, woonplaats en provincie van de desbetreffende dealer in jullie reactie te vermelden.

Misbruik zal zoveel als mogelijk worden tegengegaan, tevens worden de dealers benaderd om een weerwoord te kunnen geven.

Als er genoeg reacties binnenkomen zal de eerste opzet vd site binnen enkele weken online zijn. Ook andere suggesties betreffende een dergelijke site zijn welkom via deze thread.

Verder wil ik nog mededelen dat deze nieuwe site niet uit winstoogmerk opgezet zal worden, als beginnende motorrijder lijkt het mij gewoon zeer makkelijk als je op een centrale plaats de ervaringen van andere motorrijders kunt bekijken betreffende een bepaalde motordealer.

Ervaringen kunnen worden gemaild naar iRob(apenstaart)hotmail.com

Bij voorbaat dank! (hopelijk wordt dit niet als SPAM ervaren...)
 
Laatst bewerkt:
Zowel ervaringen met officiele merkdealers als met handelaren of welke andere motorzaken dan ook zijn welkom!
 
Zowel ervaringen met officiele merkdealers als met handelaren of welke andere motorzaken dan ook zijn welkom!

een tip voor jou, laat mensen niet alles hier in zetten komt niet goed!

Maak een mooi invul formulier

Naam Dealer
Plaats dealer
Provincie
cijfers van verschillende dingen
verhaal

en laat zo je website vullen, maar een beetje reclame, misschien wil de crew van motor-forum/motorfreaks.nl er als het zo ver is wel wat bekendheid aan geven!
 
en dat moet gemailed worden of kan je dat gewoon hier posten?

Ik heb nog wel een verhaaltje liggen over Groenen in eindhoven B| (niet te verwarren met Groen!!!), Ad van Gils in breda :r , en motoport Walvoort (breda) B|

Groenen ging z'n boekje te buiten, maar loste het wel netjes op (dat dan weer wel :P )
Ad van Gils is een prutser die motors sloopt en je vervolgens een reparatie van 1100 euro wil aansmeren :r en je motor vrolijk buiten in de regen zet zonder buddy :r
Motoport Breda, rekent 9 uur werk voor iets wat ik zelf in 4 uur doe :Z .

Nog ff de positieve verhalen :P
Martijns motorkleding in rotterdam :} :} Altijd vriendelijk en behulpzaam, heb er al een aantal keren wat gekocht en werd elke keer vakkundig te woord gestaan en staan altijd voor je klaar met raad en daad :}


Uiteraard kan ik dit ook allemaal onderbouwen voor je met een net verhaaltje :P



edit: hoe wil je dat eigenlijk anoniem houden? Als ik vertel over mijn ervaringen met ad van gils en jij vraagt hem om commentaar weet ie echt wel meteen dat dat van mij af komt O-)
 
Voorlopig wil ik via de mail wat 'vulling' krijgen voor de eerste opzet vd site. Daarna kan idd via de site een formulier worden ingevuld.

Eerst wil ik kijken wat de reacties zijn voordat ik er meer geld en tijd in ga steken!
 
Voorlopig wil ik via de mail wat 'vulling' krijgen voor de eerste opzet vd site. Daarna kan idd via de site een formulier worden ingevuld.

Eerst wil ik kijken wat de reacties zijn voordat ik er meer geld en tijd in ga steken!

kijk naar die vorige motordealer ervaringen site.
dat was toch best overzichtelijk.
 
Om niet in aanvaring te komen met de vorige site wil ik met een schone lei beginnen, ik gebruik dus zo min mogelijk (liefst geen) informatie van de oude inactieve site.
 
Om niet in aanvaring te komen met de vorige site wil ik met een schone lei beginnen, ik gebruik dus zo min mogelijk (liefst geen) informatie van de oude inactieve site.

ik zeg ook niet dat je die bron moet kopieren :P
maar gewoon kijken naar die opzet.

we horen het hier als ie af is en er kunnen ervaringen gepost worden? :)
 
De opzet is grotendeels hetzelfde idd, er kan gezocht worden per provincie en daarna doorgeklikt worden op de naam vd zaak.

Ook wordt er overzichtelijk aangegeven wat de gemiddelde waardering vd zaak is.
 
Zie er echt naar uit,naar zo een site.
Er zullen wel flinke meningsverschillen ontstaan tussen de forumleden,denk ik.
Ik hoop dat er ook veel Belgen zullen posten.
 
Lemstra motoren in Alkmaar: 1x geweest voor onderdelen en 1x om mijn motor op 25kw te zetten. Dat duurde een weekje ongeveer, ze hadden toen ook meteen een aantal dingen vervangen waar ik niet om gevraagd had. Motor zou klaar zijn, ik netjes bellen wanneer ik hem op kwam halen, daar bleek dat hij nog niet getest was en iets het niet deed, moest nog ruim een uur daar wachten. Uitdraai lag niet klaar maar werd later nagestuurd.

Nine motoren Spanbroek: handelaar in 2e hands motoren, nette/eerlijke man. Na aankoop bleek voorvorkkeerring lek te zijn, dit heeft hij vergoed, kwam de motor bij me thuis afleveren, aanrader.
 
Hoi iRob,

een goed initiatief, hoewel ik zie dat die Baatsen-website ook ziets doet. Het lijkt me dat je de reacties hier een beetje gestructureerd wilt binnenkrijgen. Google-docs is hier heel handig voor en ik heb even snel een opzetje gemaakt. Je kan nu makkelijk ervaringen invullen op:
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dERpNXFGa3c3UDlVTmFkRkxlaFkwNXc6MA..

Dit is een simpel voorbeeldje, maar alle gegevens komen dan gewoon in een spreadsheet zodat je er goed mee aan de slag kan. Als je een gmail-account hebt dan kan ik je dit formpje zo geven, laat maar even weten of je hier wat mee wilt.
 
Mensen, kijk eens naar de datum van de vraag van TS: 2004!

De laatste keer dat TS hier was is in 2007, dus ik denk niet dat het nog heel veel zin heeft... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan