Ervaringen met Shinko banden

Rotboer

MF veteraan
4 mei 2009
1.339
89
Rijssen
Iemand die ze in gebruik heeft? En ervaringen in de regen? Zit,gezien de prijs van deze banden,aan een setje te denken op mijn Suzuki gs 450 woon/werk motor. Rustig rijden dus,k ga niet kneedownend naar m,n werk :+
 
Waarom zou je die willen kopen?
Voor slechts een paar tientjes meer kan je via de vakhandel merkbanden kopen.....
Ik heb te veel rijders letterlijk door schade en schande zien terugkomen op B-keuze banden...... Vooral op duurdere motoren begrijp ik deze verkeerde zuinigheid niet.

En voordat ik verwijten krijg dat ik iets afbrand dat ik niet verkoop: ik verkoop ze inderdaad niet, maar niet omdat ik het niet kan leveren, maar omdat ik het niet wil leveren.......
 
Dus het merk Shinko is dus ook/zelfs af te raden op een ouwe Suzuki Gs waarmee rustig woon/werk word gereden??Wat houdt B keus banden in? En op je eerste vraag,ik kan een voor en achterband kopen voor 149 euro inc montage, behoorlijk prijsverschil met de bt45,s die er nu onder zitten,ook alleen hierom dat ik de vraag hier stelde.
 
Bij +20 graden zal zo'n budget bandje allemaal wel los lopen, dat zou ik ook wel aandurven.

Alleen de natte grip bij goedkope banden is lang niet zo goed ontwikkeld als bij de 'merk'banden... En grip bij nat wegdek zou ik juist wat waarde aan hechten :Y
 
Ik heb wel ervaring met shinko's, deze zaten onder een motor van me toen ik 'm kocht. Ik kan er 2 dingen over zeggen, eerst het "positieve": Het is zo'n harde compound dat de band enorm veel kilometers mee gaat.
En het negatieve: Het is zo'n harde compound dat ze levensgevaarlijk zijn op nat wegdek. Bij ieder stoplicht met achterwielspin optrekken als het regent is ECHT niet lollig :N
Wil je iets goedkoper uit zijn dan met BT45's en nog steeds een (naar mijn mening) fatsoenlijke A-merk band hebben voor je GS, kijk dan voor een setje Metzeler Lasertec. en wil je echt besparen, koop dan via internet bij bv www.reifenversand. com of www.mopedreifen.de.
Wil je niet in het buitenland kopen, dan is www.afsmotorparts een voordelige leverancier. (Sorry SBB, maar de duitsers kunnen nu eenmaal een stukje voordeliger leveren)
 
Ik heb wel ervaring met shinko's, deze zaten onder een motor van me toen ik 'm kocht. Ik kan er 2 dingen over zeggen, eerst het "positieve": Het is zo'n harde compound dat de band enorm veel kilometers mee gaat.
En het negatieve: Het is zo'n harde compound dat ze levensgevaarlijk zijn op nat wegdek. Bij ieder stoplicht met achterwielspin optrekken als het regent is ECHT niet lollig :N
Wil je iets goedkoper uit zijn dan met BT45's en nog steeds een (naar mijn mening) fatsoenlijke A-merk band hebben voor je GS, kijk dan voor een setje Metzeler Lasertec. en wil je echt besparen, koop dan via internet bij bv www.reifenversand. com of www.mopedreifen.de.
Wil je niet in het buitenland kopen, dan is www.afsmotorparts een voordelige leverancier. (Sorry SBB, maar de duitsers kunnen nu eenmaal een stukje voordeliger leveren)

_O- :+
Klik eens op sbb zijn homepage ;)
 
Ik ben het helemaal eens met magnamaniac. heb er 1 voor op mijn fzr600 gehad maar dat dus nooit meer. Ik ben geen racer maar dit was niet leuk. Na een paar 1000 km eraf gegooit voor een bridgestone en ik kende de motor niet terug...
 
DUH :+
(hij mag volgens de forumregels ZELF geen reclame maken in zijn posts voor z'n handel, maar een ander mag z'n site natuurlijk wel vermelden ;) )

Ja, dat mag echt niet. Dus als SBB aangeeft dat je de beste banden kunt kopen bij www.motorbanden.eu de site van ASF motorparts, dan kunnen we dat natuurlijk niet toestaan.

Wanneer anderen aangeven dat je goede service krijgt bij www.motorbanden.eu, en dat daar mensen met verstand van zaken werken (bij AFS Motorparts), en dat het ook nog een MF-er is, dan mag t weer wel.

Zolang het er maar niet te dik bovenop ligt O-)
 
Ik heb wel ervaring met shinko's, deze zaten onder een motor van me toen ik 'm kocht. Ik kan er 2 dingen over zeggen, eerst het "positieve": Het is zo'n harde compound dat de band enorm veel kilometers mee gaat.
En het negatieve: Het is zo'n harde compound dat ze levensgevaarlijk zijn op nat wegdek. Bij ieder stoplicht met achterwielspin optrekken als het regent is ECHT niet lollig :N
Wil je iets goedkoper uit zijn dan met BT45's en nog steeds een (naar mijn mening) fatsoenlijke A-merk band hebben voor je GS, kijk dan voor een setje Metzeler Lasertec. en wil je echt besparen, koop dan via internet bij bv www.reifenversand. com of www.mopedreifen.de.
Wil je niet in het buitenland kopen, dan is www.afsmotorparts een voordelige leverancier. (Sorry SBB, maar de duitsers kunnen nu eenmaal een stukje voordeliger leveren)
Dat had ik ook, toen ik een keer uit nood aan de andere kant van het land een heidenau bandje liet monteren. Kreeg nog te horen daar, o gooien we op de lesmotoren zijn goede bandjes en te vergelijken met de bt45 B| zo heb ik onze eerste vfr400r dus kort gereden in de regen nul grip ;(
 
Ja, dat mag echt niet. Dus als SBB aangeeft dat je de beste banden kunt kopen bij www.motorbanden.eu de site van ASF motorparts, dan kunnen we dat natuurlijk niet toestaan.

Wanneer anderen aangeven dat je goede service krijgt bij www.motorbanden.eu, en dat daar mensen met verstand van zaken werken (bij AFS Motorparts), en dat het ook nog een MF-er is, dan mag t weer wel.

Zolang het er maar niet te dik bovenop ligt O-)
Sluikreclame!
Mag deze Mod een ban? :}
 
Ja, dat mag echt niet. Dus als SBB aangeeft dat je de beste banden kunt kopen bij www.motorbanden.eu de site van ASF motorparts, dan kunnen we dat natuurlijk niet toestaan.

Wanneer anderen aangeven dat je goede service krijgt bij www.motorbanden.eu, en dat daar mensen met verstand van zaken werken (bij AFS Motorparts), en dat het ook nog een MF-er is, dan mag t weer wel.

Zolang het er maar niet te dik bovenop ligt O-)


Sluikreclame!
Mag deze Mod een ban? :}

Terecht. Ik ban mezelf tot aan 17:05 uur.
 
Dan kan, maar weet je ook dat montage bij jou in de buurt geen probleem hoeft te zijn?
Toevallig woon ik vlak bij Motor Service Twente,maar dat zal je wel niet bedoelen. :+ Meestal ga ik voor motorbanden (op de klassiekers vooral) naar Rene van Maanen en in Hellendoorn zit ook een 1 mans motorzaak die redelijke prijzen hanteerd. Net als jij trouwens :+ :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan