ervaringen met van der heyden?

Tsja... van de Heyden. Weet je op mij kwam de zaak positief over. Ik ben een echte kawa-man en dit is een kawa dealer voorzover dat echt waarde heeft. Ze hebben altijd veel staan. Ik heb er in '99 een ZX10 gekocht. Het was mijn tweede ZX10 en deze, zo viel me op, was een stuk pittiger en maakte veel meer geluid. Was niet erg, geluid is koel.

Enfin na de garantie periode begon het gekut: diverse onderdelen gingen stuk, er waren problemen met het electrisch systeem mbt de ontsteking. Bleek dit allemaal gemodificeerd te zijn. En andere unit, andere bobines, kabelboom geheel anders. Nou dat repareerd lekker kan ik je zeggen. Sommige onderdelen moesten speciaal in de vs besteld worden. Daarnaast was het een verschrikkelijke zuiperd. Als ik heeeel netje (lees: heeeeeel netjes) reed dan haalde ik 1:10 of soms 1:11. Een dagje flink gassen bracht dit al snel tot 1:7 of zelf een keer 1:5 en dat vind ik heel erg duur.

Ik zou gewild hebben dat ze dit bij de aankoop verteld hadden. Zo van "ja meneer fijne fiets maar wel vanalles aan verbouwd" Had ik 'm mooi voor de liefhebber laten staan.

Dan de werkplaats. Als je daar naarbinnen loopt dan kom je alleen maar pubers in een te groot overall tegen. Geen goed teken zeg ik.

Dus toen ik m'n volgende motor kocht, de ZZR1100, heb ik heel naukeurig gekeken of er zaken gemodificeerd waren. Origineel zijn deze motoren ook al heel fijn. Als ik een racemonster wil ga ik wel met rossi praten ofzo.

Enfin de moraal: kijk heel goed wat voor vlees je in de kuip hebt en ga elders voor onderhoud.

MAzzel,

Roland
 
Ik vind het een ballentent. M'n pa heeft er z'n motor gekocht, slechte service nadien.

De kleding afdeling is goed, hele goede service en de vrouw daarvan heeft er verstand van en geeft goede adviezen.
Verder kom ik er alleen voor de onderdelen, die hebben ze vaak op voorraad (motoport niet meestal) en ze zijn vaak klein beetje goedkoper dan Motoport (2 á 3 euro per onderdeel)
 
Ik had daar mijn cbr 600f gekocht en al mijn motor-kleding.
Verder wel goed behandeld.
De km stand klopte wel daar. Ik ben namelijk de vorige eigenaar toevallig tegengekomen. 8-)
1 Probleem gahad. De remblokken waren na 6 weken versleten. |(
Onder garantie hebben ze nieuwe geplaatst. :}

Ik heb er ook wel meerdere verhalen gehoord.......


Groeten

Heukelommer
 
Thnx allemaal! en ja ik heb idd genoeg info gekregen Gulmaster :}

Dinsdag hebben we een afspraak gemaakt voor een proefrit op de ZXR en een Deauville, de eerste voor mij en de 2e voor mijn ouders. Als die bevallen en we krijgen een goede prijs voor de Goldwing EN het voelt goed aan (daar kopen) dan zijn we volgende week weer 2 motoren rijker :]

De eerste indruk was wel ok, geen opdringerige verkoper enzo (van dey heyden himself). We zullen dinsdag eens zien en dan post ik wel verder.

Verdere ervaringen zijn uiteraard van harte welkom!
 
Zoals velen al voor mij: De kledingzaak is top, maar een motor moet je er niet halen/in onderhoud hebben. Een vriend van me heeft er zijn huidige en vorige motor gehaald en allebei hadden ze geen grote beurt gehad.
De VFR die hij nu heeft houd in bij 10k toeren en beweren dat ze er met hulp van honda NL er ook niet uitkomen.

Mij zul je daar alleen zien voor kleding!
 
voor kleding en onderdelen is het een goedezaak
maar voor motoren en onderhoud moet je er zeker niet wezen, als je met die verkopers gewoon praat krijg je al een raar gevoel
 
voor zover je op de klm stand kan letten ,pas op een vriend van mij kocht daar zn motor,bleek ff zn 40dzn klm meer gedraaid te hebben!!!!!
GENAAID DUS!!!!!!!!!!!!!
 
Hey, da's lekker duidelijk en onderbouwd :+

Wil 'm wel ff onderbouwen hoor!

Jaren geleden een splinternieuwe ZZR-600 gekocht. Ding heeft vanaf het begin kuren gehad. Als 'ie warm was, wilde 'ie regelmatig niet meer starten... :( Da's best vervelend als je met een toertochtje bezig bent, en je wilt bijvoorbeeld van een pontje afrijden! (Trust me, ZZR-tje helling opduwen is niet leuk!) Meerdere malen teruggeweest voor reparatie (garantie), maar probleem ging niet over. Als ik een afspraak had gemaakt, lieten ze me rustig drie uur wachten, onder het motto: Het blok is nog te warm... Maakte toen maar een afspraak om 'm een weekje achter te laten, vervoer naar huis zelf geregeld etc. Kom ik daar, zeggen ze doodleuk geen tijd te hebben! "Neemt U de motor maar mee naar huis, en bel over een paar weken maar voor een nieuwe afspraak..." |(
Zo wordt je zo'n zaak snel zat, geloof me! Na zeven maanden heb ik de motor ingeruild bij een andere motorzaak, en voor technische zaken kom ik nooit meer bij v.d. Heijden!

Eén ding moet ik toegeven: Voor kleding kun je er goed terecht!
 
Wil 'm wel ff onderbouwen hoor!

Jaren geleden een splinternieuwe ZZR-600 gekocht. Ding heeft vanaf het begin kuren gehad. Als 'ie warm was, wilde 'ie regelmatig niet meer starten... :( Da's best vervelend als je met een toertochtje bezig bent, en je wilt bijvoorbeeld van een pontje afrijden! (Trust me, ZZR-tje helling opduwen is niet leuk!) Meerdere malen teruggeweest voor reparatie (garantie), maar probleem ging niet over. Als ik een afspraak had gemaakt, lieten ze me rustig drie uur wachten, onder het motto: Het blok is nog te warm... Maakte toen maar een afspraak om 'm een weekje achter te laten, vervoer naar huis zelf geregeld etc. Kom ik daar, zeggen ze doodleuk geen tijd te hebben! "Neemt U de motor maar mee naar huis, en bel over een paar weken maar voor een nieuwe afspraak..." |(
Zo wordt je zo'n zaak snel zat, geloof me! Na zeven maanden heb ik de motor ingeruild bij een andere motorzaak, en voor technische zaken kom ik nooit meer bij v.d. Heijden!

Eén ding moet ik toegeven: Voor kleding kun je er goed terecht!


Dus jij ruilt een motor met technische problemen die de zaak waar je 'm gekocht hebt moet oplossen in bij een andere motorzaak zonder te zeggen dat er een technisch probleem mee is?

Dus: een motorzaak mag JOU niet naaien maar andersom mag wel? Daar is een mooi woord voor: dubbele moraal. Think about it.

MAzzel,

Roland
 
ik heb in 2003 mijn x11 bij v/d heyden splinternieuw aangeschaft.

de deal was op zich heel erg goed want de prijs van de honda lag (lees goed) 2700 euro lager dan normaal.
destijds had v/d heyden de allerlaatste serie x11's opgekocht van honda nederland/benelux.
dit waren 7 splinternieuwe x11's nog nieuw in krat dus echt nog nooit gebruikt en zeker geen demo fietsie's of iets in die richting.

wat de aankoopprijs aanging......die was gewoon helemaal goed want in een weekend waren alle 7 stuks verkocht.
wat compleet kut was.......de nulbeurt.

de motor is uitgekrat....en dat was het dan.
nergens is goed naar gekeken,vloeistofniveau's,ketting,bandenspanning allemaal kut.
heb toen ik thuis kwam(doe ik altijd) eerst een uur onder de motorfiets gelegen om alles zelf nog eens te checken....en dit was dus hard nodig.
ik heb het zel wel verteld en daarna nooit meer contact met ze gehad.

de honda loopt natuurlijk (gelukkig) nog steeds als een beest maar dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken die je van een dealer kan verwachten.
snel en makkelijk geld verdienen staat bij v/d heyden bovenaan de grijze massa gebrand lijkt het wel...jammer want de deal die ik met hun afsloot was overigens uitstekend.
voor onderhoud en echt sleutelwerk ga ik wel naar mensen die er "WEL" verstand van hebben en niet alleen maar aan hun eigen bankrekening denken.

gemiste kans v/d heyden...zonde.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook maar ff dan.....

Als Beemerman heb ik daar qua motoren natuurlijk niets te zoeken, wist al wel van de niet zo'n beste reputatie op dat gebied. Ook van de wel goede reputatie voor de kledingafdeling.

Zelf heb ik er mijn laatste motorpak gekocht van Dainese, textielpak met goretex. Nu rijd ik weinig met regen, dus het duurde nogal een tijdje voordat ik in de gaten kreeg dat de broek bij langdurige regenval niet echt waterdicht was. Maar ja, zoals gezegd ik rij niet veel in - langdurige - regen als het even kan, bovendien heb ik een tijd geleden een losse regenbroek gekregen die altijd in de koffer zit.
Maar goed, net als iedereen ben ik ook 1 maal per jaar jarig en ja, als je al zo'n beetje alles hebt.....Ik kreeg het idee om eens naar een complete regenoverall te gaan kijken bij v.d. Heyden. Na een orienterend praatje, waarbij ik opmerkte dat mijn Dainese broek toch niet helemaal waterdicht was, was het commentaar van de beide dames "ja, maar dat mag niet, een goretex broek moet absoluut waterdicht zijn". Dat de broek al twee-en-een-half jaar oud was maakte niets uit.
Enfin, leenbroek meegekregen en de broek is nu in Italie. Ik krijg 'm of gerepareerd terug of hij wordt vervangen door een nieuwe.

Is netjes toch, voor hetzelfde geld (nee, dat klopt dan dus niet :+ :+ ) hadden ze me een overall verkocht. :} :}
 
Oh daar ben ik het helemaal mee eens.. de fiets die ik kocht was waarschijnlijk teruggedraaid en de grote beurt maar half gedaan, maar ik was erg te spreken over de aardige mensen, en de service daar..

Kon nog 2 sloten gratis erbij lullen, en heb nog een coupon liggen voor 50% korting op mijn nieuwe achterband. Dat is het probleem niet ;)
 
Na zeven maanden heb ik de motor ingeruild bij een andere motorzaak, en voor technische zaken kom ik nooit meer bij v.d. Heijden!

Dus jij ruilt een motor met technische problemen die de zaak waar je 'm gekocht hebt moet oplossen in bij een andere motorzaak zonder te zeggen dat er een technisch probleem mee is?

Dus: een motorzaak mag JOU niet naaien maar andersom mag wel? Daar is een mooi woord voor: dubbele moraal. Think about it.

MAzzel,

Roland
Lekker lompe opmerking, want hoe maak je nou op uit de tekst van M91 of hij het wel of niet gemeld heeft :X
 
Schop voor oma, altijd lekker.


Ik ga er morgen heen voor een eventuele inruil, ik ben benieuwd, aan de telefoon ging het al niet zo lekker. 3 weken terug bood ie voor mijn fiets tussen 3250 en 3000, vandaag herinnerde ik hem aan het gesprek en werd het opeens 2500.

Hoezo door de mand gevallen? Even flink bijpraten dus en kijken wat ze van mijn motor in het echie vinden.

Verslagje volgt.
 
Een bod is van de dag. Misschien heeft hij net een klant gehad die een zxr400 zoekt, en die nu al eeiets anders heeft?

Enniewees, als je iets zoekt, kijk goed in de rondte, er zijn genoeg zaken die je keurig helpen in de omgeving....
 
Effe mee-oma'en...

Persoonlijk vind ik het een knakenzaak, maar dat is puur berust op persoonlijke ervaringen met de verkopers. Heb daar 2 keer gekeken voor een motor, eenmaal een Diversion 600 en 2 jaar later een VFR VTEC. De eerste slingerde als een dolle, maar er was volgens hun woorden "niets mee aan de hand". De VFR VTEC reed wel goed, maar was ook een heel stuk nieuwer.

Qua mentaliteit zijn het echte boschenaren (Sorry andere boschenaren onder ons). Grote bek en arrogante houding. Je moet er tegen kunnen. Ik probeer altijd vriendelijk te beginnen omdat ik de motor in de regel in onderhoud doe bij de toko waar ik hem koop en toch graag heb dat ze net dat kleine beetje extra doen omdat ik "zo netjes" was. Maar daar moest ik meteen mijn huftermode aanzetten en net zo schofterig reageren als hun.

Plus je moet een handelsgeest hebben. Voor mijn Div gaven zij 2500,-, bij een paar andere zaken minimaal 750,- meer.

Dus: Harry Mensmode + Huftermode aan en gaan. Maar met onderhoud en technische kennis weet ik het echt niet.
 
B| bosschenaren zijn veel, maar arrogant zeker niet B|

Je moet daar ook niet heen voor een fiets, maar wel voor kleding! :W
 
kleding en onderdelen kan je er gerust halen ( verwacht bij onderdelen niet te veel uitleg of een leuk gesprek over motoren maar oke )


mzzl muppet
 
B| bosschenaren zijn veel, maar arrogant zeker niet B|

Je moet daar ook niet heen voor een fiets, maar wel voor kleding! :W


Laat ik het iets anders omschrijven: ze hebben een grote mond... Ik heb jaaaaaaaaren en jaaaaaren basketball gespeeld in competitieverband en moest regelmatig tegen teams uit Den Bosch. Of ze nu veel beter of veel slechter waren, je kon er in de regel best makkelijk van winnen; gewoon zorgen dat ze gingen zeuren tegen elkaar.. Als ze begonnen (dat was "appeltje/eitje" voor de tegenstander), was het genoeg, de rest ging vanzelf.

Maaruh: het geldt lang niet voor alle boschenaren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan