Ervaringen met verzekeringen

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Ik ben eind mei door een 4-wieler omver gekegeld. Trok op voor groen, kwam er een muts in een VW Polo die dacht het nog net ff door het rood te halen...

Gevolg motor totall loss B| Zelf ben ik er redelijk vanaf gekomen.
Tsja, en dan gaat de papiermolen draaien :? Zelf ben ik verzekerd bij de KNMV een partij waar ik alle vertrouwen in had.
Nu merk ik hoe zij de schade afhandelen, en nu heb ik toch grote vraagtekens of ik de juiste keuze heb gemaakt! Omdat mijn motor totall loss is heb ik de keuze om mijn verzekering te royeren of te schorsen...

Of ik mijn volgende motor weer bij deze verzekeraar zal verzekeren is maar de vraag.

Wat zijn jullie ervaringen met verzekeraars op het moment dat je ze echt nodig hebt??
 
Laatst bewerkt:
Yes, was ook op zoek naar dergelijke ervaringen.
Op dit moment ben ik nog aan het lessen, maar wil na alle examens gehaald te hebben z.s.m. een motor kopen.
Dan komt dus ook de verzekering om de hoek kijken.

Ik ben dus erg benieuwd naar de ervaring van mensen.
 
Als de motor total-loss is, valt er toch ook nix te verzekeren meer? Is dat royeren dus niet gewoon een administratieve handeling zonder nare gevolgen, zoek dat ns uit door ze gewoon op te bellen en ernaar te vragen...
 
Hmmm...geroyeerd??? Dan zou ik er niet op rekenen dat je je motor uberhaupt nog kan verzekeren de komende jaren,vreemd verhaal maar het past wel in het monopoliespelletje dat de verzekeraars spelen.

Mijn motorverzekering word al jaren stilzwijgend verlengd echter omdat ik met diezelfde motor ooit een rijontzegging heb opgelopen kan ik nergens een nieuwe autoverzekering afsluiten...stelletje vuile....grrrrr....jaja,het gaat al weer een beetje :-)
 
Als de motor total-loss is, valt er toch ook nix te verzekeren meer? Is dat royeren dus niet gewoon een administratieve handeling zonder nare gevolgen, zoek dat ns uit door ze gewoon op te bellen en ernaar te vragen...


De motor is inderdaad totall loss verklaard. Een door de verzekeraar aangewezen opkoper doet dan een bod op het restant dit bedrag wordt door de verzekeraar aangevuld tot de op dat moment geldende dagwaarde. Je krijgt van de opkoper dan een vrijwaringsbewijs, op dat moment ben je niet meer de eigenaar. Mijn verzekeraar gaf mij de keus de verzekering te schorsen of te royeren. Bij het schorsen wordt de verzekering stopgezet totdat je weer een nieuwe motor aanschaft die je bij hun laat verzekeren. De Premie tussen het moment van stopzetten en de aanschaf van een nieuwe motor wordt verrekend.

Ik heb toch maar verzocht de verzekering te royeren....
 
Ik zie het probleem geloof ik niet helemaal :?

Het is niet zozeer dat ik een probleem wil voorleggen, het is meer dat ik benieuwd ben naar ervaringen van motorrijders met verzekeraars nadat ze schade hebben geleden en dan voornamelijk de manier waarop de verzekeraar handeld.
Ik heb er nu voor het eerst mee te maken (en hopelijk voor het laatst), en mijn ervaringen zijn helaas wat minder...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Centraal Beheer. Niet de goedkoopste maar superservide! (in ieder geval tot nu toe). Ook op zaterdag bereikbaar, meteen regelen, altijd uitbetalen.

Pas zijn twee kentekenplaten gejat van mijn motoren, en ik heb meer tijd besteed op het politiebureau ("wat voor kleur had ie?") en bij de materialenhandel -nieuwe plaat- ("sorry, we konden het cijfertje 2 even niet vinden") dan met het regelen van de schade.

Eerder is ook al een fiets gejat en ik kreeg ruimschoots de waarde vergoed.
 
Ik ben via London verzekerd (volgens mij dezelfde verzekeraar als KNMV)
en ze hebben heel heel veelmoeite voor mij gedaan in een ongeluk waarin mijn gelijk vrijwel niet te behalen was.
Had een fiester geschept en die staan best sterk als je geen getuigen hebt als motor rijder.
Uiteindelijk is alles in mijn voordeel afgehandeld en daarna is London ook nog eens flink aan de gang geweest om voor mij letselschade vergoed te krijgen van de tegnpartij.
ook dit is voor mij positief afgelopen.

Dus ik heb hele goede ervaringen met London omdat ze EN goedkoop zijn EN toch veel moeite willen doen voor hun klanten in moeilijk te winnen situatie's.
 
Vandaag zelf maar eens even gebeld met mijn verzekeraar...wordt mij tussen neus en lippen door verteld, dat ze het politierapport nog niet hebben opgevraagd en nog geen contact hebben gehad met de tegenpartij...ach ja het is ook pas bijna 8 weken geleden |(
 
Alweer 7 jaar geleden, was ik bij Delta Loyd verzekerd.
All Risk verzekerd- noem ik het maar er is een andere benaming voor. Ik had net een nieuwe BMW850 gekocht.
2-3 maanden later is die uit mijn garage ontvreemd.
De motor heb ik helemaal vergoed gekregen plus een ruime vergoeding voor elke dag dat ik geen motor had.

Iemand had inbrekers bezig gezien om de garagedeur open te breken en had de politie gebeld.

De politie ging snel op pad maar kon het adres niet vinden. Tegen de tijd dat ze er waren zgen ze de open deur en gokte dat het dat adres was.
Het politierapport zat vol met fouten, maar het was ook al half 3 s'nachts dat ze het opnamen.
Ondanks de fouten in het rapport is alles toch goed geregeld.
 
ik snap t verhaal ook niet helemaal. kan je nog een keer uitleggen, ook als is het de bedoeling niet vh topic, je maakt toch de verzekeraar zwart, en dan wil ik wel weten wat ze dan volgens jou fout doen.

maat van me was trouwens de motor van gejat, duurde wel tijdje voor knmv uitbetaalde. Gaven eerst een kloten bod, maar wees die af, kwamen ze vanzelf met een hoger bod.
 
Ook ik snap het niet helemaal. Je maakt de verzekering zwart, door te zeggen dat je ontevreden over ze bent, maar je geeft helemaal niet aan waarom.

Ik heb de KNMV verzekering slechts één keer nodig gehad, toen ik mezelf onderuit remde omdat ik gesneden werd door een busje dat hoewel op de voorsorteerstrook voor links rijden toch besloot rechtsaf te gaan, net toen ik groen kreeg en optrok. Moeilijk verhaal altijd, want ik heb het busje niet geraakt, maar had wel een getuige en de politie is langsgeweest en heeft rapport opgemaakt.

Ik heb op die motor een beperkt casco verzekering met rechtsbijstand (10 euro/jaar) en één telefoontje was genoeg en zij hebben de getuigenverklaring opgevraagd, politierapport wel opgevraagd maar het was al afgehandeld voordat dat binnen was.

Nou ben ik wel benieuwd naar jouw verhaal waarover jij ontevreden bent?
 
Ik denk dat de TS niet helemaal begrijpt waar over het gaat....ik stem voor een slotje want dit verhaal slaat gewoon nergens op.

Als je het niet begrijpt....bel even met de KNMV, die leggen het dan prima uit.
 
Het is zeker niet mij bedoeling om een verzekeraar zwart te maken...mijn eerdere reactie is misschien vanuit mijn emoties geschreven...met name omdat ik ervan overtuigd was dat ik een goed keuze had gemaakt ...

Het is met name een communicatie probleem, ik krijg geen feedback; "Wij hebben het in behandeling genomen, dit is uw referentie, wij hebben dit dit en dit van u nodig, als u vragen heeft ".... helemaal niets! De informatie die ik kreeg was half...waardoor de dit ook bij mijn garage en de politie vraagteken opriep..

Ik wil het nu ook niet verder over mijn verzekeraar hebben...maar over ervaringen van andere motorrijders bij de afhandeling van schades..dingen waarmee zij geconfronteerd werden etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben via London verzekerd (volgens mij dezelfde verzekeraar als KNMV)
en ze hebben heel heel veelmoeite voor mij gedaan in een ongeluk waarin mijn gelijk vrijwel niet te behalen was.
Had een fiester geschept en die staan best sterk als je geen getuigen hebt als motor rijder.
Uiteindelijk is alles in mijn voordeel afgehandeld en daarna is London ook nog eens flink aan de gang geweest om voor mij letselschade vergoed te krijgen van de tegnpartij.
ook dit is voor mij positief afgelopen.

Dus ik heb hele goede ervaringen met London omdat ze EN goedkoop zijn EN toch veel moeite willen doen voor hun klanten in moeilijk te winnen situatie's.

London is inderdaad zelfde als KNMV. Maar dat ze dat in jou voordeel hebben gekregen... 2 jaar geleden is er een jochie over de motorkap gevlogen van de auto van m'n ouders. Hij reed op de verkeerde weghelft (en dus niet te zien op dat kruispunt) met een zeer harde snelheid. Ouders reden iets van 10 kmh en pats jochie over de motorkap. (paar weken erna werd ma nogsteeds wakker met beeld jochie langs de voorruit)

Zelfs met verklaring van getuige (2 omstander), getuige (motoragent in functie!) en ouders jochie dat het zijn schuld is maar als nog de verzekering van m'n ouders die de nieuwe fiets betaald heeft.


Tot nog toe zelf geen problemen met de KNMV, altijd alles helder, duidelijk en snel. Alleen nu met de verwerking van m'n vro-1 certificaat (de korting) al 2 weken niets gehoord maar even achteraan bellen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ikzelf heb zowel goede als minder goede ervaringen met schadeafhandelingen. Belangrijk is om alles te documenteren. Bouw een file op. Documenteer de schade en houdt zelf copieen bij van alles wat heen en weer geschoten wordt. Blijf ook bellen. Noteer alles wat in die gesprekken besproken wordt en bevestig indien er iets wordt afgesproken.

Neem geen afwachtende houding aan, maar wees actief in het proces. Da's heel belangrijk :Y. Ikzelf ben nu ook met een schadeafhandeling bezig en ik doe hetzelfde.

Succes in ieder geval!

Groet

B
 
ik heb goede ervaringen met centraal beheer, en ook met de rechtsbijstand van centraal beheer. ik word altijd netjes en goed geholpen en als ik vraag om info dan krijg ik dat ook opgestuurd (en snel)
bij mijn ongelukje in de file heb ik wel af en toe moeten bellen met de rechtsbijstand, maar dat het lang duurde lag vooral aan de verklaring van de tegenpartij en de getuigenis van zijn zoon. wel tussendoor ook schriftelijk bericht gehad hoe het stond en dat het nog in behandeling was, welke stappen ze gingen nemen.
ik betaal wel relatief veel maar ik ben zeer zeer tevreden tot nu toe. kan natuurlijk altijd nog veranderen maar daar ga ik niet van uit.
 
ik ben ook 2 jaar bij knmv, goedkoop en goed. Ga nu ook mijn auto erbij doen vanaf oktober. 1 keer aangereden en schade is gewoon goed gegaan met uitbetalen. Alleen kreeg ik mijn eigen risico laat terug omdat de tegenpartij er lang over deed toe te kennen dat hun verzekerde fout zat.

Goede telefoniche contacten en goede duidelijke polis en post. Voor mij zijn ze dus prima tot nu toe.
 
Ik ben ook van achteren aangereden ( vorig jaar)......heb een half jaar flink last gehad van kneuzingen omdat ik half onder de motor bleef hangen/schuiven...
Rechtsbijstandsverzekering heeft schade-afhandeling overgenomen.

Ik heb zelf een motorzaak opgezocht, waar een andere motor stond die mij interesseerde,..( ik wist al dat m'n motor total-loss werd verklaard..)
Daar de afspraak gemaakt over afhandeling/betaling e.d...
De dealer bepaalde een restantprijs voor de inruil.
M'n motor-restant werd getaxeerd en aangeboden aan 3x opkopers,....
De inruilprijs van het restant bij de dealer + opkoopprijs( verkoop aan handel) = wat ik dus in totaal terugkreeg voor inruil.... Zelf nog een bedrag erbij gelegd en ik had een andere motor.

Omdat ik een licht letstel had met een herstelperiode,....kreeg ik daarvan nog een geldbedrag extra uitgekeerd ( ½ jaar later.........en dat is snel!..).

...in totaal heeft m'n huidige "nieuwere" motor, mij niets extra gekost... 8-)

gelukkig.....

Ik ben gewoon WA verzekerd met rechtsbijstand.
 
heb zelf begin juni een zelfde soort ongeluk gehad,motor ook total loss en er zelf goed vanaf gekomen. heb alles verzekerd bij unive, en die doen het tot nu toe perfekt, afgelopen week al bericht gehad dat vastgesteld is dat ik geen schuld heb en dus geen schadevrije jaren in hoef te leveren, verder neemt de rechtshulp je al het werk uit handen. Duurt natuurlijk heel lang voor je geld ziet, maar zo gaat dat nou eenmaal. Krijg in elk geval wel een goed gevoel bij de hele afhandeling, kan ik rustig zoeken naar een nieuwe motor :-)
 
Ik heb alle voertuigen (3 motors en een auto) verzekerd bij ZLM. In het verleden heb ik ze een aantal malen nodig gehad. Ook bij schades waarbij de tegenparij ook een polis bij ZLM had. Ik ben altijd snel en correct geholpen. Ook betalingen gingen vlot.
Ik heb een aantal malen rechstreeks contact gehad met de verzekeringsmaatschappij, en ik heb het ook wel eens door de tussenpersoon laten regelen. Ik vind dat laatste iets makkelijker, wat minder rompslomp.

De motor van mijn vrouw was voorheen verzekerd bij OBM. Ze is een keer met de motor achterop een auto gereden. Ook die schade is correct en zonder gehannes afgewerkt. Ook hier geen klachten over.

Ik heb wel problemen gehad met Amev: Hier heb ik erg slechte ervaringen mee. Iemand raakte onze hond bij het achteruit rijden. (Hond was aangelijnd, stond stil naast ons). De hond brak een achterpoot. Er waren meerdere getuigen bij, die allemaal een verklaring afgelegd hebben. Maar het heeft meer dan 1,5 jaar geduurd eer ik ook maar een paar centen zag. En lang niet alle schade is uitgekeerd. Amev kan wat mij betreft doodvallen. Vooral ook omdat de persoon die de hond aanreed wel een paar stappen op de no-claim ladder zakte.
 
Ik was ook allrisk verzekerd bij London. Reed m'n motor plat. Tot dusver alles goed geregeld, alleen..... ik moest de opslag/taxatiekosten voor de motor zélf betalen. Ze konden niet uitleggen waarom.
Die kosten liepen nog hoger op, omdat London besloot er opkopers heen te halen, voor een taxatie van de waarde van het wrak, om te bepalen of ie total loss was. Dat duurde diverse weken......
Uiteindelijk bleek de motor total loss. Ik kon in de tussentijd een aantal dagen een motor huren, om de motorloze periode te overbruggen. Na 10 dagen was dat over, maar er was nog steeds niet bekend of de motor total loss was...... Tja, dat was toch mijn probleem......

Ik kocht een nieuwe motor. Na twee jaar ging ik onderuit op een plas diesel. Schade was uiteraard verzekerd. Kreeg ik van London te horen dat ik toch wel een verzekeringsrisico werd, terwijl ik notabene 25 schadevrije jaren had gehad......
 
London is inderdaad zelfde als KNMV. Maar dat ze dat in jou voordeel hebben gekregen... 2 jaar geleden is er een jochie over de motorkap gevlogen van de auto van

Zelfs met verklaring van getuige (2 omstander), getuige (motoragent in functie!) en ouders jochie dat het zijn schuld is maar als nog de verzekering van m'n ouders die de nieuwe fiets betaald heeft.
Als je iemand aanrijd van onder de 14 is er geen enkele manier om je gelijk te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan