Ik ben onlangs met RSZ naar Zandvoort geweest.
Eerste keer met deze organisatie, ik heb er een slechte ervaring mee.
Het begon al met bijkomende kosten, zoals 10 euro voor het overnachten op de paddock. Maar ok dat is allemaal nog zo'n ramp niet.
Vervolgens begon de dag met inschrijven en technische keuring, ik vond hierbij de manier van communiceren uiterst onvriendelijk.
Daarna begon de dag en bij elke val partij ook al was het niet op een gevaarlijke plek of stond de motor en rijder al achter de vangrails werd de sessie gelijk afgevlagd met rood.
Normaliter word er dan opgesteld in de pits en zodra het gevaar geweken is kan je de resterende tijd van de sessie nog uitrijden, maar nee hor hier werd je op een uiterst onvriendelijke manier gemeld dat de volgende groep de baan op mocht.
Door de vele rode vlaggen liep het tijdschema in de soep, nieuwe tijden werden niet gecommuniceerd en moest je zelf maar aanvoelen wanneer je groep de baan weer op mocht.
Door de vele rode vlaggen werden halverwege de dag de sessies ook ingekort van 20 minuten naar 15 minuten om de verloren tijd weer in de halen.
Ik ben hiermee toe naar de organisatie gegaan, maar hierop werd weinig begripvol gereageerd.
Ik ben onlangs met RSZ naar Zandvoort geweest.
Eerste keer met deze organisatie, ik heb er een slechte ervaring mee.
Het begon al met bijkomende kosten, zoals 10 euro voor het overnachten op de paddock. Maar ok dat is allemaal nog zo'n ramp niet.
Vervolgens begon de dag met inschrijven en technische keuring, ik vond hierbij de manier van communiceren uiterst onvriendelijk.
Daarna begon de dag en bij elke val partij ook al was het niet op een gevaarlijke plek of stond de motor en rijder al achter de vangrails werd de sessie gelijk afgevlagd met rood.
Normaliter word er dan opgesteld in de pits en zodra het gevaar geweken is kan je de resterende tijd van de sessie nog uitrijden, maar nee hor hier werd je op een uiterst onvriendelijke manier gemeld dat de volgende groep de baan op mocht.
Door de vele rode vlaggen liep het tijdschema in de soep, nieuwe tijden werden niet gecommuniceerd en moest je zelf maar aanvoelen wanneer je groep de baan weer op mocht.
Door de vele rode vlaggen werden halverwege de dag de sessies ook ingekort van 20 minuten naar 15 minuten om de verloren tijd weer in de halen.
Ik ben hiermee toe naar de organisatie gegaan, maar hierop werd weinig begripvol gereageerd.
Volledig mee eens.Rij er al jaren.
Soms is de communicatie niet echt duidelijk maar qua dagen en alles prima voor elkaar.
Nachtwaker op CPZ is erg duur en RSZ wil dit niet over alle rijders spreiden maar vraagt 10,- per rijder die overnacht. Niet mijn voorkeur maar oke.
Qua inschrijven en keuren deel ik je mening niet.
Rode vlaggen komen vanuit race control en daar heeft RSZ niets over te zeggen. En door opruim werkzaamheden liep het schema uit, dus sessies van 15min, als dan iemand op de helft van de sessie crasht hebben die overige 5min (2rondjes) weinig zin.
Ik vermoed ook dat de luidsprekers nog niet werken en ben dus zelf langs de organisatie gegaan en heb alle info gekregen die ik nodig had om haarfijn te weten wanneer ik weer mocht.
Maar ik snap wel hoe je het voelt, deel je mening alleen niet.
als je hiermee bedoelt dat er beveiliging is en die kosten worden betaalt door de mensen die er overnachten, dan is dat op zich niet zo slecht bedacht.
heel af en toe word er toch wel wat gestolen, uiteraard niet alleen op paddocks maar overal, dan is het wel fijn als er ook daadwerkelijk beveiliging is. als deze maar niet alleen aanwezig is en smartphone verslaafd.
wordt daar echt zo streng op gecontroleerd?Kijk even na de productie datum van je helm anders kom je van een koude kermis thuis. Of met een nieuwe helm uit de damen shop
Wordt wel gecontroleerd ja. Ik heb een nieuwe moeten kopen op het circuit. Je helm mag dacht ik 4 jaar oud zijn, en moet in redelijke staat verkeren.wordt daar echt zo streng op gecontroleerd?
Klopt inderdaad, daarbij krijg je ook vaak tips om iets handiger te doen of waar je ff op moet letten. Daarbij geeft het mij een fijn idee dat de knutselmotoren niet door de keuring komen dus minder kans op lekkages en dergelijke!De keuring bij RSZ is ook echt wel een keuring. Geen beschouwing zoals bij veel organisaties waarbij eigenlijk alleen wordt bekeken of er een dB killer in je demper zit. Is eigenlijk wel fijn dat er toch ff wat meer aandacht wordt besteed of er degelijk materiaal de baan op komt.
Stond wel ff te kijken dat mijn hjc helm die ik 2 jaar geleden heb gekocht bij FC moto, een productie datum uit 2013 heeft... Mocht er gelukkig nog wel mee rijden.
Ik denk dat een verschil met veel andere organisaties is dat er bij RSZ voornamelijk ZAC/licentie wordt gereden. Heeft toch een ander karakter, iets serieuzer, dan de vrij rijden organisaties.
Hier ben ik dus slachtoffer van geweest. Was keurig op tijd met opstellen, werd ik terug gestuurd race was uitgesteld. Zou over 7 min starten.wat valt er over te zeggen , soms loopt het goed en soms kan het wat beter .
Low budget racen heeft zo zn voor en nadelen, dat zag je wel de 2e race afgelopen zondag , die speakers achter op het terrein deden het niet waardoor er mensen te vroeg waren en deze terug gestuurd werden.
Na 7 minuten waren ze terug bij het opstellen en waren ze te laat ? dus starten uit de pits.
Kijk dit soort dingen zijn minder leuk en zouden beter moeten maar ja dat is RSZ.
Verder veel rij tijd , dat zag je zondag wel 5 x de baan op en dat is weer super.
Hier ben ik dus slachtoffer van geweest. Was keurig op tijd met opstellen, werd ik terug gestuurd race was uitgesteld. Zou over 7 min starten.
Eenmaal weer terug was ik "te laat". Mocht niet meer weg terwijl de groep nog maar net weg was dus uit de pitstraat starten.
Nu rijd ik niet mee om topposities dus heb me er verder niet al te druk om gemaakt, maar dit is natuurlijk niet tof.
Waar is die timing te volgen? Ik vind het met warmers erg fijn tot op de minuut te wachten met aanrijden.Simpele tip: Hou de livetiming in de gaten.
Dan kan je zien hoelang de Sessie voor je nog rijd.
www.raceresults.nuWaar is die timing te volgen? Ik vind het met warmers erg fijn tot op de minuut te wachten met aanrijden.
Fijn ook dat RSZ gewoon nog livetiming/raceresults heeft. Vind dat ontime.bike onderdoen in gebruiksgemak.