ervaringen schijfremsloten met alarm,welke?

Achter.
full
 
De Abus Detecto heb ik ook, als alarm is het 3x niks, veel te zacht... en wie kijkt er tegenwoordig nog op van een alarm?

zie het maar als een draadloos draadje voor aan je stuur ;)

[afbeelding]

Er is vrijwel niemand die gaat reageren op een auto of motor alarm. Als er een alarm af gaat is het 9 van de 10x een of ander goedkopie kut afgestelde tyfustoeter die het dan ook nog eens 's nachts extra goed lijken te doen.
Oftewel een alarm alleen toepassen als je zelf in de buurt bent om hem te horen en tijdig in staat bent om er iets aan te doen.
 
Goed verzekeren en hopen dat je hem niet meer terugvindt na diefstal (schade).
Gejat: nieuwe kopen ;)
 
De goedkooptste Abus 8077 die ik tot nu toe heb gezien staat hier.
Je kan em ook icm een ketting kopen KLIK

Ik ben momenteel ook aan t oriënteren naar een schijfremslot met alarm namelijk.
Ook kijk ik praktisch, een ketting van 4 kilo neem je niet zomaar mee, althans ik niet (past niet onder mijn seatcover). Kleine kans dat die ketting van die 2e link er wel in past, maar kan ik pas zien als ik em heb.

Men zegt dat het goedkoopste beugelslot moeilijker open te breken is dan het duurste kettingslot. Voor de meeste kettingsloten staat een braaktijd van minder dan 30 seconden. Maar wanneer je de motor in t zicht hebt staan waar veel mensen zijn, en er komt een dief met een grote betonschaar, zou ik er niet eens raar van opkijken wanneer niemand er iets van zegt.

Beugelslot is ook bijna niet mee te nemen op de motor, dus mijn mening is om dan op zijn minst een schijfremslot met alarm en parkeren op een plek waar alles goed in het zicht staat. Meer kun je in feite niet doen.
Ik heb de motor ook binnen staan, en staat met een ketting en een schijfremslot op slot. Wanneer ik naar huis rij, hou ik altijd in de gaten of iemand mij volgt en parkeer ik de motor zo snel mogelijk naar binnen en laat deze niet op straat voor mijn huis staan.

*edit* en belangrijkste beveiligingsmiddel vergeet ik nog... Een Stafford Terriër die enkel en alleen accepteert wanneer ik binnen kom lopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken geleden mijn Hornet '07 gekocht en direct een Abus Detecto x-plus erbij gekocht. Kost wel meteen 130 euro. Maar ik moet eerlijk zijn, het werkt super!! Heb mijn motor ook nog aan een ART4 kettingslot liggen aan een muuranker + een diefstal verzekering natuurlijk.
Vroeg me laatst alleen eens af, wat nou als ze iets maken wat communiceert met je smartphone? Als het alarm afgaat dan je gebeld word o.i.d.

Dat systeem is er al hoor! :Y
Scorpio R Link Alarm
http://ridescorpio.com/
 
Sja...
het kost wat meer maar als je echt een alarm wilt laat dan een echt alarm installeren. Spyball of iets.
Die bende kan wel weer storingen veroorzaken als je pech hebt maar goed.

En anders kan je beter zoiets nemen wat Casery post denk ik. Ik weet niet waar jij woont maar hier in Amsterdam kijk ik in ieder geval niet naar buiten als er weer een (scooter) alarm afgaat....

Goede diefstal verzekering en voldoen aan hun eisen is prio 1 denk ik.
 
Sja...
het kost wat meer maar als je echt een alarm wilt laat dan een echt alarm installeren. Spyball of iets.
Die bende kan wel weer storingen veroorzaken als je pech hebt maar goed.

En anders kan je beter zoiets nemen wat Casery post denk ik. Ik weet niet waar jij woont maar hier in Amsterdam kijk ik in ieder geval niet naar buiten als er weer een (scooter) alarm afgaat....

Goede diefstal verzekering en voldoen aan hun eisen is prio 1 denk ik.

Dat systeem kost wel een 550 euro totaal (+import tax komt er nog bij :r ) en dan nog een 130 euro per jaar aan mobiele data abonnement :? Weet niet of er ook een lokaal simkaartje in kan, maar dan nog moet je een data sim erin hebben zitten met de bijkomende kosten.
 
Durf het bijna niet te vragen hier maar kon geen goed antwoord vinden in de zoekfunctie.

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een hagel nieuwe Honda :)
Ik heb al twee art 4 kettingsloten maar zou er graag een GOED schijfslot met alarm bij willen.
Liefst art 5 als die er is.

Welke schijfsloten met alarm zijn niet simpel te "dimmen" met een kauwgommetje?
Gaan niet af als je in bed een scheet laat en zijn niet zomaar open te breken?

Wat zijn dus de betere in deze categorie?

Ervaringen van gebruikers?

Alvast bedankt!

Mvg

oei toch weer terug naar scooters :X
 
Dat systeem kost wel een 550 euro totaal (+import tax komt er nog bij :r ) en dan nog een 130 euro per jaar aan mobiele data abonnement :? Weet niet of er ook een lokaal simkaartje in kan, maar dan nog moet je een data sim erin hebben zitten met de bijkomende kosten.

Sja... een alarm kost vaak ook wat. Ik heb op mijn eerste fiets destijds een Spyball alarm laten monteren door Motoport. €650 euro.

Het werkte verder prima en zat niet aan een abbo vast (maar had dan ook niet zo'n luxe functie).

Weinig geld is anders. -O-

Ik zou het er zelf persoonlijk niet meer insteken. Goede diefstalverzekering want al slaapt je pitbull er naast.... die geven ze gewoon een paar koekies. -O-
 
Sja... een alarm kost vaak ook wat. Ik heb op mijn eerste fiets destijds een Spyball alarm laten monteren door Motoport. €650 euro.

Het werkte verder prima en zat niet aan een abbo vast (maar had dan ook niet zo'n luxe functie).

Weinig geld is anders. -O-

Ik zou het er zelf persoonlijk niet meer insteken. Goede diefstalverzekering want al slaapt je pitbull er naast.... die geven ze gewoon een paar koekies. -O-

_O-

Maar dat zou voor mij geen oplossing zijn omdat er maar 215 van gemaakt zijn. Wat wel werkt is nu ik lang weg ben mijn fiets uit elkaar ligt en over de gehele schuur ligt uitgestald :Y
 
Ik heb zelf nu een motor alarm (BMW af fabriek) en een schijf slot alleen zit stevig te twijfelen zeker met deze discussie of het nog wel zin heeft voor nog meer sloten. Als hem toch willen is hij weg. Wat ik er ook gebruik. Zat nog te denken aan die Almax sloten alleen die wegen zo zwaar dat je ze eigenlijk niet meer mee neemt vanwege het gewicht.

Ik heb de motor zelf in de garage staan dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om en als hij op het terrein kan staan hier op het werk gaat het ook wel goed moet je wel heel brutaal zijn om hem daar weg te halen. Maar als ik een keer in amsterdam moet zijn is het misschien wel een idee. Maar misschien beter om gewoon het risico te nemen en vanuit gaan dat het wel los loop. en de verzekering voor de rest. ....
 
Ik heb zelf nu een motor alarm (BMW af fabriek) en een schijf slot alleen zit stevig te twijfelen zeker met deze discussie of het nog wel zin heeft voor nog meer sloten. Als hem toch willen is hij weg. Wat ik er ook gebruik. Zat nog te denken aan die Almax sloten alleen die wegen zo zwaar dat je ze eigenlijk niet meer mee neemt vanwege het gewicht.

Ik heb de motor zelf in de garage staan dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om en als hij op het terrein kan staan hier op het werk gaat het ook wel goed moet je wel heel brutaal zijn om hem daar weg te halen. Maar als ik een keer in amsterdam moet zijn is het misschien wel een idee. Maar misschien beter om gewoon het risico te nemen en vanuit gaan dat het wel los loop. en de verzekering voor de rest. ....

Dat zijn dieven toch wel :r

Heb helaas al genoeg verhalen van MF-ers gelezen die hun motor op de meest onverwachte/apparte wijze zijn kwijtgeraakt. Zelfs in een afgeslote garage met sloten op je motor staat hij niet veilig. Zo veel mogelijk voorkomen en de rest is voor de verzekering idd :r
 
Laatst bewerkt:
Helemaal waar maar ze moeten dan wel op het parkeerterrein zien te komen die tussen 3 gebouwen ligt en dan de motor mee nemen met gillend alarm.... het is nog steeds een risico natuurlijk maar wel lastiger dan standaard. Vind het lastig om te kijken wat ik wel en niet kan doen je slaat je voor de kop als ze hem wel mee nemen. Ik kan als ik hem op het terrein zet niet aan iets vast zetten.
 
_O-

Maar dat zou voor mij geen oplossing zijn omdat er maar 215 van gemaakt zijn. Wat wel werkt is nu ik lang weg ben mijn fiets uit elkaar ligt en over de gehele schuur ligt uitgestald :Y

Daar kan ik inderdaad geen betere oplossing voor bedenken -O-
 
Goed plan. Kost voor je weg gaat een uurtje extra, en als je thuiskomt een uurtje, maar ze stelen 'm niet.

Hij is lang weg staat er dus hij zal wel niet snel thuiskomen. :)
 
Laatst bewerkt:
Dag oma

KICK

Word niet vrolijk van deze reacties.

Net terug van Schotland waar ze geprobeerd hebben mijn motor te jatten. :(

Het is niet gelukt omdat, denk ik, het alarm van een van da andere motoren is afgegaan. De motoren stonden vlak voor het hotel en ze zullen een aanstormende bende verwacht hebben.

De bende zat evenwel in town aan de whisky. *O*

Het stuurslot was geforceerd en ze waren bezig met de "hot-wire". Veronderstel dat ze daarna aan schijfremslot gingen beginnen. In alle geval, einde vakantie.

Maar advies mbt alarm (of de schijfremcombo) is dus niet bemoedigend, of zijn er andere ervaringen.
 
ik lees al jaren M&T hier in België, enkele motard hadden in de Ardennen gezien hoe ergen een motor van een vriend in een busje werd geladen, en hadden besloten het te volgen.
tot de motor enkele honderden kilometers verder werd uitgeladen.
tot het tot een confrontatie kwam tussen de motards en de dieven.
ze werden nog beschuldigd van slagen en verwondingen.
dus mensen als je uw maat wil helpen niet doen je wordt zelf nog beschuldigd.
 
tja, ik ken al de "bezwaren" tegen alarmen en alarm-sloten en schijfremsloten nu wel.

mijn verzekering wilde dat ik een bepaald slot kocht (geen alarm, wel veel kgs, en 50E). Zoals de garage zei: ze willen die factuur zien, je hoeft m dr niet eens op te leggen...
Ben paar keer sochtends, slapend, bijna met slot weggereden (dank geel snoertje!)

Toch zit er op:
af-fabriek alarm (en ik denk ook al te weten hoe ik dat zelf kan saboteren)
Abus Detecto (die ja) voor de "extra" (gaat 1op2 keer even af bij openen...). Ook saboteerbaar volgens enkele kenners.

Voordeeltje van die detecto is wel, geen geel snoertje meer nodig: hij brult zelf wel zodra je de motor beweegt...

Verder: toch altijd opletten waar ik parkeer. Kan per geval verschillen.
op zicht of juist beetje verborgen?
cctv aanwezig? (betrouwbaar?)
bewaking, receptie ? (soms denk je: zou die een percentage krijgen?)
vlak bij kamerraam indien mogelijk.
wel/niet in garage, afgesloten (hoe veilig is een box? ik sta liever zichtbaar)
op 1 werklocatie: juist voor mn eigen raam.. (ik lunch dan dus niet! hehehe, vandaag keek er een telefonerend rondlopende "john-manager-type" naar mn fiets - ik zag m wel!)

Plekken waar ik langer sta (patio van huurapartement, halve gebouw ziet je elke avond aankomen... ): ik probeer soms met "eigen onhandigheid" duidelijk te maken dat er 1 of 2 alarmen op zitten. Hopelijk kiezen ze dan de buurman of een ander doelwit.

Tot nu toe allerlei vreemde plekken in west- en oost europa overleefd (zoekt blank hout - klop)
Af en toe, maar niet vaak, <5x, heb ik de alarm(en) af horen gaan. Altijd vals alarm (voorzover ik weet).


maar zeg nou zelf: wie wil een een stoffige F800ST met un-coole topcase jatten?
Ben zondag nog neerbuigend bekeken door een super-coole HD-poetser met lang krulhaar, spijkerstof-hesje, gympen, korte broek en tatoos op zn flabberige bovenarmen...
(hij was blijkbaar zn rotonde-techniek aan het oefenen.. Volhouden joh! Als je elke zondag even oefent kan je misschien die rotonde lekker nemen voordat ze je shiny ploffer jatten)
 
Laatst bewerkt:
Maar advies mbt alarm (of de schijfremcombo) is dus niet bemoedigend, of zijn er andere ervaringen.

Mijn motor is vorig jaar gestolen, nieuwe gekocht, hetzelfde jaar weer gestolen. De tweede keer had ik twee schijfremsloten waarvan één met alarm, en een ketting aan een andere motor vast. Maar ze rijden binen met een busje, laden twee motoren op, en weg zijn ze. Dan zit je een uur ophet politiebureau voor aangifte, maar dat kun je je ook besparen, dat dient verder nergens toe. En dan is de motor wel verzekerd, maar ik moet wel naar m'n werk op de motor, duurt twee maanden voordat de verzekering uitkeert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan