Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Brandstof is daar ook vast een dingetje, maar eerder die zwarte rubberen ringen aan de onderkant kunnen niet al die rondjes op de max.

Welke banden gaan jullie onder je brommer monteren voor een race van 50minuten?
 
Brandstof is daar ook vast een dingetje, maar eerder die zwarte rubberen ringen aan de onderkant kunnen niet al die rondjes op de max.

Welke banden gaan jullie onder je brommer monteren voor een race van 50minuten?
Normaal gewoon slicks, maar met terug opwarmen misschien setje Supercorsa voor de zekerheid.
 
En wat dachten jullie van weersinvloeden halverwege de wedstrijd begint het hard te regenen en dan?
 
Dat zou je niet zeggen aan de rondetijden te zien 😉

Je kunt hun rondentijden dan ook niet 1 op 1 vergelijken met de jouwe. Als je een beetje bekent bent met de motoGP dan kan je uitrekenen dat ook zij nooit full power kunnen rijden met de max aan benzine. Plus de banden kunnen het ook niet aan.
 
Was het nog niet eens full power wat ik gisteren heb gezien en gehoord??? 😳😱
Man man man wat een ervaring om die van dichtbij te zien rijden, ik ben nog aan het nagenieten 😍🥰
 
Was het nog niet eens full power wat ik gisteren heb gezien en gehoord??? 😳😱
Man man man wat een ervaring om die van dichtbij te zien rijden, ik ben nog aan het nagenieten 😍🥰

Hangt af welk circuit , meestal rijd men 7-9 rondjes met twee vingers in de neus om benzine te sparen.:+ Wat goed is voor het milieu. De rest gaat full power net zolang totdat de banden op zijn.
 
Je kunt hun rondentijden dan ook niet 1 op 1 vergelijken met de jouwe. Als je een beetje bekent bent met de motoGP dan kan je uitrekenen dat ook zij nooit full power kunnen rijden met de max aan benzine. Plus de banden kunnen het ook niet aan.
Bagnaia 1:31.5 kwali tijd dit jaar, ik zal morgen de motogp pas kijken maar daar zullen ze iets langzamer zijn maar dat scheelt weinig denk ik?
Dat de banden niet de volle race goed blijven is zeker zo maar betwijfel dat ze minder snel zijn om brandstof te besparen, die poken nog steeds volop binnen wat de banden kunnen.

Maar dat terzijde, wij zijn geen GP rijders dus ik vind het niet verstandig een groep welwillende amateurs een risico te geven door code60 om brandstof te besparen (afkoelende banden) op een race die meer dan eens zolang is dan normaal (vermoeidheid) en een risico op zonder peut te komen staan (ook mogelijke gevaarlijke gevolgen).
Alle 3 zijn minder risicovol met een verplichte pittijd van 5-10 min.
 
Overigens juich ik het idee wel toe want vind het een mooi idee, een uitputtingsslag, maar had liever een iets andere uitvoering gezien.
En met dubbele punten is het nog belangrijker uit te rijden dan om eerste te zijn.
 
Overigens juich ik het idee wel toe want vind het een mooi idee, een uitputtingsslag, maar had liever een iets andere uitvoering gezien.
En met dubbele punten is het nog belangrijker uit te rijden dan om eerste te zijn.

Gewoon iedereen op 5 ronden rijden. Als je dan uitvalt heb je nog steeds kans om te winnen :+
 
Ik ben heel benieuwd. Met een 1000 haal je dit gewoon nooit; 35 minuten is hij helemaal leeg.
 
Ik ben heel benieuwd. Met een 1000 haal je dit gewoon nooit; 35 minuten is hij helemaal leeg.
Wow.... dan verstookt zo'n ding nogal wat brandstof. Meer dan 30 liter per uur:? dat doet een endurance superbike niet eens denk ik
 
Wow.... dan verstookt zo'n ding nogal wat brandstof. Meer dan 30 liter per uur:? dat doet een endurance superbike niet eens denk ik
Endurance Superbikes hebben vaak een grotere tank.
En wss de motor erop afgesteld. En lichtere rijders.

Ik kan me voorstellen dat de mensen met een RSV4 e.d. zich zorgen maken. Dit is wel heel erg op de grens.
Ik zou persoonlijk niet blij (lees: kwaad) worden als ik ondanks een volledig gevulde tank de finish niet haal.

Code 60 is natuurlijk een ongewenste noodgreep die je makkelijk kan verkorten door de race 5 of 10 minuten in te korten.
Dat zou gelijk staan aan 2 rondjes code 60. Afremmen en na 2 ronden weer met afgekoelde banden vol op het gas met z'n allen is natuurlijk vragen om problemen.
 
Ik denk ook dat de enige eerlijke manier is om de race in te korten. Een verplichte stop van b.v. 5 minuten tussentijds lijkt me moeilijk te handhaven, oneerlijk en onveilig. De code 60 is dan een betere manier mits het het echte probleem zou oplossen. En dat doet het mijn inziens niet.

Al met al is het een heel gaaf idee en het is tof dat RSZ wat probeert te doen. Maar denk dat 50min een te ambitieus doel is voor de doelgroep van RSZ. Een race van 30 a 35 minuten lijkt me al een prima XL-race. En gaat dat goed kan je altijd nog kijken of een XXL race een optie is.
 
Pittijd is volgens mij eenvoudig te zien en een tekorte tijd dus ook te bestraffen.
Pittijd word gemeten van inrijden pitstraat tot uitrijden.

Waarom oneerlijk?
 
Mensen met een compleet team vs mensen die alleen zijn?

Op zich vind ik het idee om brandstofverbruik mee te laten tellen niet gek. Best wel leuk zelfs, moeten ze bij F1, motogp, endurance ook.
Maar dan moet dat ook gecommuniceerd worden.
 
Mensen met een compleet team vs mensen die alleen zijn?

Op zich vind ik het idee om brandstofverbruik mee te laten tellen niet gek. Best wel leuk zelfs, moeten ze bij F1, motogp, endurance ook.
Maar dan moet dat ook gecommuniceerd worden.
Wat maakt het oneerlijk dan? Bij de endurance kan iedereen ook hulp krijgen? Al dan niet hulp mee of van een andere klasse iemand vragen. Nee dat moet geen verschil maken.

Je rijd pit in, klok loopt, stopt, warmers erom, benzine erin, rijder drinkt/eet wat, na 5 min rijder pit weer uit.

En brandstof mee laten tellen is prima, maar het moet wel haalbaar zijn voor iedereen. De snellere 1000’s met 1:45 (ik noem even wat) dan maar 1:55 laten rijden om de finish te halen is ook geen goed idee.

Misschien opsplitsen?
Sport 1000 en Prosport 1000 40min, de rest 50?
 
Terug
Bovenaan Onderaan