Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

2 x Zandvoort. Dat is toch jammer. Dat wordt een vroeg eind van het seizoen. Maar we gaan weer lekker racen. Kijk er nu al naar uit.
 
Baan an sich spreekt mij ook alles behalve aan helaas, Zolder daarentegen dan weer wel, alleen das wel meteen een hele tocht dus weer meer vakantiedagen :P
Maar eens zien, iig genoeg Assen races zo te zien dus *O*
 
Baan an sich spreekt mij ook alles behalve aan helaas, Zolder daarentegen dan weer wel, alleen das wel meteen een hele tocht dus weer meer vakantiedagen :P
Maar eens zien, iig genoeg Assen races zo te zien dus *O*

Hele tocht? Denk dat het voor jou 3u rijden is ofzo?
Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken.
 
Zandvoort kun je tenminste nog een beetje normaal rijden, zonder geluid-gezeik................maar elke standaard fiets zelfs met standaard demper moet je op Zolder uitkijken.
ZV is een ontzettende uitdagende baan...............t'is alleen jammer van weinig uitloop.

En de route naar ZV is ruk...........vraag me af hoe ze dat willen doen als er een F1 wedstrijd gehouden wordt.
 
Zandvoort kun je tenminste nog een beetje normaal rijden, zonder geluid-gezeik................maar elke standaard fiets zelfs met standaard demper moet je op Zolder uitkijken.
ZV is een ontzettende uitdagende baan...............t'is alleen jammer van weinig uitloop.

En de route naar ZV is ruk...........vraag me af hoe ze dat willen doen als er een F1 wedstrijd gehouden wordt.

Volgend jaar willen ze/mogelijk dat er 98 db gemaakt mag worden, word het al een stuk beter van natuurlijk.
Zolder ben ik om die reden al heeeeeeeeel lang niet meer geweest. Zolang dat ik er niet eens een tijd van heb.

Ja CPZ en de F1, ik vraag me dat idd ook af. En daarnaast hoe ze het circuit, de pitboxen en alles eromheen gaan aanpassen willen ze dat mogelijk maken?
 
Hele tocht? Denk dat het voor jou 3u rijden is ofzo?
Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken.
Was ook geen commentaar als in “jullie maken de races te ver weg” was meer in de zin van, in het 1e jaar ZAC ga ik eens lekker vertrouwd op Assen proberen hoe het is, en ivm vakantiedagen(en maar 1 auto en wel 2 kids die ook vervoert moeten worden _O- ) hou ik het op de 1 daagse tripjes :P
 
Nee dat snap ik maar Zolder is geen wereldreis? 1,5u is het tijdverschil in de reis naar Assen/Zolder. Maar goed, ik probeer je niet over te halen, zeg alleen dat het niet zo veel verder is :)
 
Nee dat snap ik maar Zolder is geen wereldreis? 1,5u is het tijdverschil in de reis naar Assen/Zolder. Maar goed, ik probeer je niet over te halen, zeg alleen dat het niet zo veel verder is :)
Nee feit maar heb met de GooF de meeste dagen op Zolder gereden, en tot conclusie gekomen dat je sochtends heen te vroeg is en ‘savonds terug te laat is (mijn beleving he) dus zou dan 3 dagen zijn, daar doelde ik op. Het is idd máár 1.5u verder.

Mooi gevarieerd qua circuits iig in 2019, wel gaaf 8-)
 
Nee feit maar heb met de GooF de meeste dagen op Zolder gereden, en tot conclusie gekomen dat je sochtends heen te vroeg is en ‘savonds terug te laat is (mijn beleving he) dus zou dan 3 dagen zijn, daar doelde ik op. Het is idd máár 1.5u verder.

Mooi gevarieerd qua circuits iig in 2019, wel gaaf 8-)

(Zit te wachten om te lossen ;) )

Klopt ook. Daarom ook zeer blij met mijn sleurhut. Avond ervoor erheen, uitslapen, lekker knallen en ‘s avonds weer thuis.
 
(Zit te wachten om te lossen ;) )

Klopt ook. Daarom ook zeer blij met mijn sleurhut. Avond ervoor erheen, uitslapen, lekker knallen en ‘s avonds weer thuis.
Jup, luxe 8-)

Mooie agenda. Toch gaaf om te zien dat men ieder jaar weer zijn uiterste best doet om de rijders een mooi gevarieerd programma te bieden.
En ja, sommige circuits zijn verder weg dan andere. Zo is het nu eenmaal, racecircuits zijn geen voetbalvelden. Maar voor racen heb je ook meer dan één bal nodig......._O-
_O-
Ja kan me voorstellen dat hier héél veel tijd en energie in gaat zitten.
 
Ivm geluid of de baan an sich?

Geluid heb ik er nog nooit problemen gehad en qua baan... Zolder is niet beter denk ik zo?

Qua baan. Ik vind het een mooie baan, maar te weinig ruimte er omheen en een paar echt gevaarlijke plekken. Heb besloten daar niet meer te rijden als de baan blijft zoals hij is.
 
Qua baan. Ik vind het een mooie baan, maar te weinig ruimte er omheen en een paar echt gevaarlijke plekken. Heb besloten daar niet meer te rijden als de baan blijft zoals hij is.

Helder. Zolder dan dus ook niet?
Ik denk er misschien te makkelijk over hoor, maar we rijden allemaal voor onze lol dus als je je er niet prettig bij voelt :t
 
Ik denk dat ik hetzelfde heb.. Zolder heeft net als Cpz ook weinig grind/uitloopzones, alleen is Zolder een (althans zo ervaar ik het) minder snel circuit :Y

Misschien gewoon fuck it en dit jaar maar een dag cpz meepakken 8-)
 
Qua baan. Ik vind het een mooie baan, maar te weinig ruimte er omheen en een paar echt gevaarlijke plekken. Heb besloten daar niet meer te rijden als de baan blijft zoals hij is.

Daar heb je gelijk in..................daarom ben ik ook erg benieuwd hoe men de F1 daar wil laten rijden.
Mocht de F1 doorgaan, dan is het voor de motorrijders ms ook een stuk veiliger (meer uitloop etc.)
Aan de layout ligt het iig niet, die is erg mooi.

Ik denk dat ik hetzelfde heb.. Zolder heeft net als Cpz ook weinig grind/uitloopzones, alleen is Zolder een (althans zo ervaar ik het) minder snel circuit :Y

Misschien gewoon fuck it en dit jaar maar een dag cpz meepakken 8-)

Ook Zolder heeft zo "zijn plekjes" (na Sacramentsheuvel, Bianchi de bocht voor de 1e geluidspaal en Butte de bocht bij de 2e geluidspaal) waar het niet altijd veilig is.
CPZ heeft alleen nog gevaarlijkere plekken en dan met name Scheivlak en Bos Uit.

Denk idd dat Zolder voor het gevoel minder snel is en ook meer Stop and Go (chicanes)
Op die plekken kun je wel lekker mensen er uitremmen.
 
Daar heb je gelijk in..................daarom ben ik ook erg benieuwd hoe men de F1 daar wil laten rijden.
Mocht de F1 doorgaan, dan is het voor de motorrijders ms ook een stuk veiliger (meer uitloop etc.)
Aan de layout ligt het iig niet, die is erg mooi.



Ook Zolder heeft zo "zijn plekjes" (na Sacramentsheuvel, Bianchi de bocht voor de 1e geluidspaal en Butte de bocht bij de 2e geluidspaal) waar het niet altijd veilig is.
CPZ heeft alleen nog gevaarlijkere plekken en dan met name Scheivlak en Bos Uit.

Denk idd dat Zolder voor het gevoel minder snel is en ook meer Stop and Go (chicanes)
Op die plekken kun je wel lekker mensen er uitremmen.

Waar is het gevaar bij het Scheivlak? Net ervoor bedoel je? Want denk dat Hugenholz en net ervoor gevaarlijker zijn.
 
Met dat hobbeltje met het naar boven sturen? Toch al vaak een "los" stuurtje gehad ..............en de uitloop is daar niet geweldig.
 
Met dat hobbeltje met het naar boven sturen? Toch al vaak een "los" stuurtje gehad ..............en de uitloop is daar niet geweldig.

Ja net aan het begin dus. Toch heb ik daar echt nog nooit iemand zien liggen, maar idd beetje opletten. Ik rij dan ook maar een 600 dus 1x shortshiften net voor de bult en good to go.

Bos uit is denk ik met afstand de linkste bocht, maar toch ook de bocht die ik het mooiste vind.
 
LOL, Bos Uit werd altijd met pionnen aangegeven waar je moest insturen (met de pionnen mee zeg maar).
De 1e keer zonder die pionnen was helemaal ruk............zo gewent was je het om op die pionnen in te sturen.

Denk zelf dat Scheivlak tot aan Marlboro mijn favo op CPZ is............blind insturen en daarna lekker lang doordraaien om daarna net voor Marlboro iemand voorbij te steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan