Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Top weer, top dag!

Wie weetqaar fotos en filmpjes?

Lees de OP eens, different race, same answer ;)



Heb best lekker gereden moet ik zeggen en we hebben weinig problemen gehad en geen tijdstraffen :)
In de kwali mijn RSZ PR nog weer wat scherper gezet 1:52.488, nog 2 tiende en ik heb mijn all-time PR verbeterd. Ben al wel sneller als op de snelle Ruskenhoek inmiddels 8-)
 
Laatst bewerkt:
Even kleine reparatie voor vertrek naar de Lausitzring (en Sachsenring), ABS lampje, en we zijn er klaar voor.

Wie gaan er nog meer?
0C19F4C9-AE3B-469E-9598-CC139905B0A5.jpeg
 
Roy, bedoel je dat de A2 richting Hannover dicht is voor voertuigen breder dan 2.10?
Of is er slechts 1 rijstrook open voor vrachtverkeer en voertuigen die breder zijn?
 
Roy, bedoel je dat de A2 richting Hannover dicht is voor voertuigen breder dan 2.10?
Of is er slechts 1 rijstrook open voor vrachtverkeer en voertuigen die breder zijn?

Nee nee, de 2e (en als die er is 3e) rijstrook zijn in de Baustellen verboden voor voertuigen breder als 2m10. En dat ben je met zelfs veel personenauto's al. Ook aanhangers/caravans zijn verboden op die rijstroken en dan ben je gedwongen (officieel) in de vrachtwagen rij te gaan hangen. Persoonlijk zou ik met een busje de gok nemen en ook in de Baustellen links blijven. Kan er alleen een overijverige Duitser zijn die zijn vrachtwagen breed maakt. Tussen de Baustellen mag je wel inhalen maar de vrachtwagen rij kan erg erg traag zijn.
Heb er 2 weken terug op 1 plek een half uur echt op de plek stil gestaan.
 
Nee nee, de 2e (en als die er is 3e) rijstrook zijn in de Baustellen verboden voor voertuigen breder als 2m10. En dat ben je met zelfs veel personenauto's al. Ook aanhangers/caravans zijn verboden op die rijstroken en dan ben je gedwongen (officieel) in de vrachtwagen rij te gaan hangen. Persoonlijk zou ik met een busje de gok nemen en ook in de Baustellen links blijven. Kan er alleen een overijverige Duitser zijn die zijn vrachtwagen breed maakt. Tussen de Baustellen mag je wel inhalen maar de vrachtwagen rij kan erg erg traag zijn.
Heb er 2 weken terug op 1 plek een half uur echt op de plek stil gestaan.
 
👋

Na een paar jaren (en daarna een paar jaar niet, en nu sinds dit jaar weer wel 😎) rondrijden op het circuit met losse dagen, moet het er toch maar eens van komen.

Ben me aan het inlezen hoe/wat/waar ik op moet letten als ik volgend seizoen ook een seizoen (of iig een deel ervan) wil gaan ‘Zaccen’.
Wat zijn nou dingen wat ik moet doen/op moet letten voor ik ‘begin’?
Op de site van RSZ staat veel, maar ervaringen van deelnemers doen het altijd beter 👍
Zijn het altijd Assen, cpz, croix en Lausitz?
Zijn alle dagen hetzelfde qua inschrijfgeld?

Ik ben zover dat ik weet dat ik iig ergens een licentiecursus moet doen (eaar kan ik deze bijv het ‘beste’ doen, ervaringen/tips) en dan een mon licentie aan moet vragen.
Dingen als motor, aanhanger, bandenwarmers, heel veel zin etc zijn aanwezig.
 
👋

Na een paar jaren (en daarna een paar jaar niet, en nu sinds dit jaar weer wel 😎) rondrijden op het circuit met losse dagen, moet het er toch maar eens van komen.

Ben me aan het inlezen hoe/wat/waar ik op moet letten als ik volgend seizoen ook een seizoen (of iig een deel ervan) wil gaan ‘Zaccen’.
Wat zijn nou dingen wat ik moet doen/op moet letten voor ik ‘begin’?
Op de site van RSZ staat veel, maar ervaringen van deelnemers doen het altijd beter 👍
Zijn het altijd Assen, cpz, croix en Lausitz?
Zijn alle dagen hetzelfde qua inschrijfgeld?

Ik ben zover dat ik weet dat ik iig ergens een licentiecursus moet doen (eaar kan ik deze bijv het ‘beste’ doen, ervaringen/tips) en dan een mon licentie aan moet vragen.
Dingen als motor, aanhanger, bandenwarmers, heel veel zin etc zijn aanwezig.

Licentie, motor volgens technisch regelement in orde, boeken, rijden :)

Assen is 100% vaste prik en meerdere dagen, Zandvoort zit er ook altijd minimaal 1 dag bij de rest wisselt.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal mijn naam is Robin Johnson, 22 jarige student in Groningen.
Sinds een jaar actief aan het circuit rijden, dit jaar al 6 keer op TT Assen, Zandvoort, Zolder en Mettet.
Nu heb ik al een paar keer bij races van jullie gekeken en op zandvoort gereden op de zelfde dag,
dit vond ik zo vet dat ik besloten heb om mijn TOMS te gaan halen.

2n6ztom.jpg


Ik bezit over deze triumph Daytona 675 als circuitfiets,
en met mijn tempo wil ik begin volgend jaar vooraan rijden in de rookie cup.
Zijn er mensen die nog tips hebben die ik kan gebruiken bij de voorbereiding op de TOMS?
 
Hey allemaal mijn naam is Robin Johnson, 22 jarige student in Groningen.
Sinds een jaar actief aan het circuit rijden, dit jaar al 6 keer op TT Assen, Zandvoort, Zolder en Mettet.
Nu heb ik al een paar keer bij races van jullie gekeken en op zandvoort gereden op de zelfde dag,
dit vond ik zo vet dat ik besloten heb om mijn TOMS te gaan halen.

2n6ztom.jpg


Ik bezit over deze triumph Daytona 675 als circuitfiets,
en met mijn tempo wil ik begin volgend jaar vooraan rijden in de rookie cup.
Zijn er mensen die nog tips hebben die ik kan gebruiken bij de voorbereiding op de TOMS?

Doe je goed als je als student kan racen ;) :)

Maar voorbereiden op TOMS is niet nodig. Wat je nog niet weet word je verteld en de rest wijst zich vanzelf.

Gewoon een leuk dagje en zolang je laat zien dat je veilig en vlot kan rijden haal je hem ook.
 
Doe je goed als je als student kan racen ;):)

Maar voorbereiden op TOMS is niet nodig. Wat je nog niet weet word je verteld en de rest wijst zich vanzelf.

Gewoon een leuk dagje en zolang je laat zien dat je veilig en vlot kan rijden haal je hem ook.

Haha bedankt, werk ook niet normaal veel naast mijn studie om dit te kunnen betalen. ik moet zometeen in de winter financieel bijkomen :9
Oke, mooi om te horen, dan zal het wel goed komen.
 
Haha bedankt, werk ook niet normaal veel naast mijn studie om dit te kunnen betalen. ik moet zometeen in de winter financieel bijkomen :9
Oke, mooi om te horen, dan zal het wel goed komen.

Haha, nou kan je vast vertellen, des te sneller je gaat rijden des te langer moet je gaan bijkomen _O-

Veel plezier alvast! Ik ga mijn best dan doen om P4 vast te houden in de RS600 F1. Heb er zin in!
 
Haha bedankt, werk ook niet normaal veel naast mijn studie om dit te kunnen betalen. ik moet zometeen in de winter financieel bijkomen :9
Oke, mooi om te horen, dan zal het wel goed komen.
Leuk om te horen, ik wil volgend jaar ook m'n TOMS gaan halen en wat races in Assen meepakken *D
Dit weekend deze
43083215_300525067441650_3065215943228522496_o.jpg
aangeschaft en van het winter klaar maken.
 
Ben vooral benieuwd wat het verschil is t.o.v m’n “niet R” met de meer pony’s, betere vering en minder kilo’s. Nu alleen nog een rempomp scoren.

En duimen voor mooi weer 15Oktober..

Persoonlijk had ik graag op een niet-R gereden om het verschil in de wielen te willen voelen, denk dat daar veel in zit namelijk.
Wat is er aan gedaan dat hij meer paardjes heeft? De R heeft zover ik weet niet meer Pk namelijk? En de pomp op mijn R was geweldig! Bikkelhard en loepzuiver.

Gisteravond gaven ze voor zaterdag en zondag nog wat regen, maandag zou mooi worden, maar goed duurt nog een week, kan nog 3x veranderen.
 
Persoonlijk had ik graag op een niet-R gereden om het verschil in de wielen te willen voelen, denk dat daar veel in zit namelijk.
Wat is er aan gedaan dat hij meer paardjes heeft? De R heeft zover ik weet niet meer Pk namelijk? En de pomp op mijn R was geweldig! Bikkelhard en loepzuiver.

Gisteravond gaven ze voor zaterdag en zondag nog wat regen, maandag zou mooi worden, maar goed duurt nog een week, kan nog 3x veranderen.
Hij heeft op papier 142pk en 134 aan het wiel, (heb er hele lading papieren bij met verschillende filters/dempers/chips, het is een ex duitse fiets, in NL nooit op kenteken geweest maar sinds 2006 circuitfiets) dat red de “gewone” niet die komt aan 121.

Pomp op de straat mille is idd hard en 0 gebrek aan kracht, maar op de R issie lek :+

W.b.t het weet, we gaan het zien idd 8-)
Voor nu nog druk met schuren, spuiten, en kijken wat geborgd moet worden enz :P
 
Laatst bewerkt:
Testbank bedoel je? Maar er is aan gesleuteld dus. Origineel zijn ze hetzelfde dacht ik toch?

Maar succes en tot over een weekje!
Ik heb even gegoogled en inderdaad, zouden bloktechnisch zelfde moeten zijn.. dan tzt maar eens hier op de zelfde bank als niet R gooien :P
Net geboekt dus het gaat door (wel op de Mille want de R krijg ik niet klaar in een week), kom maandag wel even buurten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan