Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Redelijk standaard, toch? Wel 2x 25 min, dat is netjes. Ik vind wel dat we laat starten...

Nee, normaal heb je veel meer tijd tussen de sessies. Nu heb ik soms minder dan een uur.
IMG_8462.JPEG
 
Redelijk standaard, toch? Wel 2x 25 min, dat is netjes. Ik vind wel dat we laat starten...

Nou, het zit anders best krap op elkaar. In de middag geen pauze, niet de 4e groep er tussen en sessies van 15min. Ben je net van de baan en kun je amper gaan zitten.

Pas na 10u11u beginnen met rijden, dat snap ik ook niet.

En ik kan me momenten herinneren dat er meer rijtijd was. Nu 3x 15min, 2x 25min. Dat was volgens mij ooit anders.
 
Normaal op een trainingsdag 5x 20m en racedag 4x 20m.

Het late beginnen kont omdat het Hemelvaartsdag is en we eerst naar de kerk moeten. Assen mag niet eerder. Zondagen zelfde verhaal.
 
Normaal op een trainingsdag 5x 20m en racedag 4x 20m.

Het late beginnen kont omdat het Hemelvaartsdag is en we eerst naar de kerk moeten. Assen mag niet eerder. Zondagen zelfde verhaal.
Ah ok. Hoe zit dat dan als ik volgens mijn geloof zo hard als mogelijk rondjes moet rijden? 🤔
 
Nou, het zit anders best krap op elkaar. In de middag geen pauze, niet de 4e groep er tussen en sessies van 15min. Ben je net van de baan en kun je amper gaan zitten.

Pas na 10u11u beginnen met rijden, dat snap ik ook niet.

En ik kan me momenten herinneren dat er meer rijtijd was. Nu 3x 15min, 2x 25min. Dat was volgens mij ooit anders.

Goed voor de conditie dus 😉
 
Van iemand de TOMS cursus kunnen overnemen. Nu hopen dat het weer mee valt want de laatste 3 circuitdagen ben ik echt verzopen van de regen.
Ben heel benieuwd naar de TOMS. Na paar jaar vrij rijden nu nog maar eens de volgende stap zetten, en hopen dat ik wat ontspanner op de motor ga zitten.
Dit jaar overgestapt van een blade naar een S1000RR en dat is toch wel flink wennen.
 
Van iemand de TOMS cursus kunnen overnemen. Nu hopen dat het weer mee valt want de laatste 3 circuitdagen ben ik echt verzopen van de regen.
Ben heel benieuwd naar de TOMS. Na paar jaar vrij rijden nu nog maar eens de volgende stap zetten, en hopen dat ik wat ontspanner op de motor ga zitten.
Dit jaar overgestapt van een blade naar een S1000RR en dat is toch wel flink wennen.
ja van een blade naar een bmw is wel een stap , misschien toch ook investeren in een meerdaagse cursus om aan je rijtechnieken te werken en dus ontspannender op de motor te zitten
 
Ja dat is zeker ook het plan.
Werk zelf bij BMW motorrad en die hebben een samenwerking met Racing School Europe en daar hoor en lees ik hele goede verhalen m.b.t het lesgeven en progressie boeken. Dus deze staat zeker ook op de planning.
In het verleden wel bij CRT een cursus gehad maar dat viel me toch een beetje tegen.
En ik kom op de circuitdagen prima mee in groep 3, maar heb het idee dat ik nu beetje tegen een grens aanloop. En nu kwam de kans voorbij om een TOMS dus dacht dat kan geen kwaad.
 
Bij de toms gaat het in mijn ervaring niet zozeer om rijtechniek maar meer om de wedstrijdelementen en veiligheid. Als je wil werken aan rijtechniek zijn er meerdere opties: racecracks (@Fast Forward) biedt geloof ik trainingen aan voor ervaren rijders. Als goedkope optie zou je ook 2theexperience op Midland kunnen doen en dan in de snelste groep.
 
Bij de toms gaat het in mijn ervaring niet zozeer om rijtechniek maar meer om de wedstrijdelementen en veiligheid. Als je wil werken aan rijtechniek zijn er meerdere opties: racecracks (@Fast Forward) biedt geloof ik trainingen aan voor ervaren rijders. Als goedkope optie zou je ook 2theexperience op Midland kunnen doen en dan in de snelste groep.
Dat is ook geen overbodige luxe om onder te knie te hebben.
Het idee om competitie te gaan rijden zit al jaartje in mijn hoofd en hierdoor komt het weer stapje dichterbij. En weet ik in ieder geval zeker dat ik het veilig kan doen en dat ik het ook veilig doe voor de mederijders in het veld.
 
Ja dat is zeker ook het plan.
Werk zelf bij BMW motorrad en die hebben een samenwerking met Racing School Europe en daar hoor en lees ik hele goede verhalen m.b.t het lesgeven en progressie boeken. Dus deze staat zeker ook op de planning.
In het verleden wel bij CRT een cursus gehad maar dat viel me toch een beetje tegen.
En ik kom op de circuitdagen prima mee in groep 3, maar heb het idee dat ik nu beetje tegen een grens aanloop. En nu kwam de kans voorbij om een TOMS dus dacht dat kan geen kwaad.
misschien dat ik je dan op een van de events van RSE tegen ga komen
 
Bij de toms gaat het in mijn ervaring niet zozeer om rijtechniek maar meer om de wedstrijdelementen en veiligheid. Als je wil werken aan rijtechniek zijn er meerdere opties: racecracks (@Fast Forward) biedt geloof ik trainingen aan voor ervaren rijders. Als goedkope optie zou je ook 2theexperience op Midland kunnen doen en dan in de snelste groep.
Persoonlijk goede ervaring met de privétraining bij Racecracks 👍🏼 Aanrader
 
In principe is iedere training goed en kun je ervan leren als je er voor open staat. Zelf heb ik diverse trainingen gedaan zoals prive training bij Trackdays4all maar dat kun je niet vergelijken met een uitgebreide training zoals Racing School. Zelf heb ik destijds de Race Academy gedaan (Nu Racing School Europe) en echt de basis geleerd om mezelf te blijven ontwikkelen, je leert niet alleen de trucjes maar ook het theoretisch kader waarom je iets doet.
 
Vond de opzet wel geslaagd.
vrije training
kwalificatie
race
weer een kwalificatie
en tenslotte weer een race.

Ja, er was niet heel veel tijd tussen de sessies, maar behalve de races, waren de andere sessies maar 15 minuten, dus best wel goed te doen.
Door rode vlaggen, werden de rijtijden wat ingekort, maar dat is overmacht.
 
Vond de opzet wel geslaagd.
vrije training
kwalificatie
race
weer een kwalificatie
en tenslotte weer een race.

Ja, er was niet heel veel tijd tussen de sessies, maar behalve de races, waren de andere sessies maar 15 minuten, dus best wel goed te doen.
Door rode vlaggen, werden de rijtijden wat ingekort, maar dat is overmacht.

Ja die korte tijd was natuurlijk ook alleen omdat we pas 11:00 mochten beginnen. Maar ansich prima idd!

En ik ben sowieso tevreden, PR met 2 tiende bijgestelt 👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: M14
Kort verslag van mijn kant:

Lekker uit kunnen slapen, dat was ansich al een voordeel :P
Eerste sessie ging zo vreselijk makkelijk, het rijden koste me totaal geen moeite, 4 of 5 1:54ers achter elkaar!
Quali 1 ben ik er voor 2 rondjes even voor gaan zitten en 1:53.1 en 1:53.2 gereden, allebei waren goed genoeg voor Pole in de sport1000 klasse!
Race 1: slechte start en ik verloor 1 of 2 plekken, meestal pak ik wel een paar man, starten is over het algemeen een sterk punt van me. Na 1 bocht rode vlag vanwege een crash op de startgrid, gelukkig niemand echt gewond
Quali 2 was gecanceld i.v.m. uitloop door 2 rode vlaggen en afwezigheid van een ambulance...
Race 2:
Goeie start, en m'n eerste vliegende ronde een 1:52.7
Daarna echt een aantal 1:53ers en de laatste 2 rondes 1:52.5 en daarna in de laatste ronde 1:52.1...
Een beetje gemengd gevoel aan over gehouden, aan de ene kant wel blij met m'n PR, aan de andere kant ben ik nu 13e geworden i.p.v. 1e...
De kop van het veld rijd 1:46, 1:47 en dat ga ik met mijn appie en mijn beperkte budget nooit rijden....
Ach ja, ik ga m'n doelen bijstellen, want ik hoef me nu in ieder geval niet meer in te houden :+
Een PR rijden in de laatste ronde, met banden die al 3 dagen gehad hebben, en met nog wat kleine upgrades in de pipeline, dan moet er meer in zitten!

Op naar de top10 in de Prosport1000!
 
Kort verslag van mijn kant:

Lekker uit kunnen slapen, dat was ansich al een voordeel :P
Eerste sessie ging zo vreselijk makkelijk, het rijden koste me totaal geen moeite, 4 of 5 1:54ers achter elkaar!
Quali 1 ben ik er voor 2 rondjes even voor gaan zitten en 1:53.1 en 1:53.2 gereden, allebei waren goed genoeg voor Pole in de sport1000 klasse!
Race 1: slechte start en ik verloor 1 of 2 plekken, meestal pak ik wel een paar man, starten is over het algemeen een sterk punt van me. Na 1 bocht rode vlag vanwege een crash op de startgrid, gelukkig niemand echt gewond
Quali 2 was gecanceld i.v.m. uitloop door 2 rode vlaggen en afwezigheid van een ambulance...
Race 2:
Goeie start, en m'n eerste vliegende ronde een 1:52.7
Daarna echt een aantal 1:53ers en de laatste 2 rondes 1:52.5 en daarna in de laatste ronde 1:52.1...
Een beetje gemengd gevoel aan over gehouden, aan de ene kant wel blij met m'n PR, aan de andere kant ben ik nu 13e geworden i.p.v. 1e...
De kop van het veld rijd 1:46, 1:47 en dat ga ik met mijn appie en mijn beperkte budget nooit rijden....
Ach ja, ik ga m'n doelen bijstellen, want ik hoef me nu in ieder geval niet meer in te houden :+
Een PR rijden in de laatste ronde, met banden die al 3 dagen gehad hebben, en met nog wat kleine upgrades in de pipeline, dan moet er meer in zitten!

Op naar de top10 in de Prosport1000!
Hoezo ben je 13e ipv 1e geworden? Omdat de sport en prosport samen reed? Jouw klasse 1e = eerste.
 
Hoezo ben je 13e ipv 1e geworden? Omdat de sport en prosport samen reed? Jouw klasse 1e = eerste.
Maar niet als je te hard gaat toch? De grens ligt op 1:53.000.
Ik reed sneller dan dat, dus automatisch promotie. Of heb ik het mis, kan hoor het is mn eerste jaar ZAC.😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan