- Onderwerp starter
- #1.701
Redelijk standaard, toch? Wel 2x 25 min, dat is netjes. Ik vind wel dat we laat starten...
Nee, normaal heb je veel meer tijd tussen de sessies. Nu heb ik soms minder dan een uur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Redelijk standaard, toch? Wel 2x 25 min, dat is netjes. Ik vind wel dat we laat starten...
Redelijk standaard, toch? Wel 2x 25 min, dat is netjes. Ik vind wel dat we laat starten...
Ah ok. Hoe zit dat dan als ik volgens mijn geloof zo hard als mogelijk rondjes moet rijden?Normaal op een trainingsdag 5x 20m en racedag 4x 20m.
Het late beginnen kont omdat het Hemelvaartsdag is en we eerst naar de kerk moeten. Assen mag niet eerder. Zondagen zelfde verhaal.
Nou, het zit anders best krap op elkaar. In de middag geen pauze, niet de 4e groep er tussen en sessies van 15min. Ben je net van de baan en kun je amper gaan zitten.
Pas na10u11u beginnen met rijden, dat snap ik ook niet.
En ik kan me momenten herinneren dat er meer rijtijd was. Nu 3x 15min, 2x 25min. Dat was volgens mij ooit anders.
Nee, normaal heb je veel meer tijd tussen de sessies. Nu heb ik soms minder dan een uur.
Bekijk bijlage 1631029
Er was twee weken geleden ook iemand waar de KNMV licentie van verlopen was.Niet verandert dus
ja van een blade naar een bmw is wel een stap , misschien toch ook investeren in een meerdaagse cursus om aan je rijtechnieken te werken en dus ontspannender op de motor te zittenVan iemand de TOMS cursus kunnen overnemen. Nu hopen dat het weer mee valt want de laatste 3 circuitdagen ben ik echt verzopen van de regen.
Ben heel benieuwd naar de TOMS. Na paar jaar vrij rijden nu nog maar eens de volgende stap zetten, en hopen dat ik wat ontspanner op de motor ga zitten.
Dit jaar overgestapt van een blade naar een S1000RR en dat is toch wel flink wennen.
ja van een blade naar een bmw is wel een stap , misschien toch ook investeren in een meerdaagse cursus om aan je rijtechnieken te werken en dus ontspannender op de motor te zitten
Dat is ook geen overbodige luxe om onder te knie te hebben.Bij de toms gaat het in mijn ervaring niet zozeer om rijtechniek maar meer om de wedstrijdelementen en veiligheid. Als je wil werken aan rijtechniek zijn er meerdere opties: racecracks (@Fast Forward) biedt geloof ik trainingen aan voor ervaren rijders. Als goedkope optie zou je ook 2theexperience op Midland kunnen doen en dan in de snelste groep.
misschien dat ik je dan op een van de events van RSE tegen ga komenJa dat is zeker ook het plan.
Werk zelf bij BMW motorrad en die hebben een samenwerking met Racing School Europe en daar hoor en lees ik hele goede verhalen m.b.t het lesgeven en progressie boeken. Dus deze staat zeker ook op de planning.
In het verleden wel bij CRT een cursus gehad maar dat viel me toch een beetje tegen.
En ik kom op de circuitdagen prima mee in groep 3, maar heb het idee dat ik nu beetje tegen een grens aanloop. En nu kwam de kans voorbij om een TOMS dus dacht dat kan geen kwaad.
Als ze trainingsprogramma 4 er nu tussenuit knikkeren en die tijd die daardoor vrij komt verdelen over programma 1 en 2 en rust, dan hebben we ook wat meer tijd om bij te komen, of een band te wisselen etc.Nee, normaal heb je veel meer tijd tussen de sessies. Nu heb ik soms minder dan een uur.
Bekijk bijlage 1631029
Stel het ze voorAls ze trainingsprogramma 4 er nu tussenuit knikkeren en die tijd die daardoor vrij komt verdelen over programma 1 en 2 en rust, dan hebben we ook wat meer tijd om bij te komen, of een band te wisselen etc.
Zal weinig helpen gok ik zoStel het ze voor
Persoonlijk goede ervaring met de privétraining bij Racecracks AanraderBij de toms gaat het in mijn ervaring niet zozeer om rijtechniek maar meer om de wedstrijdelementen en veiligheid. Als je wil werken aan rijtechniek zijn er meerdere opties: racecracks (@Fast Forward) biedt geloof ik trainingen aan voor ervaren rijders. Als goedkope optie zou je ook 2theexperience op Midland kunnen doen en dan in de snelste groep.
Vond de opzet wel geslaagd.
vrije training
kwalificatie
race
weer een kwalificatie
en tenslotte weer een race.
Ja, er was niet heel veel tijd tussen de sessies, maar behalve de races, waren de andere sessies maar 15 minuten, dus best wel goed te doen.
Door rode vlaggen, werden de rijtijden wat ingekort, maar dat is overmacht.
Hoezo ben je 13e ipv 1e geworden? Omdat de sport en prosport samen reed? Jouw klasse 1e = eerste.Kort verslag van mijn kant:
Lekker uit kunnen slapen, dat was ansich al een voordeel
Eerste sessie ging zo vreselijk makkelijk, het rijden koste me totaal geen moeite, 4 of 5 1:54ers achter elkaar!
Quali 1 ben ik er voor 2 rondjes even voor gaan zitten en 1:53.1 en 1:53.2 gereden, allebei waren goed genoeg voor Pole in de sport1000 klasse!
Race 1: slechte start en ik verloor 1 of 2 plekken, meestal pak ik wel een paar man, starten is over het algemeen een sterk punt van me. Na 1 bocht rode vlag vanwege een crash op de startgrid, gelukkig niemand echt gewond
Quali 2 was gecanceld i.v.m. uitloop door 2 rode vlaggen en afwezigheid van een ambulance...
Race 2:
Goeie start, en m'n eerste vliegende ronde een 1:52.7
Daarna echt een aantal 1:53ers en de laatste 2 rondes 1:52.5 en daarna in de laatste ronde 1:52.1...
Een beetje gemengd gevoel aan over gehouden, aan de ene kant wel blij met m'n PR, aan de andere kant ben ik nu 13e geworden i.p.v. 1e...
De kop van het veld rijd 1:46, 1:47 en dat ga ik met mijn appie en mijn beperkte budget nooit rijden....
Ach ja, ik ga m'n doelen bijstellen, want ik hoef me nu in ieder geval niet meer in te houden
Een PR rijden in de laatste ronde, met banden die al 3 dagen gehad hebben, en met nog wat kleine upgrades in de pipeline, dan moet er meer in zitten!
Op naar de top10 in de Prosport1000!
Maar niet als je te hard gaat toch? De grens ligt op 1:53.000.Hoezo ben je 13e ipv 1e geworden? Omdat de sport en prosport samen reed? Jouw klasse 1e = eerste.