Europese Nummerplaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
1
Hi,

Ik heb vandaag men oude belgische kentekenplaat moeten inleveren voor een nieuwe europese, van geel met zwarte tekens naar wit met rode tekens!

Nog belgen met een nieuwe plaat?

89427252.jpg

22573155.jpg

29261835.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ik moet nog langs de dealer voor een houder aangezien de afmetingen niet meer kloppen, maar ik zal eens kijken of ik een compromis kan maken met duct tape
 
ik heb mijn uiterste best gedaan om nog een oud model te krijgen een paar weken geleden.. 8-)

Deze afbeelding is ook de eerste die ik zie van de Europese platen. Eerlijk gezegd zien ze er "kleiner" uit dan ik vreesde. Of het mooi is? nah :N
 
testen bewezen dat zwarte karakters op een gele plaat het best leesbaar is vanop afstand. natuurlijk mocht van franstalig belgie die kleurcombinatie er niet komen... want dat zijn toevallig de vlaamse kleuren... dan maar de minder leesbare wit op rood... Onze minister van mobiliteit, mr schouppe wordt echt te oud voor de job.
 
testen bewezen dat zwarte karakters op een gele plaat het best leesbaar is vanop afstand. natuurlijk mocht van franstalig belgie die kleurcombinatie er niet komen... want dat zijn toevallig de vlaamse kleuren... dan maar de minder leesbare wit op rood... Onze minister van mobiliteit, mr schouppe wordt echt te oud voor de job.


Als je de plaat niet goed kunt lezen weet je dus dat ze ook slecht rijden :+
 
europese plaat, maar zie nergens dat blauwe vlakje met de gele sterretjes.....

en formaat van de letters lijken ook niet groter, dus behalve opnieuw geld uitgeven, wat is het nut van de nieuwe plaat ?
 
Laatst bewerkt:
ze heeft wel dat blauwe vakje, alleen is dat reflecterend wat mijn flits teniet doet...
 
Zit dat aan de rechter kant?
In de meeste landen zit dat op de linker kant...
 
Heeft dit nu of straks ook betrekking op alle motoren binnen Europa?
 
Laatst bewerkt:
Staat er nou nog altijd geen EU logo op? Wat is België toch een vreemd land.

We moeten allemaal al jaren verplicht platen met EU logo derop, in alle EU landen. Alleen in België lijken ze het te verdommen ofzo? Met die onleesbare rode letters, en geen EU logo. :X
 
Staat er nou nog altijd geen EU logo op? Wat is België toch een vreemd land.

We moeten allemaal al jaren verplicht platen met EU logo derop, in alle EU landen. Alleen in België lijken ze het te verdommen ofzo? Met die onleesbare rode letters, en geen EU logo. :X



ze heeft wel dat blauwe vakje, alleen is dat reflecterend wat mijn flits teniet doet...


:Z :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan