• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Even vraagje over 2takt

rob951

Rookie
Lid geworden
3 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik ben volledig nieuw in de motorwereld en ik had even een vraagje.

Ik wil na het behalen van mijn motorrijbewijs een 25kw Aprilia RS125 kopen als beginnersmoto.
Nu had ik even geleden gehoord dat 2takt binnenkort niet meer zal gemaakt worden (wegens te grote vervuiling :r . Nu vraag ik me af als ze de productie stopzetten van 2takt motoren, of je dan nog aan (nieuwe) 2takt onderdelen kan geraken bij schade of dergelijke? -O-

Misschien een rare vraag maar ik wil toch even weten hoe het allemaal in elkaar zit.. :)

Ik hoor het graag

Mvg

Voor zover ik weet word de Aprilia rs 250 niet meer gemaakt.
De rs 125 nog wel, deze deden wel aan de euro 4 eisen door een aantal aanpassingen,
katalysator, mileu dip en vast nog wel meer.
Maar het kan zijn dat ik er naast zit..

Groeten

Het zal nog wel even duren dat ze die productie stop zetten. Als ze die uberhaupt stopzetten..
Maar die 2takt onderdelen zullen ze dan nog wel verkopen hoor.
Dat blokje is al zolang op de markt.

Het zal nog wel even duren dat ze die productie stop zetten. Als ze die uberhaupt stopzetten..
Maar die 2takt onderdelen zullen ze dan nog wel verkopen hoor.
Dat blokje is al zolang op de markt.

:^

Onderdelen blijven wel leverbaar, daar zou ik me geen zorgen om maken. Mijn model motor (GS550) is 25 jaar geleden uit productie gehaald, en daar kan ik nog steeds alles voor krijgen omdat er nog genoeg van rondrijden.

Onderdelen vooral voor de RS125 blijven altijd leverbaar. Genoeg van in omloop en worden nog gemaakt. Daarintegen is het laatste model RS250 volgens mij van 2002? of 2003 dus idd wat minder van. Maar ik als ik mocht kiezen wel voor de RS250 gaan uit ervaring :]

ik heb een kreidler uit 61.
als ik zou willen dan zou ik elk onderdeeltje hoe klein ook nieuw en orgineel kunnen kopen.
maak je niet druk....

Ik ben nu toch nog aan het twijfelen welke beginnersmotor ik zou nemen. Een 2takt of 4takt? Ik had gehoord dat 2 takt beter koppel heeft op 25kw dan 4takt maar is dit waar? Ik wil wel 4takt maar ik zou niet weten welke motor ik dan moet kopen want ik wil graag een model gelyk de RS125, een sportmotor.

Ik horo het graag

Mvg

Wat is je budget?
Er zijn best een aantal sportmotoren die op 25kW kunnen hoor. De ZXR400, ZX6R en CBR600F kunnen bijvoorbeeld 25kW op kenteken (afhankelijk van bouwjaar). Motoren als een R6 kunnen wel 25kW gemaakt worden maar niet op kenteken.

wil je sleutelen -> 2takt (veel preventief onderhoud)

wil je koppel : 600cc 4takt (2pitter als het ff kan, hebben leuker koppel)

koppel blijft bewaard bij de grotere 4taktmotoren ivm de grotere hoeveelheid cc's.

Tweetakt rijden is en blijft leuk!Mijn eerste motor was een Suzuki T500 2 cilinder uit 1974.Alleen het geluid al!

Grtz Nico

4t heeft over een ander toerenbereik koppel als een 2t.

Echt een gevalletje smaken verschillen.

wil je sleutelen -> 2takt (veel preventief onderhoud)

wil je koppel : 600cc 4takt (2pitter als het ff kan, hebben leuker koppel)

koppel blijft bewaard bij de grotere 4taktmotoren ivm de grotere hoeveelheid cc's.

En op een 4t hoef je geen preventief onderhoud te doen, alleen maar als het te laat is?
Allemaal gelul. 2T heeft ANDER onderhoud nodig als/dan een 4T.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan