explosafe en water in plaats van koelvloeistof

italianshoes

MF veteraan
10 aug 2008
1.270
0
Scheemda of all places
Uiteindelijk moeten we eraan geloven.
Ik heb me met het team opgegeven voor de 500 km van Assen dit jaar .

Dus waar haal ik de explosafe? en wat doe ik in mijn koelsysteem?
We willen graag goed voorbereid aan de start komen natuurlijk!!

Patrick
 
Demi water, met een dopje mocool gebruik ik, explosafe bij Ten Kate, race-shop of misschien nog wel een paar andere webwinkels
 
Ah, dat bedoel je.
Ik las de topic-titel als "Explosafe + water" (in plaats van koelvloeistof........) |(
 
Laatst bewerkt:
dan alleen ff voor de 500km explosafe erin en dan er weer lekker uithalen. vind het persoonlijk troep en je kan niet fatsoenlijk zien hoe vol je tank nog is.
 
Is explosafe verplicht? Waarom?

Ja, omdat het in het reglement van de betreffende organisatie staat :+

De functie van explosafe is dat bij een val waarbij de tank openscheurt de benzine niet er uit kan vliegen. En geen vuurbal of meteen een grote fik creëert. En daardoor ook weer moeilijker te blussen is.
 
Laatst bewerkt:
Thnx mocool is besteld .

Maar hoe vol prop ik de tank met explosafe?

Goeie vraag... de tank moet in ieder geval vol zitten!

Dus niet een paar kleine blokjes die in de benzine drijven.
Als je het spul besteld staat er meestal al bij hoeveel je moet hebben.

Hier bijvoorbeeld moet je 2 van deze blokken in je tank stoppen! En anders de rest meenemen. mocht je tijdens de technische keuring horen dat er toch echt te weinig in zit. Dan kan je de rest er inproppen :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, omdat het in het reglement van de betreffende organisatie staat :+

De functie van explosafe is dat bij een val waarbij de tank openscheurt de benzine niet er uit kan vliegen. En geen vuurbal of meteen een grote fik creëert. En daardoor ook weer moeilijker te blussen is.

Ah, okee. Dat wist ik niet...

Dacht altijd aan de naam te zien dat de uitvinder hiervan teveel films had gezien ofzo.
 
En explosafe kun je het beste van onderaf in je tank stoppen. Dus tank leeg, demonteren, brandstofpomp er uit en gelijk je niveaumeter demonteren anders druk je die door de explosafe misschien kapot. Door het gat van de brandstofpomp de explosafe erin stoppen. Explosafe in lange stroken snijden eerst. Dan pomp er weer in en alles weer monteren.
 
Nog een tip:

Je moet de grote blokken in kleinere stukken snijden anders passen ze niet in je tank natuurlijk, maar je moet niet vergeten om die kleine stukken even goed door te spuiten met een compressor. Dan blaas je alle kleine troep eruit die anders in je tank gaat ronddwalen.
 
Klopt, ontploffen gebeurt echter alleen in de film. :+

Mwa, vraag guy martin maar eens......

Guy-Martin-crash.jpg


Ik heb nog een schade tank van een r6 te koop met explosafe erin en stompgrips erop, zie mijn verkoop topic mocht je interesse hebben....
 
Laatst bewerkt:
Race shop verkoopt het ook in balletjes! Iets duurder maar je giet het er zo in via de tankdop :) en laat minder troep achter :)
 
Nou alle spullen besteld.
heb ik nog een vraag .
Als de explsafe in de tank zit is het dan nog mogelijk om de tank te vullen met benzine via een tuff jug?
zie plaatje!

er zijn hier vast veel ervaringsdeskundigen.
full
 
Heb net met raceshop gebeld ze hebben nu alleen de de foam.
alleen is de foam aardigduurder als vorig jaar..
heeft te maken met het feit dat de voorgaande foam toch langzaam oploste.
ze hebben nu dus een niuw soort de beter schijnt te zijn en dus ook wat duurder.
 
Ik rij er ook al een paar jaar mee en geen problemen.
Vorig jaar in de sportcup 1000 nog een vlammende motor gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan