Externe brandstofpomp voor injectie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand een idee waar ik een kleine externe brandstofpomp kan halen voor injectoren?

Bij de meeste motoren zit dit in de brandstoftank en van auto's is nogal groot.

Druk zal rond de 3 bar moeten zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Wat is groot, groter als zo'n auto benzinepomp?

Heb nog geen antwoord gehad van diene mens, naftbak zal ongeveer 10L bevatten.
hayabusa bwj 99 en 2000 is met kleine externe pomp
full
 
Laatst bewerkt:
Benjamin denkt dat een turbo of compressor niet geschikt is voor rijden op een circuit
Hij snapt niet dat het zo goed werkt dat men het niet mag toepassen bij race motoren

Dat denk ik ja, een turbo is toch veel te onvoorspelbaar voor circuitrijden?

5000 toeren niks, 6000 toeren veel vermogen?

Benzinetank van 10L is ruim genoeg voor vrije dagen.

sessies zijn 20min, dan rij je maar 20-30km.

Groot genoeg.
 
Hou je er ook een beetje rekening mee dat de pomp voldoende debiet/opbrengst heeft?

Het zou nl zonde zijn dat met al je ingenieuze aanpassingen zo'n flutpompje roet in het eten zou gooien! |(

Trek je van de kritiek maar niets aan kerel, de meesten beseffen gewoon niet dat ze hier met een ontluikend genie te maken hebben. Dat je overigens zinnens bent een testbank te kopen is weer een blijk van je enorme inzicht, hoe moet je anders die verborgen 'paardjes' gaan zoeken, om over die ene ezel maar te zwijgen,... ;)
 
Hou je er ook een beetje rekening mee dat de pomp voldoende debiet/opbrengst heeft?

Het zou nl zonde zijn dat met al je ingenieuze aanpassingen zo'n flutpompje roet in het eten zou gooien! |(

Trek je van de kritiek maar niets aan kerel, de meesten beseffen gewoon niet dat ze hier met een ontluikend genie te maken hebben. Dat je overigens zinnens bent een testbank te kopen is weer een blijk van je enorme inzicht, hoe moet je anders die verborgen 'paardjes' gaan zoeken, om over die ene ezel maar te zwijgen,... ;)
_O- Die ene ezel heeft de rest al gevonden :+
 
Dat denk ik ja, een turbo is toch veel te onvoorspelbaar voor circuitrijden?

5000 toeren niks, 6000 toeren veel vermogen?

Benzinetank van 10L is ruim genoeg voor vrije dagen.

sessies zijn 20min, dan rij je maar 20-30km.

Groot genoeg.
Dit ligt aan je turbo. Mijn auto heeft b.v. een turbo die zo ongeveer vanaf 1000 rpm al begint te spoelen, z'n maximum koppel bereikt 'ie bij 2200 rpm (benzine, geen diesel...).
En als je er bang voor bent, pak ej toch een mechanische compressor?
 
Dit ligt aan je turbo. Mijn auto heeft b.v. een turbo die zo ongeveer vanaf 1000 rpm al begint te spoelen, z'n maximum koppel bereikt 'ie bij 2200 rpm (benzine, geen diesel...).
En als je er bang voor bent, pak ej toch een mechanische compressor?

Bijna iedere turbo benzine motor heeft zn max. koppel erg vroeg, betekend niet dat je geen lag hebt..

Die van mn broer heeft zn max koppel al bij 1800rpm, dat ding heeft toevallig totaal geen turbolag, als je niet weet dat het een turbomotor is zou je het niet eens merken, is wel een bi-turbo, misschien is dat het verschil..
 
Dat denk ik ja, een turbo is toch veel te onvoorspelbaar voor circuitrijden?

5000 toeren niks, 6000 toeren veel vermogen?

Benzinetank van 10L is ruim genoeg voor vrije dagen.
;) sessies zijn 20min, dan rij je maar 20-30km.

Groot genoeg.
Met jou er op word het wel voorspelbaar ;)
Je bent 10Kg aan het toevoegen voor een verschil van misschien 2 pk's.
We kunnen je nu al niet meer volgen :P
 
En het wachten is op het volgende onzin topic.

Mag ik een voorspelling doen?

Hij gaat beginnen over een expansie uitlaat voor een 4takt.
Of een waterinjectie.
Of een extra intercooler zonder turbo.
Of extra gaatjes boren in z'n remschijf.
of velgen afdraaien.
Of een lichtere ketting monteren.
Of helium in het schuim van z'n zadel.
Of cola light voor de wedstrijd drinken.

of ieder ander onzin onderwerp dat een 15 jarige zonder enig verstand van techniek begint.
 
~BenjaminDG schreef op 08 februari 2013 @ 21:00:[/


Benzinetank van 10L is ruim genoeg voor vrije dagen.

sessies zijn 20min, dan rij je maar 20-30km.

Groot genoeg.


Even klein rekensommetje:
Assen is 4,5 km
Sessie is 20 minuten
Met jouw fiets moet dit jaar (wel na alle modificatie uiteraard) 1,55 wel mogelijk zijn :+ O-)
Betekent dat je in 20 minuten 13 rondes kunt rijden
Dan zit je op een afstand van 58 km.

Da ga nie lukke nie met die tank...
 
Valt wel mee volgens mij.

1 of 2 sessies moeten er zeker in zitten.

Maar als ik later wedstrijd ga rijden moet ik misschien een andere benzine tank nemen.

Wil eens een msl cup dag doen.
 
Laatst bewerkt:
En het wachten is op het volgende onzin topic.

Mag ik een voorspelling doen?

Hij gaat beginnen over een expansie uitlaat voor een 4takt.
Of een waterinjectie.
Of een extra intercooler zonder turbo.
Of extra gaatjes boren in z'n remschijf.
Of velgen afdraaien.
Of een lichtere ketting monteren.
Of helium in het schuim van z'n zadel.
Of cola light voor de wedstrijd drinken.

Of ieder ander onzin onderwerp dat een 15 jarige zonder enig verstand van techniek begint.

Ik ben bang dat je typ-o-tje gemaakt hebt...........
Bedoel je niet En ?

*D
:+
 
Valt wel mee volgens mij.

1 of 2 sessies moeten er zeker in zitten.

Maar als ik later wedstrijd ga rijden moet ik misschien een andere benzine tank nemen.

Wil eens een msl cup dag doen.
Je motor loopt 1:5
Je hebt dan voor 50Km 10 liter nodig.
Hoe kom je erbij dat je dan meer dan 1 sessie kan rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan