EXUP klep r6

MajestiC

Die hard MF'er
25 okt 2008
693
0
Ik heb de katalysator verwijderd op mijn r6 uit 2008. Nu ben ik bezig met het terugplaatsen van de EXUP klep motor.

Nu was ik benieuwd of de EXUP klep in rust stand helemaal dicht moet zijn of nog gedeeltelijk open. De enige mogelijkheid waarbij ik de 2 kabels die de EXUP klep weer kan terugplaatsen is wanneer de EXUP klep gedeeltelijk open is, waarna de klep na 7000 RPM geheel geopend wordt.
 
In rust stand staat de klep helemaal open dacht ik. Maar aangezien je de kat al verwijderd hebt, is het dan nog nodig om de exup klep terug te monteren? Het enige wat je erop moet hebben is de Servo voor de Exup klep. Deze kun je volgens mij gewoon aansluiten en verder hoef je daar niets aan te doen.
 
Bedankt voor je reactie Sjefke. Ik gebruik nog wel me standaard demper tijdelijk dus heb gewoon de EXUP weer aangesloten.

Wat bedoel je precies met alleen de servo monteren? En als de EXUP klep open staan in rust stand (dus vanaf achter de demper ingekeken) wat doet de klep in me uitlaat dan precies met 7000 toeren?
 
Hoe de stand van de klep is met 7000 toeren kan ik je helaas niet vertellen.
Er lopen stalen kabels tussen de uitlaatdemper en een motortje, in princiepe kun je de stalen kabels er aan beide kanten afhalen zolang je het motortje maar laat zitten. Koppel je dat motortje los en ga je rijden dan krijg je foutmeldingen op je display.

Overigens kun je ook met je standaarddemper deze kabels er gemakkelijk af laten daar waar deze vanaf een 06 model enkel dienen om de geluidsproductie wat terug te dringen. Ik durf niet te zeggen of je dit nog een vermogenswinst oplevert maar waarom zou je ze wel willen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan