Fabrieks banden z 1000

?

...

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs gehaald en ben nu trotse eigenaar van een kawasaki z1000. Nu zitten hier standaart dunlop banden op maar ik hoor hier en daar slechte ervaringen over de grip van de banden. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
 
Dankjewel voor je reactie Boevie. Dat had ik ook al ergens voorbij zien komen. Als het snel slijt vind ik het niet zo erg maar als de grip onvoldoende is dan word het een ander verhaal. Een maat van mij had deze banden ook en daarna de diablo del rosso van pirreli. Volgens hem was het verschil groot. Ik vind het alleen zonde om nieuwe banden zomaar in te wisselen.
 
Dankjewel voor je reactie rody.
Ik ben stiekem geen startend motorrijder maar heb al wat ervaring zeg maar. Ik ben wat verantwoordelijker geworden iets met wijzheid komt met de jaren verhaal. Ik hoop dat iemand kan reageren die ervaring heeft met deze banden. Misschien kan ik de standaart banden omruilen omdat de banden nog nieuw zijn. En anders probeer ik het gewoon dan maar zelf ervaren.
 
Op mijn Z750 zaten ook standaard de Dunlops.
Ik heb er alleen Michelin Pilot Power onder liggen omdat die 2000km langer meegaan.

Pirelli is inderdaad wel één van de betere banden maar hoe jouw maatje erbij komt dat die Dunlop geen grip heeft?
Dan moet het anders zijn op een Z1000, dat weet ik niet.
 
Motorbandenfabrikanten leveren diverse modellen banden aan motorfietsfabrikanten.
In zijn algemeenheid kiest de motorfietsfabrikant de beste aanbieding van de bandenfabrikanten uit, en is dit een combinatie van eigenschappen en prijs.
Vaak (maar zeker niet altijd) wordt er niet veel meer dan enkele tientjes (in dollars) betaald voor een setje banden, dus ga maar na welke kwaliteit daarvoor geleverd kan worden. Vooral op levensduur en grip in de regen is er vaak een fors verschil.
De OEM-banden van een bepaald merk mag je niet vergelijken met banden van dit zelfde merk dat via de vakhandel geleverd wordt. Ze kosten dan ook veel meer....
 
Laatst bewerkt:
@halflive ik heb er nog niet mee gereden dus ik weet nog niet of ik het merk. Aangezien zij nieuw zijn kan ik deze banden waarschijnlijk zo inruilen. En ik laat mij niks aanpraten ik luister gewoon naar de ervaring die andere er mee hebben. @Boevie ik denk dat er geen verschil in zit. In ieder geval bedankt voor je ervaring als ik het zo hoor zijn het gewoon mooie bandjes met uitzondering van de slijtage dan.
 
Dankjewel voor je reactie rody.
Ik ben stiekem geen startend motorrijder maar heb al wat ervaring zeg maar.
uhuh
Ik ben wat verantwoordelijker geworden iets met wijzheid komt met de jaren verhaal.
hmmm
Ik hoop dat iemand kan reageren die ervaring heeft met deze banden. Misschien kan ik de standaart banden omruilen omdat de banden nog nieuw zijn.
uhh nee
En anders probeer ik het gewoon dan maar zelf ervaren.
Als jouw "besef" van grip de ervaring van iemand anders is, zijn ze voor jou prima.
 
@Unruled jij bent zo een persoon waarom ik niet op een forum wou. Heeft het wiel uitgevonden en weet alles beter. Ga effe iets voor jezelf doen ofzo. Ik ga niet uitleggen hoe lang ik motor rijd etc. Het topic gaat over fabrieksbanden en als je terug leest heeft er al iemand gereageerd die er ervaring mee heeft. Dus ga lekker ergens anders ouwehoeren.
 
Je hebt nog geen meter op die banden gereden, en je wéét dat ze niet goed genoeg zijn want je vriend zegt dat. Of wij dat even allemaal willen bevestigen. Als iemand dat bijzonder vindt is dat degene die alles beter weet? Goed verhaal, je voelt je ook compleet niet op je tenen getrapt gelukkig.

Jij geeft geen verdere informatie, alleen dat jij weliswaar pas net je rijbewijs hebt maar wel vet heel goed genoeg aardig perfect kunt rijden natuurlijk. Je weet dat wel meer mannen dat vinden toch? Soort van soort-kwaaltje. Sommigen kunnen dat onderbouwen, jij probeert dat zo min mogelijk te doen. Als jij je banden om wil ruilen moet je dat lekker doen joh, maar waarom kom je hier dingen vragen? Je hebt volgens mij al lang besloten wat de feiten over jouw banden zijn. Immers, iedereen die het niet met je eens is, kent je niet goed genoeg. Nogal wiedes, je gedraagt je alsof je staatsgeheimen te verbergen hebt. Voor hetzelfde geld ga jij driftend door alle doordraaiers en heb je perfect recht van spreken, en zijn wij gestoord om te denken dat, als dat zo was, je zelf wel een oordeel over je bandjes zou kunnen vormen zonder tussenkomst van die verachtelijke fora.

Maar hey, wij zijn betweters, en als je niet tegen mensen kunt die je niet zo op waarde schatten als jijzelf wordt het een zwaar leven op MF. Succes met je inferieure rubbertjes :W
 
@Unruled
Een vriend van mij heeft een slechte ervaring met de standaart geleverde bandjes. Mijn vraag is of mensen dezelfde ervaring hebben niet meer en niet minder. Ik weet niet wie je bedoelt met "wij" volgens mij heeft iedereen dezelfde passie op dit forum.

Jij hebt er geen ervaring mee dus reageer dan ook niet tenzij je iets leuks te vertellen hebt. Ik voel mij inderdaad op mijn teentjes getrapt omdat jij alles in tweifel brengt wat ik zeg wie ben jij dan hahahahaha leef en laat leven gap.

Waar haal jij al die onzin vandaan met perfect rijden als ik zeg dat ik al wat langer rijd. Ik ben geen gozer van 20 meer ik rij al 14 jaar motor en doe al langer aan motorcross.

Als ik het allang besloten had wat ik wou zou ik niet op een forum de vraag stellen daar is mijn tijd te kostbaar voor. 1e motor van de fabriek af dus had een vraag over de standaart bandjes die eronder zitten. En iedereen die het niet met mij eens is???? Ik vraag om raad daar zit geen keuze in alleen ervaring dus waar heb jij het allemaal over.

En niet "wij" zijn betweters nee jij bent een betweter. Nogmaals ga effe ergens anders azijn pissen als je niks zinnigs te melden hebt.
 
images
 
Motorbandenfabrikanten leveren diverse modellen banden aan motorfietsfabrikanten.
In zijn algemeenheid kiest de motorfietsfabrikant de beste aanbieden van de bandenmensen uit, en is dit een combinatie van eigenschappen en prijs.
Vaak (maar zeker niet altijd) wordt er niet veel meer dan enkele tientjes (in dollars) betaald voor een setje banden, dus ga maar na welke kwaliteit daarvoor geleverd kan worden. Vooral op levensduur en grip in de regen is er vaak een fors verschil.
De OEM-banden van een bepaald merk mag je niet vergelijken met banden van dit zelfde merk dat via de vakhandel geleverd wordt. Ze kosten dan ook veel meer....
Ik weet dat het vroeger zo ging. Maar dat was in de tijd van Bridgestone en Yokohama. Dunlop was toen nog Engels. Maar een fabrikant heeft er ook niets aan als de klanten in de eerste week allemaal op hun bek gaan. Zowel de bandenfabriek als de motorfabriek krijgen de beste reviews als het ding fatsoenlijk presteerd.
En ik geloof ook niet dat Dunlop een budget lijntje heeft draaien voor Kawasaki. Dunlop wil graag reclame maken dat ze 1e leverancier zijn. Ik denk dat ze daar een leuke korting voor geven. En het draait inderdaad om dubbeltjes. Want een dubbeltje inkoop verschil is aan het eind van de keten gauw tientjes voor de klant.
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de OEM banden en de vakhandel. Het grote verschil zit hem in de afgenomen hoeveelheden Er komt bij Kawa niet twee keer in de week een DHL busje.
 
vreemd dat ik bij een testdag nooit van de journalisten iets lees van...
Ik zou deze motor wel eens op " aftermarketbanden" willen proberen, want de OEM's die er onder liggen zijn het niet waard om een motorband genoemd te worden....
Ik rijd nog niet zo lang motor maar heb in die 41 jaar gereden met yokohama, arrow, ECT, en weet ik niet wat voor een merken, en buiten een keer dwars gaan met koude banden , of een benauwd momentje in de regen, ben ik nooit over de grenzen van de banden heengegaan, en heb toch op heel wat circuits de blaren op de banden gereden....
De Z1000 heeft niet het beste veersysteem, weinig instelbaar en b.v. hyperpro kan er ook niet veel mee als je hem orgineel laat...denk dat je daar veel meer uit kunt halen door andere casette in je voorvork, en een fatsoenlijke achterdemper/veer
 
Het zou mij niet verbazen als de journalisten überhaupt niet altijd dé doorsnee motor meekrijgen. Daar wordt toch heus wel een beetje extra gezorgd dat ze het doen zoals het moet, en als ze net ietsje beter banden krijgen dan doen ze dat. Ik heb overigens best wel eens langs zien komen dat de banden bij standaard montage niet ideaal waren :)
 
Ik weet dat het vroeger zo ging. Maar dat was in de tijd van Bridgestone en Yokohama. Dunlop was toen nog Engels. Maar een fabrikant heeft er ook niets aan als de klanten in de eerste week allemaal op hun bek gaan. Zowel de bandenfabriek als de motorfabriek krijgen de beste reviews als het ding fatsoenlijk presteerd.
En ik geloof ook niet dat Dunlop een budget lijntje heeft draaien voor Kawasaki. Dunlop wil graag reclame maken dat ze 1e leverancier zijn. Ik denk dat ze daar een leuke korting voor geven. En het draait inderdaad om dubbeltjes. Want een dubbeltje inkoop verschil is aan het eind van de keten gauw tientjes voor de klant.
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de OEM banden en de vakhandel. Het grote verschil zit hem in de afgenomen hoeveelheden Er komt bij Kawa niet twee keer in de week een DHL busje.

Wat je denkt en gelooft is niet zo relevant, het is een FEIT dat eerste montagebanden vaak geen standaard banden zijn die je in de handel koopt. Bandenfabrikanten maken daar wel degelijk goedkopere series voor.
 
Ik heb ook wel is een michelin voorband gezien die niet helemaal rond was zaten vlakke stukken in het loopvlak nieuwe band,

En een maatje van me had dunlop op zijn rsv liggen en die ging als een malle door de bochten had geen klachten over grip.

En een budget line voor nieuwe motoren af fabriek geloof k niet echt in dat gezeur wil zo'n bande fabriekant echt niet hebben.
 
Vrijdag heb ik de motor dan ga ik de bandjes wel testen en geef ik door welke type dunlop banden erop zitten. In ieder bedankt voor jullie reacties het komt er gewoon op neer denk ik dat de banden redelijk zijn maar als je beter wilt de portemonnee moet trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan