Sinds m'n 600F sport gejat is heb ik maar eens een Blade (SC44, 2001) aangeschaft. Erg fijn sturende en rijdende fiets met lekker veel vermogen (jaja, 50pk minder dan 't hipste wat er nu te krijgen is, maar soit). Echter zijn er een paar dingen die me storen. Starten doet ie niet heel makkelijk, ben toch meestal wel 10 seconden aan 't starten (meestal over 2 pogingen verdeeld), soms nog wel wat langer. Ook loopt de motor onderin eigenlijk gewoon hondsberoerd. Beneden de 3000 toeren is 't gewoon echt slecht en rustig 50 rijden is ook echt toeren maken in z'n 1 of heel nerveus in z'n 2 of 3 rijden. Km stand is 42kkm ongeveer. Ook mis ik een beetje 't sterke tussengebied wat ik uit m'n SC33 wel kreeg toen ik die goed afstelde.
Om te beginnen is mijn vermoeden dat een powercommander oid al heel veel wonderen doet. Alleen kosten die krengen bakken met geld. Al zit ik eens te denken of een PCII nou zoveel slechter of lastiger werkt, misschien iemand ervaring mee?
Wat ook meespeelt is dat mijn Blade volgens mij een duitse import is met katalysator en lambda sensor. Wat ik er op 't net over kon vinden is dat de kat in de eindpijp voor de demper zit en dat ze dit alleen in Duitsland hadden. Echter een duidelijk oplossing heb ik nog niet gevonden. De een zegt dat 't een kwestie is van een weerstand in de lambda zetten en 't gat afdoppen is, de ander zegt dat ik een andere tussenpijp moet hebben en weer een ander zegt dat de korf in de eindpijp (die de demper in steekt) gewoon afgezaagd kan worden om al een stuk mooier te lopen. Op de motor zit overigens een volledig open Micro demper.
Ander puntje is dat ik nog niet zo heel bekend ben met injectie fietsen. De een zegt dat er niks aan te stellen of te syncen valt, de ander zegt dat je net als een carb fiets gewoon je intakes moet syncen. Als dit zo is dan zou dat een logische oorzaak van slecht starten zijn. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik hoop dit een beetje gefixt te krijgen en de motor onderin wat beter te kunnen laten lopen. Op top heb ik eigenlijk weinig te klagen, want zelfs in m'n textiel pak liep ie van 't weekend nog mooi 280 op teller (A3 in Duitsland). Moet meer uit te halen zijn, maar knap genoeg in textiel pak
Tot slot hoop ik dat iemand mij nog een adres in Nederland of omliggende landen kan verklappen waar ze echt de mooie undertails hebben. Ik wil 't liefst gewoon van dat gekke standaard gebeuren af wat er nu onder zit en er een mooie oplossing voor zoeken waarbij ik 't originele achterlicht kan behouden (ik hou niet zo van sjonnie-style led licht op een motor waar ze gewoon niet op zaten/horen) en wat mooi de onderkant strak maakt. Ik weet dat Hotbodies een mooie uitvoering heeft, maar deze is gespoten bijna niet voor normaal geld te vinden. Kost in kleur 70 euri extra, maar kan me niet voorstellen dat ze 'm daarvoor zelf in kleur gaan spuiten oid.
Tips, ideeën, suggesties en oplossingen zijn allemaal welkom!
De bike in kwestie:
http://members.chello.nl/jordi/gallery/929.jpg
Om te beginnen is mijn vermoeden dat een powercommander oid al heel veel wonderen doet. Alleen kosten die krengen bakken met geld. Al zit ik eens te denken of een PCII nou zoveel slechter of lastiger werkt, misschien iemand ervaring mee?
Wat ook meespeelt is dat mijn Blade volgens mij een duitse import is met katalysator en lambda sensor. Wat ik er op 't net over kon vinden is dat de kat in de eindpijp voor de demper zit en dat ze dit alleen in Duitsland hadden. Echter een duidelijk oplossing heb ik nog niet gevonden. De een zegt dat 't een kwestie is van een weerstand in de lambda zetten en 't gat afdoppen is, de ander zegt dat ik een andere tussenpijp moet hebben en weer een ander zegt dat de korf in de eindpijp (die de demper in steekt) gewoon afgezaagd kan worden om al een stuk mooier te lopen. Op de motor zit overigens een volledig open Micro demper.
Ander puntje is dat ik nog niet zo heel bekend ben met injectie fietsen. De een zegt dat er niks aan te stellen of te syncen valt, de ander zegt dat je net als een carb fiets gewoon je intakes moet syncen. Als dit zo is dan zou dat een logische oorzaak van slecht starten zijn. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik hoop dit een beetje gefixt te krijgen en de motor onderin wat beter te kunnen laten lopen. Op top heb ik eigenlijk weinig te klagen, want zelfs in m'n textiel pak liep ie van 't weekend nog mooi 280 op teller (A3 in Duitsland). Moet meer uit te halen zijn, maar knap genoeg in textiel pak
Tot slot hoop ik dat iemand mij nog een adres in Nederland of omliggende landen kan verklappen waar ze echt de mooie undertails hebben. Ik wil 't liefst gewoon van dat gekke standaard gebeuren af wat er nu onder zit en er een mooie oplossing voor zoeken waarbij ik 't originele achterlicht kan behouden (ik hou niet zo van sjonnie-style led licht op een motor waar ze gewoon niet op zaten/horen) en wat mooi de onderkant strak maakt. Ik weet dat Hotbodies een mooie uitvoering heeft, maar deze is gespoten bijna niet voor normaal geld te vinden. Kost in kleur 70 euri extra, maar kan me niet voorstellen dat ze 'm daarvoor zelf in kleur gaan spuiten oid.
Tips, ideeën, suggesties en oplossingen zijn allemaal welkom!
De bike in kwestie:
http://members.chello.nl/jordi/gallery/929.jpg