Ik heb de tassenset van givi gekocht €160 bij motea.com tassenset incl beugel. Maar weet niet zeker of je de steppies nu nog goed kan gebruiken, lijkt even veel/weinig ruimte als bij jou huidige tassenset...
Ik heb vandaag even 'proef ingepakt' voor 2 weken Noorwegen vertrek volgende week. Wat een spullen zeg! Voor het eerst solo, voor het eerst zonder plan en voor het eerst voornamelijk camperenEn dat op een nieuwe motor hahaha... Toch wel een beetje stress
Maar gaat vast goedkomen als ik eenmaal onderweg ben.
Krijg morgen nog een grotere roltas te leen van collega, dan past het hopelijk allemaal in 1 tas achterop. Nu alleen tent en slaapmatje in bovenste roltas...
[~[url="http/i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/874C3B84-16EB-410C-B219-6803F588D404_zpsd05qwsqd.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/687CD813-2071-403C-B58D-8645F422B122_zpsion2erxx.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik zag het helaas al op m'n handvatten met ophangen gisteren. Meteen maar beschermfolie gehaald.
Iemand nog een geniaal idee voor de handvatten? Want die gaan niet met het folie omdat ze zo smal en gehoekt zijn... Ik zit nu te denken om ze in isolatietape te wikkelen, met evt laagje Ducktape eroverheen op de hoekjes...
Uitkijken voor Duitse campers check
Ik gebruikte altijd dat grijze isolatie materiaal voor verwarmingsbuizen. Daarna aftapen met ductape.
Dit werkt uitstekend als bescherming. Isolatie eerst even met tyraps vastzetten.
Een zeem? Dat zie ik vaak
Net het verslag even gelezen, best informatief. Blijkbaar is het eerste model van 2004-2006 geleverd met gewoon 98 pk, dat was de S1. Vanaf 2007 komt dan de S2 met wederom 98 pk maar wordt ook nog een aangepaste S1 met 78 pk geleverd die beginners en heropstappers moet aanspreken.
De S1 en S2 zijn qua vermogen dus gewoon gelijk tenzij je net de 2007 S1 versie hebt.
Verder zijn vooral de remmen van de S2 beter maar zijn het vooral kleine technische en meer optische veranderingen tussen S1 en S2.
Ik ga denk beide modellen maar eens proefrijden. Persoonlijk vind ik de S2 mooier.
Alleen het benzine verbruik is niets over te vinden behalve dat de S1 iets van 1 op 14,7 rijdt. Hij hoeft van mij niet mega zuinig te zijn maar vind dit voor een 600 toch best dorstig.
Verhaal
Had gisteren op de heenweg dat het lampje ging branden, laatste stukje met stoplichten begon die slecht en laagtoerig (~1000rpm) stationair te lopen. Toen ik het contact daarna uit en aan heb gezet kreeg ik foutmelding 46 en kon ik hem ook niet meer starten, aangezien het klonk alsof de startmotor niet genoeg spanning kreeg de accuspanning gemeten en inderdaad 11.3V. Waarschijnlijk te laag voor de startmotor?
Heb hem daarna opgeladen en toen was de storing weg en het lampje uit, terugrijden naar huis eigenlijk na 5 minuten alweer lampje branden. Daarna begon die steeds slechter te lopen, met constant gas heel horterig en weer laag stationair. Uiteindelijk 100 meter voor huis viel die uit toen ik afremde voor het stoplicht. Nog precies geluk mee gehad
Toen ook weer foutmelding 46 op mijn display.
Had hem na het opladen nog eens gemeten via de stekker voor de lader die direct naar de accu loopt:
- Voor opladen, niet meer kunnen starten 11.3V
- Na opladen, voor starten: 12.4V
- Na starten, draaiende motor (hoog- én laagtoerig): 11.8V
Mij lijkt dat de spanning toch wel hoger mag zijn met een draaiende motor?
Ik denk dat het een accu/dynamo/spanningsregelaar ding zijn en zal van het weekend eens alles los doormeten. Blijkbaar moet alleen het kuipwerk er deels af voordat je de tank kan kantelen en je bij de accu kunt
Vragen
- Is er iemand toevallig bekend met foutcode 46 waarbij ook je "check engine" lampje brand?
- Wat is de minimale spanning om te kunnen starten?[\li]
- Wat hoort de spanning te zijn op de accu met draaiende motor?[\li]
Accu dood!
Nieuwe accu erin, meten moet dan met lampen aan 14 volt zijn bij draaiende motor en door het gehele toerentalbereik!
Fault Code: 46
Diagnostic Code: --
Symptom: Power supply to the FI system is not normal.
Probable cause of malfunction:
Malfunction in "CHARGING SYSTEM".
Het was trouwens de spanningsregelaar! Deze vervangen en ik heb nu gewoon weer 14 volt laadspanning
Ik heb sinds een tijdje een FJR 1300. Hierdoor heb ik een origineel hoog scherm en ook een V Stream voor een FZ1S Fazer (2012) liggen. Iemand interesse?
Mooi opgelost! hoeveel volt heeft nu de accu dan in rust, zegmaar dag na hij rijden?
Gr