Heb ik ook maar dan bij 170 oid, nou dacht ik zelf altijd dat dit door de topkoffer komt. Bij +- 200 heb je echt heel veel geslinger dat het niet meer veilig is.
Ben benieuwd of er nog iemand tips voor heeft, want dan ga ik dat zeker ook even bekijken.
Is het stuur verstelbaar op een fazer? Ik zit naar een nieuwe motor te kijken en wil wel een beetje vooruit zitten a la thundercat/cbr600f/vfr.. Kom je daar een beetje bij in de buurt met een fazer?
Check: Motorcycle ErgonomicsIs het stuur verstelbaar op een fazer? Ik zit naar een nieuwe motor te kijken en wil wel een beetje vooruit zitten a la thundercat/cbr600f/vfr.. Kom je daar een beetje bij in de buurt met een fazer?
Mijn fazer uit 2000 wordt wat onstabiel wanneer ik op de teller boven de 155km.u gaat een rijd dan niet echt fijn meer. Is dit normaal?
Banden zijn drie weken oud en hebben inmiddels 4500km gedraaid, wielen zijn uitgebalanceerd, balhoofd lagers gecontroleerd en opnieuw in het vet gezet. Bij de banden wissel voelde de wiellagers nog goed aan. Vering heb ik iets strakker gezet maar daarbij merk ik weinig verschil in de stabiliteit van de motor op hoge snelheid.
Enige wat nog overblijft is voorvork olie controleren, maar iets in mij zegt ook dat het misschien gewoon een eigenschap van de fazer is.
Iemand anders nog ervaringen met zulke snelheden rijden op een fazer 600 van rond 2000?
Wat voor merk en type bandjes heb je erop, ook de standaard maten 160/60 en 110/70 ?
Welk bouwjaar?
Model van 2000 wel. De zit is wel meer rechtop als een cbr600f (heb ik beide gereden). Al moet ik zeggen dat de kleding ook uitmaakt, in mijn textiel pak zit ik altijd rechtop maar in leer zit iets voorover fijner. Je zou een SBK stuur kunnen monteren..
Aha! Dan gaat nu mijn voorkeur uit naar een modelletje van 2000!
Ik weet niet wat je budget is. De fazer is een geweldige fiets, maar ik denk dat er ook veel andere leuke fietsen zijn. Niet dat ik zo snel uitgekeken ben op mijn fazer, maar hij is wel een beetje saai en gedateerd in mijn ogen. Rijgedrag/motorblok maakt dan wel veel goed. Al denk ik dat je voor +- hetzelfde bedrag ook een leuke Triumph sprint kan kopen.
Met het enige echte MF nummerbord!
Dit is een Fzs
Expres zo genoemd omdat fz1 feitelijk de nieuwe fzs is. Mensen die wat jonger zijn weten namelijk niet dat 'fzs' ook het R6 of R1 blok hebben omdat ze alleen naar hippe nieuwe dingen kijken.
Ja maar je noemt de Fz1 toch ook niet mt10