FI lapje brand bij ER6-N

Motil

Die hard MF'er
2 jan 2007
918
3
Vlissingen
Ik ben bezig geweest met het plaatsen van andere knippers (achterkant) op de ER6-N (2007) van m'n vriendin. Dit is prima gelukt, maar sindsdien brand het FI-lampje op het dashboard. NU lijkt het me niet met elkaar te maken hebben, maar het is wel heel toevallig dat het brand sindsdien die nieuwe knippers erop zitten.

Ik heb even navraag gedaan bij de lokale motorzaak en die raadde aan eerst eens de accupolen even los te gooien zodat 't spulletje gereset is. Helaas ook geen resultaat. De knippersnelheid stond me niet aan, dus moesten er weerstandjes tussen. Helaas ging ook dit niet door. Met weerstandjes ertussen doen ze helemaal niets meer (teveel weerstand misschien?). Dit was gelijk in de hoop dat dat FI-lampje uitging, maar helaas weer niet.

De motor rijd niet anders dan anders. Alles werkt prima, maar zo'n lampje dat brand terwijl 't niet hoort is nogal storend. Iemand een idee?
Vraag2: Is er nog iemand die weerstandjes heeft geplaatst op z'n ER6 en zo ja welke en hoe?

Alvast bedankt.
 
Ik ben bezig geweest met het plaatsen van andere knippers (achterkant) op de ER6-N (2007) van m'n vriendin. Dit is prima gelukt, maar sindsdien brand het FI-lampje op het dashboard. NU lijkt het me niet met elkaar te maken hebben, maar het is wel heel toevallig dat het brand sindsdien die nieuwe knippers erop zitten.

Ik heb even navraag gedaan bij de lokale motorzaak en die raadde aan eerst eens de accupolen even los te gooien zodat 't spulletje gereset is. Helaas ook geen resultaat. De knippersnelheid stond me niet aan, dus moesten er weerstandjes tussen. Helaas ging ook dit niet door. Met weerstandjes ertussen doen ze helemaal niets meer (teveel weerstand misschien?). Dit was gelijk in de hoop dat dat FI-lampje uitging, maar helaas weer niet.

De motor rijd niet anders dan anders. Alles werkt prima, maar zo'n lampje dat brand terwijl 't niet hoort is nogal storend. Iemand een idee?
Vraag2: Is er nog iemand die weerstandjes heeft geplaatst op z'n ER6 en zo ja welke en hoe?

Alvast bedankt.

Hoe je het FI lampje uitkrijgt (op een normale manier dan :+ ) weet ik niet.

Wel weet ik dat je de weerstandjes niet tussen de draad en de knippers moet, maar parrallel over de knippers heen, zodat de belasting voor je knipperrelais toe neemt.
 
Zou me verbazen als de FI (brandstofinjectie) melding iets te maken heeft met de knippers. Misschien heb je iets anders geraakt of iets losgetrokken?
Je zegt dat de motor nog steeds goed rijdt. Dat kan, maar volgens mij schakelt de fiets, bij een foutmelding, automatisch over naar een noodprogramma met veel ruimere waardes. Dan rijdt ie op zich wel goed, maar levert niet het vermogen dat ie normaal levert.
 
Zou me verbazen als de FI (brandstofinjectie) melding iets te maken heeft met de knippers. Misschien heb je iets anders geraakt of iets losgetrokken?
Je zegt dat de motor nog steeds goed rijdt. Dat kan, maar volgens mij schakelt de fiets, bij een foutmelding, automatisch over naar een noodprogramma met veel ruimere waardes. Dan rijdt ie op zich wel goed, maar levert niet het vermogen dat ie normaal levert.


Dat vermoedde ik ook, maar ze merkt er niets van. Ik zou ook niet weten wat ik los getrokken zou moeten hebben. Alleen aan de achterknt heb ik aan de bedrading van de knippers gezeten. Misschien is het toch toeval.
Ik zal van de week toch maar eens naar de motorboer gaan en kijken wat ze er daar van maken. Het zou zonde zijn iets te slopen-ontregelen door eigenwijs door te rijden.
 
het lampje FI betekent geen fuel injection, maar fault indication.
de computer denkt nu dat er een lamp stuk is, en geeft daarom de melding FI.
er is niets aan de hand met de brandstof injectie.
ga naar de officiele kawadealer en vraag of ze de computer resetten.
 
het lampje FI betekent geen fuel injection, maar fault indication.
de computer denkt nu dat er een lamp stuk is, en geeft daarom de melding FI.
er is niets aan de hand met de brandstof injectie.
ga naar de officiele kawadealer en vraag of ze de computer resetten.



U is hartelijk bedankt. Scheelt me weer een berg kopzorgen. Nu alleen nog de knippers op fatsoenlijke snelheid laten knipperen en de weg weer op. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
 
het lampje FI betekent geen fuel injection, maar fault indication.
de computer denkt nu dat er een lamp stuk is, en geeft daarom de melding FI.
er is niets aan de hand met de brandstof injectie.
ga naar de officiele kawadealer en vraag of ze de computer resetten.

Ik heb nog niet meegemaakt dat er een foutcode werd gegeven bij een kapotte lamp, het foutcode/diagnose systeem is normaal enkel voor het motorische gedeelte.

En voor een foutcode uitlezen hoef je niet perse naar een merkdealer...
 
Ik heb nog niet meegemaakt dat er een foutcode werd gegeven bij een kapotte lamp, het foutcode/diagnose systeem is normaal enkel voor het motorische gedeelte.

En voor een foutcode uitlezen hoef je niet perse naar een merkdealer...


de lokale motorboer kon het niet verhelpen, volgens de TS, dus lijkt mij de meest logische oplossing om dat bij een merkdealer te vragen.
zou best kunnen dat dat niet voor de lamp is, maar FI betekent zeker niet fuel injection.
 
de lokale motorboer kon het niet verhelpen, volgens de TS, dus lijkt mij de meest logische oplossing om dat bij een merkdealer te vragen.
zou best kunnen dat dat niet voor de lamp is, maar FI betekent zeker niet fuel injection.


Waarschijnlijk zal hij dat wel kunnen, maar ik was er toevallig in de buurt en hij zei me dat het vaak opgelost is als je even je accupolen losgooit (vaker voorkomend probleem bij injectiemodellen).
 
Wat ben jij toch een verschrikkelijke mierenneuker als je je gelijk niet krijgt :Z


was anders een normale vraag hoor.
dit is tenslotte een forum en forum = discussie.
van de toerenteller snap ik dat het nodig is voor het blijven lopen, maar de snelheid snap ik niet.

maar je mag ook gewoon zeggen dat je het, net als ik niet weet. :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan