Fietscomputer plaatsen op cr250

b e r t

MF'er
28 mei 2007
74
0
Ik zie vaak dat er bij offroad/sm motoren fietstellers worden gebruikt. Waar monteer je het magneetje en hoe? en Waar komt de sensor op en hoe monteer ik deze?

Ik dacht zelf aan het achtertandwiel (magneetje) en achterbrug (sensor), maar hoe monteer ik deze het makkelijkst?

Alvast bedankt.
 
Achterwiel is sowieso "uit den boze" ivm slip op het achterwiel.
Voorwiel: Magneetje regelen wat in de inbusbout past of anders in de schijf (uitsparing) lijmen.
Reedschakelaar kan op je remklauw of of de voorvorkbeschermer worden gezet met tywraps.
Kabel langs de remleiding leggen en het geheel in een opengesneden tyleen buis en vast zetten
 
Ik heb ze al op 2 machines gezet, gewoon op het voorwiel.

Het magneetje doe je dan zo dicht mogelijk bij de naaf en de sensor zet je dmv een gaatje vast op voorvork protector. Dicht bij de naaf doe je omdat het magneetje vlak langs de sensor moet gaan en dat vlakbij de naaf makkelijker goed te krijgen is.

De kabel moet je verlengen, omdat een crosser veel groter is dan een ATB. Verder nog een gaatje bovenin de voorvorkprotector en een dunne rubber slang om de kabel om te zorgen dat hij niet tussen de spaken komt. De slang zet je zo dat hij bij inveren naar buiten buigt, van het wiel af. Draadloos kan niet, want dat bereik is te klein om bij je cross-stuur te komen.

De sigma sport fietstellers gaan ook over de 99 km/u. Wel zo makkelijk vind ik. In terrein is aflezen tijdens het rijden wat lastig, maar daar is vooral het klokje nuttig als je ff wat vlakker zit of stilstaat.

EDIT:
En tijdens het op je achterwiel rijden kun je beter niet op je teller kijken, dus of hij dan goed werkt lijkt me nauwelijks boeiend.
 
Laatst bewerkt:
http://www.extradical.nl/product_in...ducts_id/68?osCsid=vmbi3fualt1gc3boq863p9kr97

ga je ook nog eens roadbook rijden dan is deze snel te nullen!!!!

CRD12_cordo.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan