fijne ervaringen motorrijschool omg oegstgeest?

Start & Finish in katwijk binnen daar heb ik 2 jaar geleden me bewijsje gehaald.
Is een vrouwtje die les geeft en die doet dat meer voor de hobby want ze heeft er zelf nog een baan bij.
ik vond het daar altijd wel gezellig en ze geeft goed les vind ik.
Mijn vriendin die lest er op dit moment ook en die is er ook goed over te spreken.
en voor 1,5 uur les vraagt ze 62 euro geloof ik maar bij de examens vond ik dat ze een heel stuk goedkoper was dan de grotere rijscholen.
Ik hoop dat je hier ook wat aan heb.

Groeten,

Michael
 
Bij Frank van motorrijschool-GT gelest, kan hem bij iedereen aanbevelen. Vond het "bijna"jammer dat ik mijn A had. (beide examens in 1 x). Altijd veel plezier met lessen en heel veel geleerd. Succes met uitzoeken en met lessen.
 
ik ga kiezen uit 2 scholen.
tussen GT en anoeppie.
gt kan ik weer gratis parkeren leiden weer niet en veel drukker aan te rijden.
wat de keus ook word het zal beide goed bevallen zegt mijn gevoel.

bedankt voor alle leuke reakties!

gr nutty
 
mijn keus staat vast,het wordt Frank van GT.
voeld het beste aan.

volg week theorie afspraak maken,heb de stof al lekker in me hoofd zitten.

gr nutty
 
Dit is het laatste wat ik erover zeg: Ga alsjeblieft eerst een proefles doen voor je je keuze maakt, je moet een klik hebben met je instructeur, dan kijk je uit naar het lessen en beleef je er veel meer plezier aan......
 
Dit is het laatste wat ik erover zeg: Ga alsjeblieft eerst een proefles doen voor je je keuze maakt, je moet een klik hebben met je instructeur, dan kijk je uit naar het lessen en beleef je er veel meer plezier aan......


leg dan uit waarom je zo stellig deze rijschool aanbeveeld?
 
Ik beveel niets aan, ik druk je alleen op het hart om waar je ook voor kiest eerst een proefles te nemen!
 
ANWB. Sprang en Tempo in Leiden. (zoals al gezegd).
Alleen maar lol gemaakt met de beide motor instructeurs. Alles in super prettige sfeer.

Succes met je lessen!
 
ohja ben al in het bezit van een B rbw dus mag gelijk lessen.

kwam op MP de theorie boeken en CD rom tegen maar deze komen uit 2006.
zijn deze nog geschikt om nu je theorie te kunnen behalen?

gr nutty

Zijn wel wat veranderingen geweest in de afgelopen jaren. Duik gewoon de bieb eens in, daar staan vast wel de meest recentere boekjes.
 
volgens mij komen hier een aantal rijscholen voorbij waarbij verschillende mf-ers het naar de zin hebben gehad. Kies er één om langs te gaan en kijk of het klikt, zonee probeer de volgende ! Je moet wel vertrouwen hebben !
 
ja dat is zeker waar.
als je met kromme tenen op de motor zit bij alles wat meneer de volgmotor door je oortje zit te piepen dan word het niet fijn lessen hihi.

maar GT is mijn eerste keus,vandaag een examen boeken voor de theorie.
vreselijk die exames,maar het moet hellaas.
blijft jammer dat je geen beoordeling krijgt van je gehele rijopleiding en je voorderingen ipv dat uurtje door een vreemde examinator.
snap het wel,maar toch jammer.

goed mijn best doen dan maar,hihi.
 
mensen help mij eens,ik lees 2 verschillende dingen.
bij het doen van een online proefexamen kreeg ik de vraag wat de aanhanger van een motor aan afmetingen mag hebben.

gratistheorie.nl zegt :

Artikel 5.18.19
1. Lading van motorfiets en op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets ;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.



en regel en wetgeving komt met hetzelfde artikel nummer met dit aanzetten :

B . Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19
Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;

b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;

c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;

d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.




gaat dus over de breedte die de 1 zegt 1 meter,en de ander zegt 2 meter.

wat is het nou????
 
al gevonden,het juiste is 1 meter hoog,2 meter breed en max 2,5 meter achter de achteras van de trekkende motor.

maar goed...
vandaag theorie examen boeken en morgen eerste (proef) les bij GT in Noordwijk.
hoop dat het weer een beetje meezit :S
 
Ik ben er ook even ingedoken, omdat ik juist 1 meter had gelezen... Bovendien wil ik ooit eens aan een aanhanger, dus interesseert het me...

Wat blijkt: Als je Googlet op voertuigreglement, is de bovenste hit van Overheid.nl. Altijd de beste bron voor wet en regelgeving.

Voertuigreglement geldig op 11-08-2011

In dit reglement staat in artikel 5.18.19 een maximumbreedte van 1 meter.
Echter, dit reglement is opgeheven per 01-05-2009. Dit staat er ook bij, maar toch komt hij als geldige regeling naar voren...

Dus verder gezocht. Het oude reglement, een koninklijk besluit, is vervangen door een ministeriële regeling. Namelijk de Regeling Voertuigen

Hier staat in Artikel 5.18.19:

Artikel 5.18.19

1.
Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.

2.
Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:

a.
de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;

b.
de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;

c.
de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;

d.
de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Dus, ooit klopte de info van die ene site, nu die van de andere. Zo blijkt maar weer dat het belangrijk is om de juiste bron te gebruiken. In het geval van wet- en regelgeving is overheid.nl denk ik de meest betrouwbare.
 
Laatst bewerkt:
afgelopen vrijdag eerste kennismakingsles gehad.
eerst effe achterop naar de parkeerplaats en daar even zelf rijden.
reed eigenlijk in 1 keer weg en schakelen ging ook wel goed eigenlijk.
het fijne moet nog komen maar heb goeie moed.

wat een fantastische vent die frank van motorrijschool GT trouwens.
dik tevreden :)
aankomende vrijdag volgende les op een zware motor,spannend!!
het was even slikken van de prijs,maar ik ga er toch voor.

1150 euro ,20 x 1,5 uur les incl alle exames.

ohja en 5 sept theorie examen,heb het al lekker in me hoofd zitten dus dat komt goed..

gr nutty
 
haha, goed om te horen. Frank is wel echt een topper ! En laat je helm niet op de grond staan, dan zit Sjef (weet niet of je die al meegemaakt hebt) erop !
 
nou...ik heb vandaag de 2de les gehad en mocht zelf op de honda 600 naar het parkeerterein rijden,heerlijk.

en daar begonnen met de AVB.
stapvoets rijden,geen probleem gelijk goed.
straatje keren linksom 1ste versnelling en met voetrem,geen probleem na even oefenen.
zelfde oefening rechtsom......1 grote ellende '(

10 jaar geleden daar ook vreselijk mee zitten worstelen,ik krijg dat rechtsom maar niet in me vingers (ja dit was pas me 2de les,maar 10 jaar geleden had ik hem na dik 20 lessen nog niet goed)
ik baal als een stekker :( de moed zakt gelijk in me schoenen en kijk als een dijk op tegen het aankomende examen,ondanks dat ik nog best genoeg kan oefenen.

ik heb een fantastische instructeur,maar misschien hebben jullie nog een foefje voor deze oefening?

alles krijg ik snel onder de knie,maar die verrekte rechtsom en 8je draaien,wat een hel!

alle tips welkom
 
idd kijken waar je heen wil, gewoon je nek ver genoeg omdraaien.
Anders vraag je of je bij Frank achterop mag bij de oefening, dan merk je meer wat er allemaal kan en krijg je misschien het gevoel te pakken !
en natuurlijk nog even geduld hebben, sommige bewegingen liggen de één beter dan de ander en omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
he luitjes.

even mijn grote complimenten aan Frank van motorrijschool GT te Noordwijk.
vandaag de 4de les gehad en voor het eerst de korte draai rechtsom en zelfs het 8tje in 1 keer goed.
had er voor het eerst in me leven zelfs lol in,ghihi.

enorm verschil was ook dat ik met nieuw gekochte handschoenen reed vandaag.
handschoenen van DIFI zitten als gegoten en was echt een verschil van 200%,langzame oefeningen gingen zonder problemen.
voor het eerst heb ik de volste vertrouwen in het komende examen.

iemand die nog les wil gaan nemen in de buurt van Noordwijk,Frank van motorrijschool GT krijgt echt een dikke vette 10 +.
wat een fantastische instructeur zeg.
kreeg me zelfs zover de snelle slalom met 1 hand te doen (oefening voor het eerst gedaan (4de les).
heb nog nooit zoveel vertrouwen gehad in het rijden.

toppiewoppie!!!!!!

gr nutty
 
Terug
Bovenaan Onderaan