UnlimitedSPD
Die hard MF'er
- 7 jan 2006
- 464
- 3
als die kleine je mis is dan lijkt die grote van je jiffi (standaard) lijkt me zo'n draaiding met 2 maak contactjes het is een gok hoor
Heb je je bike nog in orde gekregen eigenlijk ?
Laterzzz..
Bahbah ik was al bang voor zoiets
Alleen heeftie pas 31000km op de teller, maar dat zou dan tog wel kunnen?
Vorige week ben ik erachter gekomen dat ik eenzelfde euvel in de versnellingsbak van mijn XJ900 Diversion heb (zie hier). Vanaf dat topic werd ik naar hier doorgestuurd...
Alleen nu hik ik er tegenaan dat ik over een kleine 3 maanden mijn nieuwe motor mag ophalen en ik er helemaal geen geld meer aan uit wil geven. Zou ik er zolang nog mee door kunnen rijden zolang ik maar snel voorbij de 2e versnelling ga, em dus daarop niet belast?
Omdat m'n vader wil weten hoe lang z'n auto moet buiten staan
3x10u moet lukken dus? Had je extra hulp of deed je het alleen Beunhaas?
Extra paar handen lijkt me wel handig
Ik heb net wat Martell omschrijft: full power in 2de en hij popt er uit, beetje gas lossen en gaat er terug in.
Ben aan het twijfelen om het zelf te doen. Heb wel een beetje ervaring met sleutelen, doe het meeste onderhoud zelf, "moeilijkste" wat ik gedaan heb ik distributieketting op een husaberg steken en nieuwe lagers op die nokkenas steken. Dit ging vrij vlot.
Technische kennis is ook wel voldoende, onhandig ben ik niet, maar een simpele klus lijkt het me niet.
Kunnen de kenners mij zeggen hoeveel uur je ongeveer nodig hebt om de klus te klaren aub?
Daar heb ik het ook meegedaan.Nog een vraagje:
Ik heb een werkplaatshandboek, maar lees veel verwijzingen naar de Haynes handboeken.
Vraag me af of ik nu welke ik gedownload heb, Honda werkplaatshandboek of die van Haynes.
In het eerste geval, is die van Haynes aanschaffen dan nog nuttig of lukt het met het wphb ook?
Eerste pagina van de 488:
[afbeelding]
topic is 6 jaar oud, open een eigen topic
Daar heb ik het ook meegedaan.
Tip: pak een groot stuk stevig karton. Teken daarop ongeveer de omtrek van het motorblok en steek daarin de bouten die je uit het blok haalt. Dan weet je later waar ze terug moeten
Tip2: leg alle onderdelen logisch bij elkaar zodat je hij het terugbouwen niks vergeet.
(Ik moest het blok opnieuw openen)
Welke "stukken" bedoel je schakelvork/tandwielen/pakkingen? kijk op cmsnl.Vraagje: weet iemand een site/zaak waar ik stukken kan bestellen buiten Honda om? Lijkt me vrij prijzig om OEM parts aan te schaffen...
Een mail of een belletje naar cmsnlBedankt voor de link! Zijn dat OEM parts?
Een idee hoe lang de levertijd duurt?
Blok gaat er waarschijnlijk vanavond uit en morgen open, eens nieuwsgierig wat ik ga tegenkomen...