Fireblade Streetfighter

Blijdorpp

MF'er
10 okt 2010
75
0
luttelgeest
Hallo fighers. Ook voor mij gaat het fighter verhaal beginnen.

Eerst even over mezelf, ben 23 jaar studeer (nog even) in groningen en woon sinds kort weer in omgeving emmeloord. Ik rij nu een oude BMW R75/5 Cafe FF voorstellen!

Vandaag voor n mooi prijsje een blade uit 97' opgehaald en naar huis gereden. 58k op de teller. Morgen meteen maar beginnen met de 'sloop'. Heb nog weinig ervaring op motor gebied dus hoop van jullie kennis gebruik te kunnen maken. Veel motordelen lijken in goede conditie maar zal toch veel onderdelen even willen bekijken en mits nodig ook opfrissen.

De blade heeft schade onder de rechter koplamp. Verder in zeer goede conditie en geen glij schade.

Foto's *O*
j2s5.jpg

az7z.jpg

efvi.jpg



Wat gaat er in grote lijnen gebeuren:
-voorvork: USD
-koplamp: MT-03 mooi en makkelijk / gs800fs orgineel maar lastig (gok ik)
-Achterkant van een fireblade 2011 model (waarschijnlijk).
-digitale teller
- sbk stuur
-etc

Suggesties of tips? Laat het me weten!!

Meteen een eerste vraag. Wat denken jullie van een voorvork van een zx12r in fireblade uit 97? is dit aan te raden? ik kan op dit moment nog weinig vinden over bijvoorbeeld het lengte verschil etc.
Iemand die dit heeft zien gebeuren op dit (of een ander) forum?
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier.

Een Blade fighter is altijd leuk.
Ik zou vooral even kijken welke voorvork vaak wordt gebruikt.
Alles is pas te maken ;)
 
Leuk nog een blade :D
Maareuh die koplamp van de mt03 is mooi maar erg smal. De blade heeft nogal een brede tank, dus ik denk dat een te smalle koplamp niet zo mooi is.
 
Laatst bewerkt:
Flink bezig geweest...
jrqu.jpg

otvx.jpg


Nu bezig met het zoeken van een (betaalbare) USD voorvork. waarbij ik mn rempartij en velg gewoon kan behouden zonder al te veel aanpassigen.. Iemand tips??!

Was eerst van plan om nieuwe wielen aan te schaffen omdat ik die van de oudere fireblades niet mooi vond, maar omdat ik voor n prikkie deze fiets uit 97 kon overnemen is dat probleem niet meer aan de orde..

Ook bezig met de kabelboom. waar ga ik die wegstoppen. Onder de tank/ bovenblok? of word het daar te warm?
 
Kabelboom kan je mooi kwijt onder de tank helemaal aan de bovenkant in dat gat bij je balhoofd.
 
Kabelboom schiet al aardig op. Doe het op de manier zoals aangeraden door Cupra4x4 en Motomister. Thanks!

Ik kom er met de voorvork nog niet echt uit.. WAT PAST zonder al te veel moeite? Iemand tips? als ik rond kijk in de andere fireblade topics lijkt het allemaal zo makkelijk maar ik heb werkelijkwaar geen verstand van tappen/persen etc etc. dus weet niet wat ik het goed in mn blade kan schuiven.
 
Leuk project:-)! Ik ga het in de gaten houden ik ben vooral benieuwd naar welke en hoe je de digitale teller gaat aansluiten en plaatsen:-)!
 
Wat vork betreft is het meestal een kwestie van de originele pen in het nieuwe T stuk plaatsen.De ene keer persen de andere keer vulbusjes draaien,er zijn verschillende manieren. :Y
 
Laatst bewerkt:
Niets past in 1x complete voorvork kopen (speed triple 1050 2006) incl wiel, T stuk etc etc dan zoals @jerryt zegt originele pen overzetten lagers aanpassen dan moet het lukken.
Voorvork is mijn favo lekker dik T stuk en in het zwart :Y
 
Weer lekker bezig geweest.
q37y.jpg

Voorvork eruit. Nu wachten op de postbode voor een VTR1000R SP1 upsidedown voorvork.
T-stuk van een 954 ben ik nog naar opzoek..

Al even bezig geweest met voorbereidingen voor de tank.
r1h1.jpg

Nu nog uitvogelen welke kleurstelling ik wil gaan hanteren

Stuurtje is al binnen. Wil wat experimenteren dus gewoon een stuurtje van een scootershop besteld. mocht ik eruit zijn qua kleur en afmetingen/model dan zal ik een beter stuur aanschaffen.

Ook een MT-03 Lampje op het oog. Kopen? Of iemand nog een leuker/orgineler idee?
 
Weer lekker bezig geweest.
[afbeelding]
Voorvork eruit. Nu wachten op de postbode voor een VTR1000R SP1 upsidedown voorvork.
T-stuk van een 954 ben ik nog naar opzoek..

Al even bezig geweest met voorbereidingen voor de tank.
[afbeelding]
Nu nog uitvogelen welke kleurstelling ik wil gaan hanteren

Stuurtje is al binnen. Wil wat experimenteren dus gewoon een stuurtje van een scootershop besteld. mocht ik eruit zijn qua kleur en afmetingen/model dan zal ik een beter stuur aanschaffen.

Ook een MT-03 Lampje op het oog. Kopen? Of iemand nog een leuker/orgineler idee?

Heb je een privé bericht gestuurd
 
Post uit het Zuiden:
8ljm.jpg


VTR1000R sp1 poten

Opgehaald in het Noorden:
eslw.jpg

34ho.jpg


Geen klein/groot licht op 2 stekkers zoals op de Fireblade. Had verwacht dat de Yamaha MT-03 wel groot in klein licht zou hebben. of heb ik het verkeerd?

Hopelijk komt morgen het t-stuk van een 954 fireblade.

Nog dingen waarop ik moet letten als ik mn t-stuk in het frame ga steken en de voorvork monteer?

Iedergeval kan ik weer bezig..
 
Ik weet niet zo uit mn hoofd welke wat is, maar je ziet daar 3 pennetjes
+ grootlicht
+ dimlicht
- van allebei
 
TOP!
Morgen meteen maar even kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen in mn kabelboom.
Komt vast goed, bedankt voor de info weer!
 
Weer even bezig geweest.. In de wiring diagrams die ik op internet vind van mijn model fireblade zie ik zowel bij groot als klein licht 3 draden staan. Nou zaten er bij mij in het grote licht 2

75k6.jpg


Krizzy heeft hierboven al aangegeven hoe de draden op de lamp aangesloten moeten worden maar wat raden jullie aan met deze wit/zwarte draad te doen? (deze gaat richting 1 van de relias).

Alvast dank maar weer! :}
 
Misschien helpt het als je een screenshot van het schema plaatst, dan is er vast wel iemand die het je zo kan aanwijzen. Ik kan je ook niet verder helpen; ik heb bij deze koplamp op mijn '04 het grootlicht niet in gebruik en ook het relais verwijderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan