firestorm zit

ferkel

MF'er
22 apr 2003
90
0
beesel
Beste Mf-ers

Ik ben sinds vorige week motorloos en ga op zoek naar iets nieuws.
Mijn aandacht gaat it naar een honda vtr firestorm............!!!!!!!
Ik heb er al het nodige over gelezen en ga er deze week eens op rijden.
Kan iemand mij iets vertellen over het gedrag v/d fiets en de zit??
Is het goed mogelijk om een duopassagier erop mee te nemen, of zal deze na 100km niet meer kunnen lopen v/d spierpijn.
Dit vraag ik omdat ik in het weekend heb gereden op een suzuki gsxf750 uit '98 met mijn vriendin achterop, maar dit was bijna niet te doen na een halve dag gereden te hebben.

Gr Ferkel :)
 
Nijntje heeft over de firestorm nog nooit geklaagd, ik heb er trouwens wel "toer"clipons op zitten waardoor ik wat rechter zit.

Ik heb een paar jaar terug ook een gsx750f gereden, was een 92'er maar dat is toch echt een toermotor bij uitstek hoor, er zijn maar weinig motoren die meer comfort voor de duo bieden in dit segment,dus als ze daar al last van krijgt :?

Wat betreft het rijgedrag kan ik kort zijn, superrrr
Je kunt er gemakkelijk rustig mee rijden, en hij wil toch behoorlijk vooruit.
Het enige nadeel is wel dat je boven de 2500 toeren moet blijven anders gaat ie bokken.maar daarboven gaat ie echt als een speer.

Ik heb dus nog geen spijt gehad van de aanschaf.
Ik weet trouwens nog een hele mooie })
full
 
ik heb op mijn firestorm ook regelmatig nichtje achterop gehad zonder klagen
nou jah misschien btje zadelpijn aan het einde van de dag

ze wil nu niet meer achterop omdat ze zelf rbw heeft.
lastig is ook dat als je half gas geeft met iemand achterop het voorwiel al de lucht in gaat.
dus sporten is er nietof nauwelijks meer bij.

voor de rest is het echt een superfiets!!
zou alleen wel een stuurdemper kopen
 
Heej MF-ers

Ik heb een blauwe ex-lichte schade vtr aangeboden gekregen van prins motoren.
Ik had echter nooit een blauwe gezien: is dit origineel??
Deze mail kreeg ik terug:




Wij wonen in Klazienaveen en Emmen.
Het is toeval dat de motoren schade hebben gehad, over het algemeen zoeken we gewoon motoren zonder schade met weinig kilometers.
Met de rode VTR ben ik zelf onderuit gegaan.
Dit gebeurde op een domme manier, ik ben in een bocht naast de weg gekomen en gevallen.
De kappen hebben toen gehapt in het gras waardoor ze gescheurd waren (zijn gerepareerd en gespoten).
De motor heeft daarvoor nooit schade gehad (aantoonbaar).
De blauwe VTR heb ik samen met mijn kameraad in Duitsland gekocht van een jongen die eigelijk op dezelfde manier onderuit was gegaan.
Hij had de kappen gelijmd, waardoor je de scheuren kon zien.
Beide motoren waren niet scheef en hadden enkel kuipschade.
Ik heb alleen een foto van de blauwe VTR zonder kappen.
Hier kun je op zien dat alle onderdelen er nog opzitten en alles recht is (dit is dus ook de schadekant).
De rode VTR is voorzien van leuke dempers, die kunnen we eventueel overzetten, maar dan wordt uiteraard de prijs van de blauwe wel hoger.
Ik kan je verzekeren dat de motoren prima in orde zijn, je mag ze proefrijden om jezelf te overtuigen dat er echt niets mis mee is.
Wat betreft je wens om een zwarte VTR te kopen, dan moet je eerst maar eens de blauwe bekijken, en dan weet ik heel zeker dat je deze mooier vindt.


Wat vindt men hiervan??????


Gr Ferkel
 
MIjn broer heeft een vtr1000f en ik weet van hem dat de zit heeeel erg spartaans is. vooral voor de modificatie. hij heeft een plaatje voor inder de zitting gemaak omdat hij telkens onder het rijden met zijn Z*K tegen de tank gleed. ;)

Over de duo passagier kan ik het een en ander zeggen NOOOOOIT GAH IK MEER ACHTEROP EEN VTR1000F!!!!!!! je zit in sch**t houding en nah 100 km ben je gebroken. en doet het gewoon zeer om eraf te stappen. daarbij komt het vasthouden is voor de duo passagier heel erg rot. EN DIT MOET JE WEL DOEN OP DAT DING! :9
 
MIjn broer heeft een vtr1000f en ik weet van hem dat de zit heeeel erg spartaans is. vooral voor de modificatie. hij heeft een plaatje voor inder de zitting gemaak omdat hij telkens onder het rijden met zijn Z*K tegen de tank gleed. ;)

Over de duo passagier kan ik het een en ander zeggen NOOOOOIT GAH IK MEER ACHTEROP EEN VTR1000F!!!!!!! je zit in sch**t houding en nah 100 km ben je gebroken. en doet het gewoon zeer om eraf te stappen. daarbij komt het vasthouden is voor de duo passagier heel erg rot. EN DIT MOET JE WEL DOEN OP DAT DING! :9

Mietjuh :+

Zoals al eerder gezegd valt het allemaal best wel mee achterop, volgens mij heb je er alleen last van als je langer bent dan 1.90 meter of zo. Ik ben 1.72 en heb nergens geen last van, mijn broertje 1.95m vindt het ook niet zo prettig als hij langer achterop moet zitten.
 
Nou nijntje en er zijn ook andere steppies te verkrijgen voor de vtr die verder naar boven zitten ( als je andere uitlaat onder de tail hebt ;) )

En nog ff wat ik las hierboven een blauwe vtr1000f? KLOPT! :P das het type van 2002. dies blauw! zijn gaaf :9~ en veel apparter dan die rooie vind ik.
het schijnt dat in 2002 2 typen zijn gemaakt namelijk de de rooie en de blauwe.
 
de firestorm is echt een reuzefiets
enkele minpuntjes die ik ondervond
-slechte vering voor sportiever gebruik
-na 50 km gaan je handen en kont slapen (tintelen)
van de trillingen
-en het pokkekolere verbruik van die zuipschuit

voor de rest prima bike

ps : hij is mooier met het kapje over de duo en zo rijdt hij ook
het leukst
 
Gewoon een heerlijke fiets.

plus; koppel, power en geluid. Zelfs bij lage toeren, de mijne gaat overigens pas bokken onder de 1500 tpm. Het is een luilak motor, ritje in de ardennen en schakelen is er niet of nauwelijks bij. Alles in zijn 2 !

Zorg wel dat je andere vering neemt voor, hij wil wel wat zenuwachtig zijn op slechter asfalt.

Met iemand achterop heb ik geen of nauwelijks ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan