Fluor hesje maar zwarte helm

Mr_Mitch

Die hard MF'er
22 jan 2003
327
0
Amersfoort
Het valt me op dat er veel motorrijders een mooi geel hesje dragen om op te vallen maar een mat zwarte helm op hebben. Aangezien je hoofd boven het verkeer uitsteekt valt je helm als eerste op.

Dus waarom een zwarte helm als je op wilt vallen? Snap het niet |(
 
Dus waarom een zwarte helm als je op wilt vallen? Snap het niet |(

Omdat we niet allemaal als Pino eruit willen zien.
images
 
Het valt me op dat er veel motorrijders een mooi geel hesje dragen om op te vallen maar een mat zwarte helm op hebben. Aangezien je hoofd boven het verkeer uitsteekt valt je helm als eerste op.

Dus waarom een zwarte helm als je op wilt vallen? Snap het niet |(


Kom gerust met iets beters dan dit op vrijdag !

Not_sure_if_serious.jpg
 
Ik hoef geen zwarte helm. Reed ooit een stuk achter twee motoren, de ene rijder had een zwarte helm, de ander een helm met wat grafics op een witte ondergrond. Die lichte helm was een heel stuk beter zichtbaar.

[me="Dutch FZ750"]vind een zwarte helm trouwens niet eens mooi, net als die neongele gevallen[/me]
 
Gemaktzucht en schijnveiligheid.

motorrijder: ik hoef niet op te letten want ze zien me toch wel door dat felle hesje
automobilist: ik hoef niet goed te kijken want ik ze toch wel door die felle hesjes
Je vergeet dat veel automobilisten sowieso denken dat ze niet hoeven te kijken (lees, echt kijken ipv voor de vorm een blik werpen), omdat ze er nu al van uit gaan dat ze alles zien wat ze moeten zien.
 
Zo'n geel hesje met reflectie draag ik alleen als het donker is. Voorlopig dus weer lekker volledig in het zwart.

Je ziet af en toe ook van die punkers rondrijden met een hanekam op de helm. Als ze daar nou zo'n fluorkleurtje in doen...
 
ze zeggen het :o


we dragen geen gekleurde helm omdat het voorlopig niet verplicht is.. vraag me af hoeveel levens die hesjes gaan kosten als het verplicht word... -O-
:^

Als iedereen als een zuurstok gaat rond rijden, vallen die dingen ook niet meer op.

Bovendien, als ik mijn (mat zwarte) helm in fluorgeel moet kopen, is hij bijna 1,5x zo duur.. (Schuberth C3)
 
Viel me namelijk op vanochtend. Mootrijder met gele hes, mat zwarte helm. Viel bijna niet op tussen de auto's. Even later een motorrijder met zwarte jas en rode helm die wel opviel.
 
Onderzoek heeft uitgewezen dat gezien worden een zaak is van contrast, niet van felle kleuren. Op een grijzige dag vallen fluorvestjes dus meer op, tegen een lichte achtergrond kun je beter iets donkers hebben. TS gokt dus op zeker.
 
Zwarte motor, zwart pak, zwarte helm.... er zitten wel op het pak hier en daar was reflecterende streepjes maar dat was het. Ik heb ver#$%^me toch ook al lampen op m'n motor zitten? Kom op zeg. enough is enough. Ik ga niet voor lul als wegwerker op m'n motor zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan