Fout in wetgeving: theoriecertificaat vereist voor motorrijles Code 80
Leerlingen die de leeftijd van 24 jaar nog niet hebben bereikt en die niet in het bezit zijn van een geldig theoriecertificaat of A2-rijbewijs, mogen niet lessen op een motor voor de categorie A (code 80). Een geldig B-rijbewijs volstaat niet voor deze leerlingen, zo meldt Verkeerspro. Een geldig B-rijbewijs volstaat echter wel wanneer deze leerling opgaat voor het AVB-examen. Dit is het gevolg van een ‘onvolledige wijziging’ in het Reglement Rijbewijzen.
Capabele mensen? Je bedoelt hersenloze zakkenvullers.Laat o.a. dit soort kul de reden zijn dat de salarissen van ministers, top ambtenaren en andere beleidsmakers van mij verdubbelt mag worden.
Waarom Bosso, waarom?
Nou, dan worden dit soort baantjes ook aantrekkelijk voor capabele mensen.
Inderdaad, destijds nam je een paar lessen, deed je theorie en praktijkexamen en kon je gewoon rijden wat je wilt. Sommige ambtenaren snappen er zelf niet eens meer wat van
Wat had ik het 50 jaar geleden dan makkelijk.
Volgens mij is het achterliggende idee dat op je 25ste je prefrontale cortex volgroeid is zodat je enigszins kunt nadenken over lange-termijngevolgen van je impulsieve acties.heeeel blij dat ik mn A gewoon op mn 18e zonder gedoe gehaald heb.
overbodige regelgeving: zo jammer. zo inefficient. zo veel werkverschaffing en zoveel nutteloos gedoe...
(net als tol-huisjes en vignettes trouwens... )
Maar als ik het goed begrijp mag je na pakweg je 25e gewoon weer overal op opstappen en rondrijden ?
vinnik nou ook weer niet zo slim...
Omdat het gros van de 18 jarigen geen Porsche kan betalen maar wel een 1000cc supersport.Volgens mij is het achterliggende idee dat op je 25ste je prefrontale cortex volgroeid is zodat je enigszins kunt nadenken over lange-termijngevolgen van je impulsieve acties.
Blijft de vraag waarom je dan al wel op je 18e zonder begeleiding een Porsche mag besturen...
Volgens mij is het achterliggende idee dat op je 25ste je prefrontale cortex volgroeid is zodat je enigszins kunt nadenken over lange-termijngevolgen van je impulsieve acties.
Blijft de vraag waarom je dan al wel op je 18e zonder begeleiding een Porsche mag besturen...
Omdat het gros van de 18 jarigen geen Porsche kan betalen maar wel een 1000cc supersport.
En bij elke stap moet je bewijzen dat je het kunt. Namelijk door, eeeeh, opnieuw in het verkeer af te rijdenDe spijker op zijn kop.
Als je je rijbewijs B haalt ben je de eerste jaren een beginnend bestuurder, maar mag wél gewoon in elke auto achter het stuur plaatsnemen zonder dat er beperkingen zijn aan het vermogen terwijl je met de motor in diverse tussenstappen naar een volvermogen rijbewijs moet.
Het gaat natuurlijk nergens om.
Met 35kw kun je ook gemakkelijk de 200 kmu halen. En erg gevaarlijk rijden.
Het is voor de show en de centjes. Men denkt een -niet bestaand- probleem opgelost te hebben, en gaat over naar het volgende 'probleem'.
Een Porsche is misschien wat overdreven, maar er zijn zat auto's welke je voor de prijs van een supersport kan kopen en ook snel genoeg zijn om een flinke ravage achter te laten...
Misschien in aanschaf maar zeker niet in verzekering, heb zelf geen problemen met A2 an sich. Voldoende vlot zonder zo snel te zijn dat je je gelijk in problemen brengt als je toch wat onverantwoord bezig bent (bijna elke jongere). De huidige regeling van mij alleen wel wat meer gestroomlijnd, vanaf 16 A1, vanaf 18 tot 24 met examen A2 en zonder examen automatisch je A na bijvoorbeeld 3 jaar.Een Porsche is misschien wat overdreven, maar er zijn zat auto's welke je voor de prijs van een supersport kan kopen en ook snel genoeg zijn om een flinke ravage achter te laten...
Het gaat om verkeersdoden te terugdringen, of je dat nou bij jezelf doet of bij iemand anders maakt niet uit. Motor is percentueel gezien gewoon gevaarlijker dan auto rijden, grotere kans om te overlijden of zwaar gewond te raken. En als jongere kan je risico's minder goed inschatten dus eerder een zwaar ongeluk als je op zo'n raket met 2 wielen zit.Ik kan vele auto's noemen waar je niet eens veel vermogen nodig hebt om een ravage aan te richten.
Op de motor heb je 9 van de 10 keer zelf last (en pijn) van je onbesuisde actie, met de auto daarintegen hebben over het algemeen derden meer last en pijn van jouw onbezonnen actie dan jij zelf
Misschien in aanschaf maar zeker niet in verzekering, heb zelf geen problemen met A2 an sich. Voldoende vlot zonder zo snel te zijn dat je je gelijk in problemen brengt als je toch wat onverantwoord bezig bent (bijna elke jongere). De huidige regeling van mij alleen wel wat meer gestroomlijnd, vanaf 16 A1, vanaf 18 tot 24 met examen A2 en zonder examen automatisch je A na bijvoorbeeld 3 jaar.
Het gaat om verkeersdoden te terugdringen, of je dat nou bij jezelf doet of bij iemand anders maakt niet uit. Motor is percentueel gezien gewoon gevaarlijker dan auto rijden, grotere kans om te overlijden of zwaar gewond te raken. En als jongere kan je risico's minder goed inschatten dus eerder een zwaar ongeluk als je op zo'n raket met 2 wielen zit.
Daarom vind ik A2 ook niet erg, de meeste mensen in Europa kopen toch al gauw een 500+ CC als eerste motor die de meeste GTI's wel achter zich laten qua acceleratie.
Verzekeraars staan uiteraard niet te springen om sportieve auto's bij jongere, geen idee of het vroeger misschien vroeger goedkoper was. Weet wel dat ik dat ik een simpel koekblik al te duur vond in de verzekering als 18 jarige, ook daarom eerst begonnen met motorrijden (saaie auto of leuke motorfiets..).Misschien dat het tegenwoordig lastiger is maar toen ik 18 was en mijn B gehaald had kon ik mijn eerste autootje (Golf II GTI 16v) gewoon verzekeren, alleen was de premie uiteraard aan de forse kant
Er zijn ook zat voorbeelden van ongevallen waarbij de motorrijder zwaar letsel had en zelf geen oorzaak had aan het ongeval, toch zullen er in de statistieken gewoon komen te staan dat er een zoveelste motorrijder zwaargewond was bij een ongeval terwijl de automobilist (bijna) niks had.
Op zich is het niet zo erg dat er een nieuw systeem is voor het behalen van het motorrijbewijs maar in de huidige vorm lijkt het meer een makkelijke manier van geld binnenharken met alle tussentijdse examens enz.
Nee, dat kunnen ze ook niet. Kijk maar bij de dealer. Alles te koop met betalingsregeling.Omdat het gros van de 18 jarigen geen Porsche kan betalen maar wel een 1000cc supersport.