Foutmelding F1 GSXR 600 2006 > +/- 105 graden

Vice

MF veteraan
22 jan 2005
1.494
1
Zeewolde
Hallo,

Een half jaar geleden heb ik met mijn gsxr600 uit 2006 foutmelding F1 (lampje bleef branden) gehad. Dit had toen te maken met het vervangen van de originele uitlaat voor een laser extreme. De dealer heeft toen deze melding eruit gehaald en nieuwe bedrading getrokken :? (100 euro verder). -> Opgelost.

2 weken geleden zag ik ineens dat ik weer F1 (lampje knipperde) in het display had staan toen mijn motor rond de 105 graden was en de 'vin' aansloeg. Toen ik rustig laag in toeren/ hoog in versnelling doorreed verdween de F1 melding.

Vanmiddag heb ik klaverblad gereden en na een tijdje in z'n 3 redelijk te hebben doorgereden was m'n motor weer behoorlijk warm. Toen zijn we nog even onder een viaduct gaan staan om te overleggen waar we heen zouden gaan. Toen ik wilde wegrijden was mijn motor 107 graden en had ik weer F1 in het display staan (lampje knipperde) :?

Toen ik wegreed vanaf het klaverblad heb ik hem laten 'afkoelen' (in z'n 6 laag in toeren etc etc) en verdween de F1 melding.

Ik dacht dat het met koelvloeistof te maken kan hebben dus die heb ik vanmiddag gelijk even gechecked, maar daar kan het niet aan liggen. Zit nl. heel mooi tussen L en F.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het erg is?
In het boekje staat dat je naar de dealer moet, maar ik vind het raar dat het niet structureel is (de vorige keer dat het gemaakt is bleef het lampje volgens mij branden -> kwam door de uitlaatklep en nu knipperd hij alleen).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Hallo,

Een half jaar geleden heb ik met mijn gsxr600 uit 2006 foutmelding F1 (lampje bleef branden) gehad. Dit had toen te maken met het vervangen van de originele uitlaat voor een laser extreme. De dealer heeft toen deze melding eruit gehaald en nieuwe bedrading getrokken :? (100 euro verder). -> Opgelost.

2 weken geleden zag ik ineens dat ik weer F1 (lampje knipperde) in het display had staan toen mijn motor rond de 105 graden was en de 'vin' aansloeg. Toen ik rustig laag in toeren/ hoog in versnelling doorreed verdween de F1 melding.

Vanmiddag heb ik klaverblad gereden en na een tijdje in z'n 3 redelijk te hebben doorgereden was m'n motor weer behoorlijk warm. Toen zijn we nog even onder een viaduct gaan staan om te overleggen waar we heen zouden gaan. Toen ik wilde wegrijden was mijn motor 107 graden en had ik weer F1 in het display staan (lampje knipperde) :?

Toen ik wegreed vanaf het klaverblad heb ik hem laten 'afkoelen' (in z'n 6 laag in toeren etc etc) en verdween de F1 melding.

Ik dacht dat het met koelvloeistof te maken kan hebben dus die heb ik vanmiddag gelijk even gechecked, maar daar kan het niet aan liggen. Zit nl. heel mooi tussen L en F.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het erg is?
In het boekje staat dat je naar de dealer moet, maar ik vind het raar dat het niet structureel is (de vorige keer dat het gemaakt is bleef het lampje volgens mij branden -> kwam door de uitlaatklep en nu knipperd hij alleen).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
heb zelf ook een x gehad meet een gsxr uit 2000 een 750
heb iets te maken dat ie dan in een noodprogramma gaat lopen of zo
had ik een x gehoord maar weet niet zekers
 
Heeft de radiateur ook een dop?
Zo ja kan je nog altijd een wat te laag peil hebben.
Het expansie vaatje is niet de echt juiste plek op te peilen, wel een goede indicatie maar niet meer dan dat.


Dus koelwater peil tjekken in de radiateur.
 
Je kunt je ECU toch uit laten lezen? De sensor die de fout geeft moet dan wel boven water komen..

Snap ik ;) , maar uitlezen kost geld en als het evt niet nodig is om hem uit te lezen scheelt dat weer.

Nogmaals, het is gek dat het alleen gebeurt als hij echt warm is.
 
Je kan zelf ook uitlezen

Moet je met paperclip of haarspeld 2 contacten even door verbinden (weet even niet meer welke stekker :N ,zit onder je zadel ,is een 6 polige witte stekker met zwarte afdekking)

Als je dan de service manual download van de 600 K6 ,daar staan de fout codes in

Zodra je heb gekortsloten krijg je de foutmelding in je display te zien en kan je in de service manual kijken waar de foutcode voor staat :Y
 
Je kan zelf ook uitlezen

Moet je met paperclip of haarspeld 2 contacten even door verbinden (weet even niet meer welke stekker :N ,zit onder je zadel ,is een 6 polige witte stekker met zwarte afdekking)

Als je dan de service manual download van de 600 K6 ,daar staan de fout codes in

Zodra je heb gekortsloten krijg je de foutmelding in je display te zien en kan je in de service manual kijken waar de foutcode voor staat :Y

:^

Staat als het goed is gewoon in je service manual.
 
:^

Staat als het goed is gewoon in je service manual.

Je schijnt het alleen zelf te kunnen uitlezen als de melding op dat moment actief is.
Dus als hij in het scherm staat en je dan een stekker doorverbindt.

Heb net nog een keer geprobeerd (dealer raadde het me aan) om te kijken of m'n vin wel aanslaat als hij warm wordt en dat doet hij. Sterker nog, ik heb hem 107 graden laten worden en hij koelde mooi zelf af en gaf nu geen melding... :?

Je zou zeggen goede zaak, maar toch ben ik nooit gerust op zulke dingen.
Hij gaf hem niet voor niets aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan