Frame met onvolledig kenteken slopen

Louis63

Die hard MF'er
2 dec 2007
813
1
Ik heb voor een project een motor gekocht welke de vorige eigenaar voor een fun project had gebruikt.
De motor heb ik gekocht voor het blok, nog wat onderdelen maar de rest mag in de schredder.

Het kenteken is echter onvolledig, deel 1B ontbreekt (eigenaar gegevens), de overige delen zitten er wel bij.
Omdat de vorige eigenaar de motor ook zonder volledig kenteken had gekocht, is deze nooit overgeschreven.

Ik kan het frame natuurlijk in de ijzerbak gooien, maar wat kan ik beter doen?
(ik heb via de site van de RDW wel gezien dat hij niet als gestolen staat geregistreerd).

Ik zou hem kunnen proberen over te schrijven en daarna de laten vervallen via de RDW, maar volgens mij heb ik behalve het deel II (overschrijvings bewijs) ook deel 1b nodig.
 
waarom zou je?? ,[als je het frame toch niet gebruikt ],,,dit overschrijven.
je kunt ook opgeven aan het RDW ,in eigenbeheer gesloopt .
 
waarom zou je?? ,[als je het frame toch niet gebruikt ],,,dit overschrijven.
je kunt ook opgeven aan het RDW ,in eigenbeheer gesloopt .

Dat gaat volgens mij niet omdat de motor niet op mijn naam staat, sterker: ik heb geen idee op wiens naam hij wel staat.
 
Dat gaat volgens mij niet omdat de motor niet op mijn naam staat, sterker: ik heb geen idee op wiens naam hij wel staat.

Dan is het frame dus niet van jou. Op papier toch. Dan is het toch ook niet jouw probleem? Je kunt bij de RDW de gegevens van de eigenaar opvragen. Dat kost geld en je weet niet eens of je ze krijgt. Om over te schrijven heb je volgens mij die gegevens trouwens niet nodig zolang je het overschrijvingsbewijs (oude kopie deel drie) hebt.
Maar overschrijven kost je ook nog eens geld. En dat allemaal om een frame weg te kunnen gooien?
 
Dat laatste is wel waar.

Ik overweeg toch maar met de slijptop het nummer weg te slijpen en het frame in de metaalbak weg te mikken.
 
je zou wel nog eens kunnen kijken of het frame nummer en het motorblok nummer hetzelfde zijn .

zijn die het zelfde ?? dan is misschien een belletje met het RDW gewenst
zoniet ?kun je ook het frame gedeelte [meestal balhoofd] waar het nummer instaat , bewaren samen met de papieren ,,,is het bv een zeldzame motor ,,,,,kun je er misscihen ooit nog wat mee
is het frame bv van een erg zeldzame motor ,,,zou ik alles ,ook het gehele frame bewaren
 
Ik heb ooit eens een frame, dat was voorzien van alle papieren, gesloopt.
Dwz mijn zoon had het sloopwerk bij een aanrijding al gedaan, ik mocht de rommel opruimen :')
Ik moest het stukje frame, met daarin het nummer, samen met de papieren inleveren bij de RDW. Dus niet weggooien dat stukje genummerd staal.

Ik vermoed dat de RDW erg moeilijk gaat doen als de papierwinkel niet klopt.
Je zal wel een hoop tijd en wat geld kwijt zijn om de zaak netjes af te handelen.
Je kan proberen de papieren eigenaar te vinden en hem hetspul opsturen; het is dan aan hem wat hij doet.
Nog makkelijker is alles in de vuilbak; jij bent immers niet de eigenaar en het ding is niet als gestolen geregistreerd.
 
Het frame is in zoverre bijzonder omdat de vorige eigenaar er door laswerk een soort van kart van had gemaakt. |(

Ik zou het nummer er uit kunnen slijpen, maar ik vermoed dat als ik het na 5 jaar bij een opruiming nog een keer tegen kom, het alsnog in de kliko verdwijnt.
:Y
 
Zou gewoon alle nummers wegslijpen en de hele zooi in de oud ijzerbak gooien,dan kan niemand
er iets mee,kost het je ook niks extra,s ,hooguit een slijpschijf :)
 
Laatst bewerkt:
De vraagt blijft hangen: is het strafbaar?
Volgens mij is elke verkeerde actie met kentekens strafbaar.
Niet zomaar een overtredinkje, maar je hebt zo een strafblad aan je kont.
 
De vraagt blijft hangen: is het strafbaar?
Volgens mij is elke verkeerde actie met kentekens strafbaar.
Niet zomaar een overtredinkje, maar je hebt zo een strafblad aan je kont.

Het is pas strafbaar als ze erachter komen ,en die kans is zeeeeeeeer klein. :)
ze zijn bij de RDW liever lui dan moe :Y
 
Laatst bewerkt:
Je zou het kenteken kunnen bewaren voor de zekerheid,het frame is geen rijkseigendom,dus daar kan je mee doen wat je wil.
 
Laatst bewerkt:
Zie er geen probleem in
Frame in de kliko papieren (die staan toch niet je naam) in een envelop met daarbij een briefje dat het voertuig gesloopt is en opsturen naar RDW klaar.
Als ze de werk goed doen krijgt de laatst geregistreerde een vrijwaardings bewijs thuis gestuurd .
 
Zie er geen probleem in
Frame in de kliko papieren (die staan toch niet je naam) in een envelop met daarbij een briefje dat het voertuig gesloopt is en opsturen naar RDW klaar.
Als ze de werk goed doen krijgt de laatst geregistreerde een vrijwaardings bewijs thuis gestuurd .

Ik denk dat ik het zo ga doen.... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan