Fryske riders sammelje hjir!

Jeeminee..geboren en getogen in Friesland, Nou ja..LEEUWARDEN!!!..maar de hieroglieven kan ik niet oncijferen hier..Wat een kuttaal dat fries!!!!

*O* *O* *O* Liwwadden is een lifstyle *O* *O* *O*
Dat komt ervan als je nooit buiten leeuwarden komt,dan wordt je met dat stadse liwwarder gewaufel opvoeden nauw ju. ;) :Y
 
even voor die mensen die geen Fries kunnen lezen..... (we weten het nu wel !!!)


Binnenkort ook nog plannen voor een meeting of een tourtje ???
 
Heb een aantal keren iets gelezen over TB, reden vanmiddag naar m'n ouders in Heerenveen, toen we langs de afslag Tjalleberd kwamen stonden daar een drie- of viertal motorrijders, is TB Tjalleberd??
 
Heb een aantal keren iets gelezen over TB, reden vanmiddag naar m'n ouders in Heerenveen, toen we langs de afslag Tjalleberd kwamen stonden daar een drie- of viertal motorrijders, is TB Tjalleberd??

klopt, dat is tjalleberd, ben er zelf nog nooit geweest op de motor, maar durf er niet in de auto te komen :X , als ik weer een motor heb gekocht dan ga ik daar natuurlijk een keer een kijkje nemen, lijkt me wel gezellig met al die gasten wat ouwehoeren *D

ps it moat eins yn it frysk! :+
 
ik bin moan in fryslân ik sykje in plak wer ik it beste in bakje helje kin ergens in de buurt fan dokkum (lijkt dit een beetje op fries)

waar is de beste koffie te vinden in de buurt van dokkum dat moeten jullie friezen toch wel weten?
 
ik bin moan in fryslân ik sykje in plak wer ik it beste in bakje helje kin ergens in de buurt fan dokkum (lijkt dit een beetje op fries)

waar is de beste koffie te vinden in de buurt van dokkum dat moeten jullie friezen toch wel weten?
Sa'n lyts einsje ryde en dan alwer kôfje,likest wôl yn kôfjeleut,mar d'r sille fêst wol goeie dokkumer lokasjes weze,al hoe wôl op moandei binne sommigen slûten.En net oan'e dokkumer kôfje want dan meist net mear ryde ;) :+
 
Sa'n lyts einsje ryde en dan alwer kôfje,likest wôl yn kôfjeleut,mar d'r sille fêst wol goeie dokkumer lokasjes weze,al hoe wôl op moandei binne sommigen slûten.En net oan'e dokkumer kôfje want dan meist net mear ryde ;) :+

der binne savolle wegen diet nei dokkum leide ek de omwegen en binnentrochwegen
en om trei ure bin ik san bytsje wol on kofje ta
en sa as een frysk sprekwurd seit

foar de kofje net eamelje
 
Hoi,
Ok, dus TB is Tjalleberd, ga ook 's kijken binnenkort.
Is er een vaste plek waar de mensen afspreken of kijkt iedereen gewoon of er uberhaupt een ander is en stopt dan?
He Haribo, niet alleen in 't Groningse maar ook in 't Friese?
Een leuke route door Friesland is ook niet verkeerd, vanuit Groningen langs
Zuidhorn en dan Friesland in.
Spreek je ook Fries?
Sel ut ek is versiekje, soe 't net doan, mar lieket dit un bietsje Frysk?
Gewoan op papier/beeld sette sa os 't sein wurd?

Groet,
Boldi.
 
Hoi,
Ok, dus TB is Tjalleberd, ga ook 's kijken binnenkort.
Is er een vaste plek waar de mensen afspreken of kijkt iedereen gewoon of er uberhaupt een ander is en stopt dan?
He Haribo, niet alleen in 't Groningse maar ook in 't Friese?
Een leuke route door Friesland is ook niet verkeerd, vanuit Groningen langs
Zuidhorn en dan Friesland in.
Spreek je ook Fries?
Sel ut ek is versiekje, soe 't net doan, mar lieket dit un bietsje Frysk?
Gewoan op papier/beeld sette sa os 't sein wurd?

Groet,
Boldi.
Goed genoeg voor mij, ik waag niet eens een poging
full


Wij stoppen ook wel eens op TB, meestal is er dan niemand :P
's avonds is er meestal wel wat ;)
 
bron waldnet.nl

Motorrijders raken rijbewijs kwijt
maandag 15 augustus 2005 Ternaard

Op de Dongerawei bij Ternaard werden zondagmiddag omstreeks 15.20 twee motorrijders van 26 en 28 jaar uit Blije aan de kant gezet door een onopvallende auto van het verkeersteam Fryske Diken. Even daarvoor haalden zij met hoge snelheid op dezelfde weg een verslaggever van WâldNet in.

Even daarna suisde uiteraard ook de zwarte Fiat Stilo van Fryske Diken om de verslaggever heen. Zo'n drie kilometer verder stonden de auto en de motorrijders aan de kant. Van beide motorrijders werd het rijbewijs ingevorderd omdat zij 151 km/u reden waar ze maar 80 km/u mochten.
--------------------
net ien fan MF hjir by?? :? :?
 
binne alle fryske riders mei fakansje ofsa??

it is hjoed wer moai waer om te riden.....ik gean freed mei een man of 6 een stikje te toeren in de buurt fan denekamp, stikje troch dutslan en sa.

tink trouwens goed om dy Fiat stilo (die swarte) die pakt op 't heden een protte minsken fan de dyk af....
 
binne alle fryske riders mei fakansje ofsa??

it is hjoed wer moai waer om te riden.....ik gean freed mei een man of 6 een stikje te toeren in de buurt fan denekamp, stikje troch dutslan en sa.

tink trouwens goed om dy Fiat stilo (die swarte) die pakt op 't heden een protte minsken fan de dyk af....
It likke't der wôl op,ja sy hawwe yt der boven wôl op fersjoen,my dat hurde geriid,lyt se mar boefen fangje ;) *D
 
It likke't der wôl op,ja sy hawwe yt der boven wôl op fersjoen,my dat hurde geriid,lyt se mar boefen fangje ;) *D
ik bin hast bang om een protte autos in te heljen.....ik ferwachtsje altiid dat rare buordsje mei stop politie derop....en ik riid ek altiid fiersten te hurd fansels... _O- _O-
 
binne alle fryske riders mei fakansje ofsa??

it is hjoed wer moai waer om te riden.....ik gean freed mei een man of 6 een stikje te toeren in de buurt fan denekamp, stikje troch dutslan en sa.

tink trouwens goed om dy Fiat stilo (die swarte) die pakt op 't heden een protte minsken fan de dyk af....


Het is altijd zo makkelijk te zien welke stilo dat is....

Het is een Stilo Abarth maar ziet eruit als de meest simpele Stilo versie (qua carosserie dus niet het echte ABARTH model)

Punt is alleen dat niet alleen die stilo dat doet maar dat er ook genoeg, dagelijks stuk of 10 onopvallende auto's rondrijden in Friesland....Fryske diken controleerd ook vanuit vectra's en de reguliere politie rijdt ook vaak in opvallende auto's....(vaak astra nieuw model en vorig model)

Ik heb mezelf aangeleerd om eerst gewoon rustig weg te trekken en om dan te kijken of er iemand volgt > zo ja, forget it en zo nee dan ga ik gewoon en kijk in iedere auto wat er voor figuur in zit....

Gisteravond reed er vanaf Harlingen naar Leeuwarden ook een onopvallende Astra (nieuw model) en die bleef steeds keurig achter me ook als ik 15 a 20 harder ging rijden, dus ben maar lekker rustig naar Leeuwarden terug gereden en heb nog even gezwaaid naar de collega's ;)
 
op Tjalleberd heb ik wel eens politie in een zilvergrijze astra gezien(oud model). je moet nu zowiezo goed oppassen, het is weer mooi weer dus de politie word ook weer wakker en ze durven weer naar buiten te gaan.....
 
blablabla

heb nog even gezwaaid naar de collega's ;)

als collegas onder elkaar hoef jij je toch niet druk te maken?? O-) O-)


Gisteravond ben ik nog even blokje om geweest, door leeuwarden heen....ik rij lekker pittig maar ik kijk wel heel goed uit welke autos's ik inhaal...vanmorgen rij ik naar mijn werk...op de weg stiens - lwd, haal ik op een gegeven moment een stuk of 5 autos in waaronder fiat stilo...yess zwart...dus ik maar ff rustig aan en afwachten om te zien of ie achter me aan kwam maar gelukkig niet..ben dus maar verder "gescheurd" haha
:]
 
In Leeuwarden zelf op een zwarte Opel Safira letten. Is ook politie, maar weet niet wat die precies doet. Zag 'm iemand een bon geven, waarschijnlijk voor z'n hond. Je weet het niet...
 
In Leeuwarden zelf op een zwarte Opel Safira letten. Is ook politie, maar weet niet wat die precies doet. Zag 'm iemand een bon geven, waarschijnlijk voor z'n hond. Je weet het niet...
T'is ZAFIRA,maar als die alleen op dit uur v.d dag/nacht op de weg is dan heb ik niets te vrezen of het moet alcoholcontrole zijn dan ga ik een zware pijp roken ook al rook ik niet,en de oare kear graach in yt Frysk,asto yt net kinste dan learst yt mar,dudelyk... ;) *D :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan