FZR-400 en 35KW

En dat is als je hem door hun laten begrenzen toch?

Anders snap ik het verschil niet. |(
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een ZX6R (1996) officieel op framenummer teruggezet naar 35 kW. Vervolgens heb ik het met de verzekeringsmaatschappij (tussenpersoon) goed gepraat en alles duidelijk uitgelegd. Waar het op neer kwam, is dat ik gewoon verzekerd ben mocht er wat gebeuren.
 
ZX6R op 35kW? Misschien dat de verzekering het prima vind, maar de politie zal je 370 euro boete geven en je mag de motor laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is toch de uitkerende instantie? Je kan ook een vrachtwagen verzekeren, zonder vrachtwagenrijbewijs. Of een straaljager zonder juiste vliegbrevet. Het is alleen dat jij als verzekerde het zwart op wit moet hebben, want ze doen er alles aan om niet te hoeven betalen.

Het kan nog zijn dat memolican de ZX6R als 35kW-geknepen motor heeft geimporteerd. Al doen ze daar ook vaak moeilijk over. MV Agusta importeert motoren met >70kW als 70kW met een speciale mapping, waarna ze naar 35kW mogen worden gezet. Wie weet heeft hij dat ook gedaan. Eerst naar 70kW of direct als 35kW-only. Dan kan een verzekering weinig zeggen, want het staat op kenteken.
 
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt.

Ik vond het raar dat ze je zouden verzekeren voor iets wat je niet mag gebruiken/hebben.
Maar ze zijn inderdaad een uitkerende instantie, geen wettelijke instantie. (of hoe je het wil noemen)
 
Laatst bewerkt:
Mijn ZX6R is niet geimporteerd en heb alles zwart op wit staan.

De motor bevindt zich een beetje in het grijze gebied. Officieel mag ik het niet rijden, omdat het 70kW + is. Echter is het wel verzekerd en als het verzekerd is dan mag je erop rijden zo ver ik van verschillende mensen heb begrepen. Vergeet niet dat ze je er wel gewoon op mogen bekeuren als ze dat willen. Maar ik vraag me af of nou elk agent weet dat het niet meer dan 70kW + mag zijn. En het zijn maar een aantal kW die erboven zitten (voorheen wel 25kW-regeling geschikt). Verder is de motor idd teruggevoerd naar 35kW en zijn de papieren in orde. Toch is het een risico, want erover moeilijk doen en bekeuren kunnen ze zeker. Als je beheerst rijdt (zoals je hoort te rijden), dan is er niks aan de hand (geen reden om je aan te houden).
 
Als je netjes blijft rijden en niet te hard, dan heb je inderdaad weinig kans dat ze je pakken. Tenzij je een fuik tegenkomt. Met een alcoholcontrole heb ik ook alleen maar mijn rijbewijs moeten laten zien, geen papieren. Weet niet of dat altijd zo is, wat mij betreft controleren ze te weinig op alcohol.

Dat de motor verzekerd is, wil niet zeggen dat JIJ er op mag rijden. Iemand met een geschikt rijbewijs voor die motor, mag er op rijden. Jij niet. Normaal gesproken zou je onverzekerd zijn, maar omdat jij goede afspraken met de verzekering hebt gemaakt, dan is dat gedeelte (het belangrijkste) afgedekt. Wel kan je dus nog kans maken op een boete van 370 euro, maar ik ben in 15 jaar tijd maar 2x aan de kant gezet.. of was het nou 1x? Ik weet het niet meer. Te weinig eigenlijk, gezien mijn rijstijl. :+
 
Ikzelf zou ook overwegen een 600cc supersport te rijden (70kw+ dus).
Alleen hoe zit dit met begrenzen? Op motorcorner hebben ze geen kitjes voor 70kw+ modellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan