effe melden dat je een zr wil gaan kopen, wil wel helpen.
Spanningsregelaar wil nog wel eens kadduk gaan.
Versnellingsbak hoor je vaker maar in de praktijk valt het mee.
Zorg ervoor dat de huidige eigenaar je kan vertellen wanneer de drukstift kering voor het laatst is vervangen, als deze slecht is ontstaat het versnellingsbak probleem.
Kering kost €3,90 en plaatsen is 15min werk, dus zo i zo doen als je een fizzer hebt gekocht.
Nadeel vind ik is de 18"achterband met erg smal wiel en dus band, ook weinig banden keuze.
Zijn wel erg sportieve banden te koop in 18"hoor.
Standaart maat is 130 bij bj 89 90 en vanaf 91 is er de deltabox achterbrug met een maatje breder wiel en band in gekomen, de 140.
Op beide wielen kun je met gemak een maatje breder plaatsen en op het oude type is een 150 ook geen probleem alleen de band vervormd dan iets.
Voorvorkvering is erg soft en keringen gaan toch wel eens lek, progesieve binnenveren doen echt wonderen tegen het soft veergedrag.
Al met al een erg lekkere old-skool stuur fietsje die super betrouwbaar is.
Met mijn vorige heb ik bijna 40000km probleemloos gereden totdat de fizzer bij 100000km in de prak gereden werd.
Motortje liep nog prima.