fzr 600 soon to be streetfighter

Ok, als ik het zo lees dan is het beter mijn orginele achterbrug te behouden?
(dat zuigt! :r )
Hoeveel waren de totale kosten om het vervangen van de achterbrug met een andere?
 
Ooooooh Lord, dus ik ben verplicht het lekker low budget te houden?
Kan ik even goed een snorfiets zijn achterband gebruiken! ;(
Kan iemand mij ongeveer een raming of schattig geven van zijn verloren € eraan?
ps: dit is baaaaaaaaaaaaaaaaalen! B|
 
Hoezo ga je niet eens op zoek naar een achterbrug die jij mooi vindt met een breedte tussen de 22/23 cm. Of kijk eens op de fzrclub. Ik meen me te kunnen herinneren dat er iemand was die een FZR400 brug erin heeft geplaatst, Rob heeft dan die andere brug erin geduwd, ik een VFR750 brug. Er was ook iemand met een R6 brug erin.

Kortom: gewoon kijken wat je mooi vindt.

Kosten in mijn geval:

350 voor de brug
150 voor velg
offset voortandwiel
Ander achtertandwiel
Andere ketting uiteraard
andere veer
Andere remleidingen
Dan nog wat uren betaalt (bussen draaien, veerophanging lassen, brug in midden plaatsen en nog wat andere zaken waar ik geen ervaring mee had)

Ik schat dat de uren ongeveer 100/150 hebben gekost. De meeste kosten zitten dus echt in de onderdelen die je moet aanschaffen.

Maargoed, als je niet veel hoeft aan te passen kan het reuze meevallen.
 
Laatst bewerkt:
Thx man, lijkt me wel doenbaar, maar een r6 brug? Bestaan daar pics van of is dat een urban myth? Heb jij mss pics van de jouwe? :9~
 
Laatst bewerkt:
Je zou eens op de site van fzrclub moeten kijken (http://www.fzrclub.nl/smf/index.php). Ik meen me te kunnen herinneren dat "Griffen" daar toen mee bezig is geweest. Ik weet echter niet hoe het precies is afgelopen daarmee. Het topic staat iig in het techniek gedeelte.

Op pagina één heb ik trouwens een foto geplaatst ;)
Past een YZF750 achterbrug niet erin? Ziet er ook mooi uit met een brace bovenop. Moet je anders eens navragen wat daar de breedte van is. Een andere mogelijkheid is om je huidige achterbrug te verbreden. Misschien dat iemand anders je daar advies over kan geven? Dan kun je ook wel een bredere achtervelg erin plaatsen.
 
Ik heb eens in zo'n 600 (3HE) een Suzuki sv velg met 180 band gepast.

Velg paste,180 band paste ook maar je moet dan wel het tandwiel aanpassen omdat die niet meer in lijn staat met het voortandwiel...

Was mij al te veel werk dus heb het maar over laten gaan.
 
Laatst bewerkt:
fzr400rr achterbrug past er zo in. Je moet alleen een paar busjes laten draaien voor de as. Die van de 600 in namelijk een stuk dunner dan die van de 400rr
 
Wees anders zelf een beetje crea:

Als je een beetje kunt lassen kan je de bestaande stalen achterbrug gewoon verbreden en als je er een mooie gebogen brace oplast (dus niet een vierkant stukkie koker met allemaal haakse bochten erin) en de brug daarna laat coaten heb je ook een mooie brug.

Die je dan geen drol gekost heeft....
 
Wees anders zelf een beetje crea:

Als je een beetje kunt lassen kan je de bestaande stalen achterbrug gewoon verbreden en als je er een mooie gebogen brace oplast (dus niet een vierkant stukkie koker met allemaal haakse bochten erin) en de brug daarna laat coaten heb je ook een mooie brug.

Die je dan geen drol gekost heeft....

You lost me after lassen :P
Ik ben heus niet zo creatief, maar toch al bedankt voor de feedback, zal deze met plezier doorgeven aan mijn wel creatievere partner in crime: Olieboy!
Totaal iets anders: heb dinsdag met de B King gereden, oh boy, was wel gieren! *O*
 
Het hele achterbrug geintje heeft mij ook een hoop gekost.

Had eerst het idee om van een nieuwer type fzr de achterbrug en yzf wiel erin te maken. Dit heeft door het laten maken van beugeltjes en afdraaien van het wiel nogal wat gekost schat zelf ong. €500,- .

Daarna de RF achterbrug met wiel en remklauw, dit heeft me ook weer €250,- gekost en dan het laten maken van past bussen en wiel aflaten draaien om de ketting in lijn te krijgen. Al met Al ben ik al bijna €1000,- verder voordat ik een andere achterbrug in mijn Fzr had gebouwd. Dus vandaar dat ik niet zo gauw meer een Fzr als basis zou nemen.

Voor de RF900 brug hoef je trouwens niet zo gek veel aan te passen. De brug past tussen het frame er moeten alleen andere pasbussen worden gemaakt voor in de achterbrug en dan nieuwe dogbones. Ook zoals al eerder gezegt het wiel afdraaien om de ketting uit te lijnen.

Grtz Rob
 
Al met Al ben ik al bijna €1000,- verder voordat ik een andere achterbrug in mijn Fzr had gebouwd...

:o :o :o
tering, heb je pasbussen van goud laten draaien ofzo? :X

vriendelijk vragen op het plaatselijke industrieterrein wil nogal al eens een bereidwillige
draaier/frezer opleveren die voor een een paar tientjes je een uurtje wil helpen...
en mooi megenomen is als het zelf een liefhebber is...
dan kost het je vaak alleen maar een kratje bier of een doos gebak ofzo...
 
Het hele achterbrug geintje heeft mij ook een hoop gekost.

Had eerst het idee om van een nieuwer type fzr de achterbrug en yzf wiel erin te maken. Dit heeft door het laten maken van beugeltjes en afdraaien van het wiel nogal wat gekost schat zelf ong. €500,- .

Daarna de RF achterbrug met wiel en remklauw, dit heeft me ook weer €250,- gekost en dan het laten maken van past bussen en wiel aflaten draaien om de ketting in lijn te krijgen. Al met Al ben ik al bijna €1000,- verder voordat ik een andere achterbrug in mijn Fzr had gebouwd. Dus vandaar dat ik niet zo gauw meer een Fzr als basis zou nemen.

Voor de RF900 brug hoef je trouwens niet zo gek veel aan te passen. De brug past tussen het frame er moeten alleen andere pasbussen worden gemaakt voor in de achterbrug en dan nieuwe dogbones. Ook zoals al eerder gezegt het wiel afdraaien om de ketting uit te lijnen.

Grtz Rob

Is cool, zal meteen eens gaan rondkijken. Thx iedereen voor de hulp alvast!
 
Yup, yup, hebben haar helemaal uitgekleed.
Eerst krijgt ze een grote onderhoud om haar terug rijklaar te maken. (foto's volgen ;) )
Daarna ga het motorblok in mat zwart spuiten.
En dan komt het techny deel dat ik dan overlaat aan mijn crime partner.
We gaan een cbr kontje plaatsen vanaf 2003 tot heden (om de uitlaat te integreren), fzr 1000 achterbrug (zou zo moeten passen, kunnen we er een 170 achterband insteken ipv de 150 die er nu in staat), nieuwe velgen, recht stuur, kilometerteller met toerental, kleiner tandwiel en een nieuwe uitlaat. (custom made) Dat is het zowat, dan zijn we wel een paar maaden zoet.
Als iemand tips heeft voor sturen, koplampen of kilometertellers, lemme know!
Ik ga wat knowledge opdoen op de Fizzer's webpage! 8-)
 
:o :o :o
tering, heb je pasbussen van goud laten draaien ofzo? :X

vriendelijk vragen op het plaatselijke industrieterrein wil nogal al eens een bereidwillige
draaier/frezer opleveren die voor een een paar tientjes je een uurtje wil helpen...
en mooi megenomen is als het zelf een liefhebber is...
dan kost het je vaak alleen maar een kratje bier of een doos gebak ofzo...
Vind het ook nogal aan de prijs, maar als je alles via de normale wegen laat doen kom je al snel op dat soort bedragen.
 
ik heb geen brede achterband (150) op mijn 400 maar wel een dikke achterbrug............:-)

bijna plug and play.....totaal kost 120 euro

pict0309mediumkd0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yamaha SZR 660 achterbrug en achter wiel, heb alles op Marktplaats gevonden.
jij moet wel 2mm weg slijpen van elke kant van de frame. Ben bijna zeker dat jij kan een 160 achterband gebruiken. ik moet wachten tot dat mijn op is.
 
Totaal iets anders eigenlijk, betreffende mijn eerste bike: heeft er iemand ervaring met een power commander op een R6 van 2006?
Zo ja, wat zijn de aanpassingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan