FZR SF project

Kontje?

  • Duits

    Stemmen: 3 21,4%
  • 916

    Stemmen: 4 28,6%
  • anders..

    Stemmen: 7 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Zo, was 'weer' lekker op de MM :)

Zo zag ie eruit:

-edit: fout, zie onder-

pliesie keek er naar en stond erbij, heb er nix over gehoord :P
Goed, ik ga weer klussen, nog veel te doen!


PS:

Vraag: wat is een goeie digitale km-teller? Sigma fietsteller?

Ik heb zelf een Mod7ce (MODL2021T) uit frankrijk te bestellen bij jan freese streetfighters kost wel wat maar dab heb je ook wat.
Er zit een kilometerteller een toerenteller die je kan veranderen in een balk(lage toeren) en een balk (hoge toeren) of cijfers , een temperatuur metere voor koelvoeistof/olie of buiten temperatuur , een volt meter en 2 tripmeters en uiteraard een totale kilometer teller en niet te vergeten een stopwatch en dat alles nog verlicht ook.

M2021T.jpg


En hier nog een plaatje met de toerenteller als balk.

M2021Tlcdbar.jpg


En zo ziet hij eruit als hij gemonteerd in het kuipje zit..

full


Rookie80 :]
 
Laatst bewerkt:
Die kan je ook bij racing-bikes.nl bestellen 8-)

Vind die digitale meters slecht afleesbaar btw... ik ga denk ik toch voor kleine analoge tellertjes als ik wat ga bestellen.
 
deze is perfect afleesbaar zelfs als je hard optrekt , de teller telt heel snel , zodat je niet een tijdje hoeft te wachten voor dat hij de juiste snelheid aangeeft.

Rookie80
 
Heb dus vanmiddag een Sigma BC800 gekocht, doet t prima! :)

Ik ga zelf een indicator-balkje maken, daarin komen de lampjes voor
- olie
- knipperlicht
- groot licht
- neutraal

Wordt dus geen toerenteller, maar dat maakt me niet uit.

Nog even gekeken voor een superbikestuurombouwkit (3 x woordwaarde), € 319,-
Valt me mee, van ABM.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nou alleen niet helemaal snap zijn de beweegredenen van de topicstarter om een streetfighter te bouwen van zijn FZR.

Je hebt een keurig nette FZR1000 die normaal gesproken zo'n 2750 a 3000 euro opbrengt. Er zit wat lakschade in wat voor maximaal een 500 euro op te lossen is.

En omdat je dit te duur vindt ga je het ding verbouwen tot een streetfighter?

Ik hoop dat je je wel realiseert dat die motor daarna geen donder meer waard is.

Niet om kritisch te zijn, maar kijk maar op MP wat een fighter opbrengt, geen reet dus.

Ik vindt het idee helemaal geweldig en blijf je topic volgen, maar als financieen het uitgangspunt waren ben je denk ik een beetje vreemd bezig. Ik heb mijn duurdere '91er FZR1000 juist verkocht voor een veel goedkopere '90er, juist omdat ik dan tenminste nog wat centen overhou.
 
Wat ik nou alleen niet helemaal snap zijn de beweegredenen van de topicstarter om een streetfighter te bouwen van zijn FZR.

Je hebt een keurig nette FZR1000 die normaal gesproken zo'n 2750 a 3000 euro opbrengt. Er zit wat lakschade in wat voor maximaal een 500 euro op te lossen is.

En omdat je dit te duur vindt ga je het ding verbouwen tot een streetfighter?

Ik hoop dat je je wel realiseert dat die motor daarna geen donder meer waard is.

Niet om kritisch te zijn, maar kijk maar op MP wat een fighter opbrengt, geen reet dus.


Ik vindt het idee helemaal geweldig en blijf je topic volgen, maar als financieen het uitgangspunt waren ben je denk ik een beetje vreemd bezig. Ik heb mijn duurdere '91er FZR1000 juist verkocht voor een veel goedkopere '90er, juist omdat ik dan tenminste nog wat centen overhou.

mee eens
en fighter onderdelen kosten ook nog al wat dus qua kosten denk ik dat je met de ombouw veel meer kwijt bent ivm opknappen., maarrrrrrrrr
ik ben zelf ook bezig met een 600 fzr die geen schade had, gewoon omdat ik een naked/fighter mooier vind dan een volle kuip.
Ik rij haar niet om de waarde zo hoog mogenlijk te houden maar op er zoveel mogenlijk plezier op te hebben, en als ze daardoor geen cent meer waardt is/wordt jammer dan.
 
Wat ik nou alleen niet helemaal snap zijn de beweegredenen van de topicstarter om een streetfighter te bouwen van zijn FZR.

Je hebt een keurig nette FZR1000 die normaal gesproken zo'n 2750 a 3000 euro opbrengt. Er zit wat lakschade in wat voor maximaal een 500 euro op te lossen is.

En omdat je dit te duur vindt ga je het ding verbouwen tot een streetfighter?

Ik hoop dat je je wel realiseert dat die motor daarna geen donder meer waard is.

Niet om kritisch te zijn, maar kijk maar op MP wat een fighter opbrengt, geen reet dus.

Ik vindt het idee helemaal geweldig en blijf je topic volgen, maar als financieen het uitgangspunt waren ben je denk ik een beetje vreemd bezig. Ik heb mijn duurdere '91er FZR1000 juist verkocht voor een veel goedkopere '90er, juist omdat ik dan tenminste nog wat centen overhou.

Ik ben het idd met je eens.
Maar:

en fighter onderdelen kosten ook nog al wat dus qua kosten denk ik dat je met de ombouw veel meer kwijt bent ivm opknappen., maarrrrrrrrr
ik ben zelf ook bezig met een 600 fzr die geen schade had, gewoon omdat ik een naked/fighter mooier vind dan een volle kuip.
Ik rij haar niet om de waarde zo hoog mogenlijk te houden maar op er zoveel mogenlijk plezier op te hebben, en als ze daardoor geen cent meer waardt is/wordt jammer dan.

Hier ben ik het nog meer mee eens.

Ik mis ook het naked-bike gevoel.
Daarom heb ik al eerder overwogen om er iets aan te doen.
En de lakschade, tja, dat had idd gespoten kunnen worden.

Ook ben ik niet van plan deze motor te verkopen.
Omdat het strax natuurlijk wel iets van jezelf word. :)

Maar iig bedankt voor de aandacht, hou t topic in de gaten! :)
 
Ik hoop dat je je wel realiseert dat die motor daarna geen donder meer waard is.

Niet om kritisch te zijn, maar kijk maar op MP wat een fighter opbrengt, geen reet dus.


:Z :Z
we hebben weer een kenner |(

Kijk eens wat een fatsoenlijke/mooie en goed afgewerkte fighter opbrengt, dat is vaak meer dan een orginele fiets.

Voor een fighter geldt alleen dat je er een liefhebben voor moet vinden.....
 
:Z :Z
we hebben weer een kenner |(

Kijk eens wat een fatsoenlijke/mooie en goed afgewerkte fighter opbrengt, dat is vaak meer dan een orginele fiets.

Voor een fighter geldt alleen dat je er een liefhebben voor moet vinden.....

Zo is het maar net origineel 15 in een dozijn wat een prijs nooit goed doet en dan wordt b.v. een kilometerstand erg belangrijk voor de verkoop en een nette strak afgewerkte fighter straalt perfectie uit echter de liefhebber moet gevonden worden.
 
Je hebt geen dure ombouwkit nodig om een superbikestuur te monteren!!!

Je kan gewoon aftermarket-risers van een XJR 1200/1300 kopen en deze door de borggaten van de clip-ons doen.
 
Hé kars nog ff wat, van die originele racekuip kun je nog een heel gaaf onderkuipje maken hoor, met wat beugeltjes enzo. Heb ik met mijn ace ook gedaan.
kost geen cent en het staat lekker stoer.
 
Je hebt geen dure ombouwkit nodig om een superbikestuur te monteren!!!

Je kan gewoon aftermarket-risers van een XJR 1200/1300 kopen en deze door de borggaten van de clip-ons doen.

Jaaaah! :}

Dat wou ik weten, ik wist wel dat t kon! :)

btw: Zag ik dat nou goed op je foto van de FZR?
Heb je ook je benzineknopje op dat schroefje gezet bij je linker luchtinlaat? :P

Hé kars nog ff wat, van die originele racekuip kun je nog een heel gaaf onderkuipje maken hoor, met wat beugeltjes enzo. Heb ik met mijn ace ook gedaan.
kost geen cent en het staat lekker stoer.

Tja, die heb ik helaas vanmiddag verzaagt |(
Had een mooi plan, maar dat gaat niet door..
Misschien binnenkort naar een motorsloop (Woesthoff) en daar maar eens vragen naar een losse mooie onderkuip.
 
:Z :Z
we hebben weer een kenner |(

Kijk eens wat een fatsoenlijke/mooie en goed afgewerkte fighter opbrengt, dat is vaak meer dan een orginele fiets.

Voor een fighter geldt alleen dat je er een liefhebben voor moet vinden.....

Ondanks je ietwat onbehouwen reactie weet ik ook wel dat je een punt hebt, en ik geef de topicstarter volkomen gelijk dat hij een fiets naar zijn eigen zin bouwt, tenslotte is dat gevoel onbetaalbaar.

Maar er werd in de openingspost duidelijk gesteld dat de kostenoverweging ten aanzien van de schade het belangrijkste was, en dat kon ik niet helemaal snappen.

Maar dat een mooie/strakke/geweldige fighter meer opbrengt dan het origineel is gelul. Alleen de fighters waar eerst voor een godsvermogen aan peperdure onderdelen aan is verbouwd brengen een leuk bedrag op, maar dit staat in geen verhouding tot wat het ooit gekost heeft.

Je wilde toch niet echt serieus beweren dat die schitterende fighter die je zelf hebt (die hele mooie rode GSX toch?) meer opbrengt als dat je er zelf ingestoken hebt?

Maar ik blijf dit topic volgen, er zijn veels te weinig FZR1000 als fighter getransformeerd, en ik heb dezelfde plannen, dus........
 
Jaaaah! :}

Dat wou ik weten, ik wist wel dat t kon! :)

btw: Zag ik dat nou goed op je foto van de FZR?
Heb je ook je benzineknopje op dat schroefje gezet bij je linker luchtinlaat? :P


Dat klopt ja, ik had al een keer zonder peut gestaan en heb toen direct die schakelaar maar weer gemonteerd..
 
Ondanks je ietwat onbehouwen reactie weet ik ook wel dat je een punt hebt, en ik geef de topicstarter volkomen gelijk dat hij een fiets naar zijn eigen zin bouwt, tenslotte is dat gevoel onbetaalbaar.

waarvoor mijn excuses bij deze, ik had iets vriendelijker mogen zijn..

Maar er werd in de openingspost duidelijk gesteld dat de kostenoverweging ten aanzien van de schade het belangrijkste was, en dat kon ik niet helemaal snappen.

je hebt volkomen gelijk.

Maar dat een mooie/strakke/geweldige fighter meer opbrengt dan het origineel is gelul. Alleen de fighters waar eerst voor een godsvermogen aan peperdure onderdelen aan is verbouwd brengen een leuk bedrag op, maar dit staat in geen verhouding tot wat het ooit gekost heeft.

Dit is dus echt totale BS, zoals ik al zei als je een liefhebber voor een fighter vind is ie onbetaalbaar.....

Je wilde toch niet echt serieus beweren dat die schitterende fighter die je zelf hebt (die hele mooie rode GSX toch?) meer opbrengt als dat je er zelf ingestoken hebt?

Nope die is niet van mij, mijne is nog in opbouw.
Is wel een topic over.....

Euhm, ik denk dat ie z'n geld opleverd als ie klaar is.
Zelfbouwen is het toverwoord, niet alles hoeft achterlijk duur te zijn om mooi te zijn.
 
Ik ben van mening dat je een fighter of wat voor een verbouwprojectje moet doen omdat je het leuk vind om zelf iets unieks te creëren. Vaak kan je relatief goedkoop aan onderdelen komen als je de tijd hebt om je kans af te wachten en je de tijd hebt om te zoeken. Dit is ook al een deel van de lol.

Vanuit financiel oogpunt moet je eigenlijk gewoon alleen de kappen eraf schroeven en bij de scootah-zaak om de hoek een stuurkuipje kopen. (maardan mag je het eigenlijk weer geen streetfighter noemen).

Wil je het echt goed doen dan ben je toch wel redelijke bedragen kwijt. In ieder geval meer dan dat je kwijt zou zijn om alleen de kuipschade te laten herstellen.

Mijn mening dus: Een fighter bouw je omdat je gek op fighters bent of omdat je houd van knutselen. Niet voor de financieën.
 
Jaaaah! :}

Dat wou ik weten, ik wist wel dat t kon! :)

btw: Zag ik dat nou goed op je foto van de FZR?
Heb je ook je benzineknopje op dat schroefje gezet bij je linker luchtinlaat? :PTja, die heb ik helaas vanmiddag verzaagt |(
Had een mooi plan, maar dat gaat niet door..
Misschien binnenkort naar een motorsloop (Woesthoff) en daar maar eens vragen naar een losse mooie onderkuip.

Inderdaad, had dat in het begin ook gedaan.
Maar later heb ik zelf risers gedraaid.
Er zijn nog redelijk wat dingen van een xjr en fzr compatibel *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan