Brakke Gaid
MF veteraan
Zo tis alweer een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, so here it goes..
Te koop:
Een goede FZR600.
Wat kan ik allemaal over deze bike vertellen?
Is gekocht door mede-forummer Kansloos als opknapproject. Motor had al enige tijd stil gestaan en alle slijtageonderdelen waren nagenoeg op. Aangezien ik samen met 2 andere jongen naar Italie wilde heb ik deze motor (grotendeels mede dankzij mede-mfer Kansloos) opgeknapt en klaar gemaakt voor een serieuze (en snelle) motorvakantie.
Het is een Americano. Dit zie je niet alleen aan de mijlenteller, maar ook aan de relfectoren aan de zijkant van de bike.
Mijlenstand is momenteel ongeveer 45d.
Voor de vakantie (ongeveer 8 weken geleden) heeft de motor een enorm grote onderhoudsbeurt gekregen, hieronder een kort overzichtje:
- Gloednieuwe voorband Dunlop 207 (veel grip) (100 euro)
- Gloednieuwe 160 achterband, grootste maat die erop past en hij stuurt nog steeds heerlijk. (120 euro)
- Gloednieuwe ketting en tandwielenset (130 euro)
- Wielen laten balanceren (40 euro)
- 4 gloednieuwe bougies (38 euro)
- Nieuwe olie en filter (Rossi euro)
- Nieuwe remolie en remklauw schoongemaakt (11 euro)
- Nieuwe voorvorkkeerringen en voorvorkolie (22 euro)
- Nieuwe balhoofd lagers, deze ga ik nog erop leggen (40 euro)
- Achterrem komt er zondag nieuw op (35 euro)
Van bovenstaande dingen zijn de bonnen nog voorhanden.
Op vakantie heeft heeft de Fizzer zich als stuurfietsje zeker bewezen. We hebben samen menig motorrijder achter ons gelaten op de bochtige wegen.
Er zijn wel nog een tweetal minpunten:
- Koppeling, als de motor nog koud is (eerste 3-4 minuten) dan slipt deze bij volgas (dus echt helemaal open gooien). ALs je hem gewoon geleidelijk opentrekt is er niks aan de hand. Na een paar minuutjes kan je hem als die warm is gewoon helemaal opentrekken en klimt die netjes door zonder te slippen. Gister nog op de snelweg getest tot 220.
- Kmteller doet het niet. Ik ging het vandaag nader bekijken en blijkt het kmteller aandrijvingskabeltje gebroken te zijn ( kabeltje binnenin). Dit is niet zo lang geleden gebeurd.
Verder is het een best lekker smijtfietsje, waar je met heel veel vertrouwen de bocht in kan duiken (zelfs op spekgladde italiaanse rotondes). Optisch ziet die er zeker niet slecht uit met uitzondering van een barst in de rechter kontkap (omgevallen met mij erop, de zijkuipen zaten er op de vakantie niet op dus geen schade daar) en een paar gebruikssporen hier en daar. Hij start ALTIJD en je kunt zien dat er flink veel onderhoud aan gedaan is.
MFprijs is 899 euro. Deze prijs is ook vast, vanwege de vele nieuwe slijtage onderdelen die erop zitten.
En nu een paar fotos:
[imgat]
Te koop:
Een goede FZR600.
Wat kan ik allemaal over deze bike vertellen?
Is gekocht door mede-forummer Kansloos als opknapproject. Motor had al enige tijd stil gestaan en alle slijtageonderdelen waren nagenoeg op. Aangezien ik samen met 2 andere jongen naar Italie wilde heb ik deze motor (grotendeels mede dankzij mede-mfer Kansloos) opgeknapt en klaar gemaakt voor een serieuze (en snelle) motorvakantie.
Het is een Americano. Dit zie je niet alleen aan de mijlenteller, maar ook aan de relfectoren aan de zijkant van de bike.
Mijlenstand is momenteel ongeveer 45d.
Voor de vakantie (ongeveer 8 weken geleden) heeft de motor een enorm grote onderhoudsbeurt gekregen, hieronder een kort overzichtje:
- Gloednieuwe voorband Dunlop 207 (veel grip) (100 euro)
- Gloednieuwe 160 achterband, grootste maat die erop past en hij stuurt nog steeds heerlijk. (120 euro)
- Gloednieuwe ketting en tandwielenset (130 euro)
- Wielen laten balanceren (40 euro)
- 4 gloednieuwe bougies (38 euro)
- Nieuwe olie en filter (Rossi euro)
- Nieuwe remolie en remklauw schoongemaakt (11 euro)
- Nieuwe voorvorkkeerringen en voorvorkolie (22 euro)
- Nieuwe balhoofd lagers, deze ga ik nog erop leggen (40 euro)
- Achterrem komt er zondag nieuw op (35 euro)
Van bovenstaande dingen zijn de bonnen nog voorhanden.
Op vakantie heeft heeft de Fizzer zich als stuurfietsje zeker bewezen. We hebben samen menig motorrijder achter ons gelaten op de bochtige wegen.
Er zijn wel nog een tweetal minpunten:
- Koppeling, als de motor nog koud is (eerste 3-4 minuten) dan slipt deze bij volgas (dus echt helemaal open gooien). ALs je hem gewoon geleidelijk opentrekt is er niks aan de hand. Na een paar minuutjes kan je hem als die warm is gewoon helemaal opentrekken en klimt die netjes door zonder te slippen. Gister nog op de snelweg getest tot 220.
- Kmteller doet het niet. Ik ging het vandaag nader bekijken en blijkt het kmteller aandrijvingskabeltje gebroken te zijn ( kabeltje binnenin). Dit is niet zo lang geleden gebeurd.
Verder is het een best lekker smijtfietsje, waar je met heel veel vertrouwen de bocht in kan duiken (zelfs op spekgladde italiaanse rotondes). Optisch ziet die er zeker niet slecht uit met uitzondering van een barst in de rechter kontkap (omgevallen met mij erop, de zijkuipen zaten er op de vakantie niet op dus geen schade daar) en een paar gebruikssporen hier en daar. Hij start ALTIJD en je kunt zien dat er flink veel onderhoud aan gedaan is.
MFprijs is 899 euro. Deze prijs is ook vast, vanwege de vele nieuwe slijtage onderdelen die erop zitten.
En nu een paar fotos:
[imgat]
Laatst bewerkt: