FZR600 3H Stuurfietsje!

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
Zo tis alweer een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, so here it goes..

Te koop:
Een goede FZR600.

Wat kan ik allemaal over deze bike vertellen?
Is gekocht door mede-forummer Kansloos als opknapproject. Motor had al enige tijd stil gestaan en alle slijtageonderdelen waren nagenoeg op. Aangezien ik samen met 2 andere jongen naar Italie wilde heb ik deze motor (grotendeels mede dankzij mede-mfer Kansloos) opgeknapt en klaar gemaakt voor een serieuze (en snelle) motorvakantie.

Het is een Americano. Dit zie je niet alleen aan de mijlenteller, maar ook aan de relfectoren aan de zijkant van de bike.
Mijlenstand is momenteel ongeveer 45d.

Voor de vakantie (ongeveer 8 weken geleden) heeft de motor een enorm grote onderhoudsbeurt gekregen, hieronder een kort overzichtje:
- Gloednieuwe voorband Dunlop 207 (veel grip) (100 euro)
- Gloednieuwe 160 achterband, grootste maat die erop past en hij stuurt nog steeds heerlijk. (120 euro)
- Gloednieuwe ketting en tandwielenset (130 euro)
- Wielen laten balanceren (40 euro)
- 4 gloednieuwe bougies (38 euro)
- Nieuwe olie en filter (Rossi euro)
- Nieuwe remolie en remklauw schoongemaakt (11 euro)
- Nieuwe voorvorkkeerringen en voorvorkolie (22 euro)
- Nieuwe balhoofd lagers, deze ga ik nog erop leggen (40 euro)
- Achterrem komt er zondag nieuw op (35 euro)

Van bovenstaande dingen zijn de bonnen nog voorhanden.
Op vakantie heeft heeft de Fizzer zich als stuurfietsje zeker bewezen. We hebben samen menig motorrijder achter ons gelaten op de bochtige wegen.

Er zijn wel nog een tweetal minpunten:
- Koppeling, als de motor nog koud is (eerste 3-4 minuten) dan slipt deze bij volgas (dus echt helemaal open gooien). ALs je hem gewoon geleidelijk opentrekt is er niks aan de hand. Na een paar minuutjes kan je hem als die warm is gewoon helemaal opentrekken en klimt die netjes door zonder te slippen. Gister nog op de snelweg getest tot 220.

- Kmteller doet het niet. Ik ging het vandaag nader bekijken en blijkt het kmteller aandrijvingskabeltje gebroken te zijn ( kabeltje binnenin). Dit is niet zo lang geleden gebeurd.

Verder is het een best lekker smijtfietsje, waar je met heel veel vertrouwen de bocht in kan duiken (zelfs op spekgladde italiaanse rotondes). Optisch ziet die er zeker niet slecht uit met uitzondering van een barst in de rechter kontkap (omgevallen met mij erop, de zijkuipen zaten er op de vakantie niet op dus geen schade daar) en een paar gebruikssporen hier en daar. Hij start ALTIJD en je kunt zien dat er flink veel onderhoud aan gedaan is.

MFprijs is 899 euro. Deze prijs is ook vast, vanwege de vele nieuwe slijtage onderdelen die erop zitten.

En nu een paar fotos:

[imgat]





full
 
Laatst bewerkt:
~
Zo tis alweer een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, so here it goes..

- Koppeling, als de motor nog koud is (eerste 3-4 minuten) dan slipt deze bij volgas (dus echt helemaal open gooien). ALs je hem gewoon geleidelijk opentrekt is er niks aan de hand. Na een paar minuutjes kan je hem als die warm is gewoon helemaal opentrekken en klimt die netjes door zonder te slippen. Gister nog op de snelweg getest tot 220.


MFprijs is 899 euro. Deze prijs is ook vast, vanwege de vele nieuwe slijtage onderdelen die erop zitten.

En nu een paar fotos:

[imgat]





Dat moet je zowiezo nooit doen met een koude motor :? .....

Verder een mooie bike voor een zeer nette prijs :Y

succes met de verkoop
 
Laatst bewerkt:
\
Zo tis alweer een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, so here it goes..

- Koppeling, als de motor nog koud is (eerste 3-4 minuten) dan slipt deze bij volgas (dus echt helemaal open gooien). ALs je hem gewoon geleidelijk opentrekt is er niks aan de hand. Na een paar minuutjes kan je hem als die warm is gewoon helemaal opentrekken en klimt die netjes door zonder te slippen. Gister nog op de snelweg getest tot 220.


MFprijs is 899 euro. Deze prijs is ook vast, vanwege de vele nieuwe slijtage onderdelen die erop zitten.

En nu een paar fotos:

[imgat]





Dat moet je zowiezo nooit doen met een koude motor :? .....

Verder een mooie bike voor een zeer nette prijs :Y

succes met de verkoop

Klopt helemaal wat je zegt.
Tis niet dat ik met een koude motor volgas heb lopen rijden, maar ik wil wel gewoon compleet zijn over de technische staat en daarom deze beschrijving.

kickje!
 
Laatst bewerkt:
Ow ja.....uitermate geschikt als woon-werkmotor.
Heb in Italie zelfs 1 op 23,2 km gereden! Heb 2 mede-mfers die dat kunnen beamen. (we hadden alle 3 zelfde model fzr600)
In de passen reed die 1 op 17 ongeveer (heel hard accelereren), normaal sportief 1 op 20 en zuinig rijdt hij 1 op 23.
 
Actiefoto, echt een ubermakkelijke fiets om mee te KD-en!
(zonder kuipen op deze foto)
img1063m.jpg
 
Laatst bewerkt:
kick voor een motor waar ik Heel veel sleutel uurtjes in heb zitten!!

(weet dus ook dat het ding van boven tot onder uit elkaar is geweest en nu dan ook echt in een hele goede staat is)
 
ha mijn bijnaam is loos, aan gewerkt door kans loos 8-)
ik vind dit een leuke fiets, en voor 900 euro?
vanwaar zo goedkoop eigenlijk?
ik ben geinteresseerd 8-)
 
ha mijn bijnaam is loos, aan gewerkt door kans loos 8-)
ik vind dit een leuke fiets, en voor 900 euro?
vanwaar zo goedkoop eigenlijk?
ik ben geinteresseerd 8-)


Hoi Loos!

Waarom de motor zo goedkoop is? Nou namelijk 3dingen.

Ik heb hem (via Kansloos) op FZRclub.nl goedkoop kunnen overnemen. Was meer werk dan verwacht, maar omdat we alles zelf hebbe gedaan zijn de kosten nogal bperkt gebleven. Daarom hoeft het voor mij niet allemaal voor de hoofdprijs weg.

Ten tweede, zoals eerder aangegeven slipt de koppeling als die nog helemaal koud is. Dit kan betekenen dat de koppeling begint te slijten en overeen tijdje vervangen moet worden. Ligt eraan natuurlijk hoe sportief je rijd maar kan nog makkelijk half jaartje mee. Kosten om zelf te vervangen zijn 100e, bij dealer het dubbele.

Ten derde, ik ben meer op zoek naar iets zwaarders. Fireblade ofzoiets, voor de vakantie was die prima maar wil graag stapje omhoog..
 
Hoi Loos!

Waarom de motor zo goedkoop is? Nou namelijk 3dingen.

Ik heb hem (via Kansloos) op FZRclub.nl goedkoop kunnen overnemen. Was meer werk dan verwacht, maar omdat we alles zelf hebbe gedaan zijn de kosten nogal bperkt gebleven. Daarom hoeft het voor mij niet allemaal voor de hoofdprijs weg.

Ten tweede, zoals eerder aangegeven slipt de koppeling als die nog helemaal koud is. Dit kan betekenen dat de koppeling begint te slijten en overeen tijdje vervangen moet worden. Ligt eraan natuurlijk hoe sportief je rijd maar kan nog makkelijk half jaartje mee. Kosten om zelf te vervangen zijn 100e, bij dealer het dubbele.

Ten derde, ik ben meer op zoek naar iets zwaarders. Fireblade ofzoiets, voor de vakantie was die prima maar wil graag stapje omhoog..


Koppeling kan ook wel een olie probleempje zijn... ooit zoiets gehad met een Honda... na olie wissel deed ie dat ook, maar na een dikke 1000km, niets meer aan de hand?

Weet niet wanneer de laatste wissel heeft plaatsgevonden?
 
Hoi Loos!

Waarom de motor zo goedkoop is? Nou namelijk 3dingen.

Ik heb hem (via Kansloos) op FZRclub.nl goedkoop kunnen overnemen. Was meer werk dan verwacht, maar omdat we alles zelf hebbe gedaan zijn de kosten nogal bperkt gebleven. Daarom hoeft het voor mij niet allemaal voor de hoofdprijs weg.

Ten tweede, zoals eerder aangegeven slipt de koppeling als die nog helemaal koud is. Dit kan betekenen dat de koppeling begint te slijten en overeen tijdje vervangen moet worden. Ligt eraan natuurlijk hoe sportief je rijd maar kan nog makkelijk half jaartje mee. Kosten om zelf te vervangen zijn 100e, bij dealer het dubbele.

Ten derde, ik ben meer op zoek naar iets zwaarders. Fireblade ofzoiets, voor de vakantie was die prima maar wil graag stapje omhoog..
heb je nog een weekje geduld? O-)
 
Koppeling kan ook wel een olie probleempje zijn... ooit zoiets gehad met een Honda... na olie wissel deed ie dat ook, maar na een dikke 1000km, niets meer aan de hand?

Weet niet wanneer de laatste wissel heeft plaatsgevonden?

Ja kan inderdaad, maar denk het in dit geval niet. Oliewissel was voor de vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan