Fzs 600 hapert bij optrekken 1&2 versnelling.

Stefan92112

MF'er
10 sep 2019
33
8
hoi allemaal

ik heb sinds kort een probleem. Ik heb mijn carburateurs ultrasoon gereinigd en voorzien van een revisie set. En ja de carburateur en de sproeiers zijn brandschoon. Daar zit het probleem niet. Als ik optrek in de 1e versnelling hapert de motor tot een bepaald toerental en rijdt dan wel lekker door zodra ik doorschakel naar de 2e versnelling. Dan heeft hij in de lage toeren weer het zelfde dat hij hapert en stottert tot weer een bepaal toerental. Ik heb zojuist gelezen dat het aan de tps sensor kon liggen. Deze stond buiten marge en staat inmiddels goed. Maar nog steeds is het probleem niet verholpen. Wat zie ik hier nog over het hoofd ? Of kan de sensor alsnog defect zijn ? Of moet hij nu weer opnieuw synchroon gesteld worden omdat de sensor opnieuw gesteld is ?

zaken die al gedaan zijn

carburateurs ultrasoon gereinigd en synchroon gesteld.
brandstof systeem gereinigd
brandstof pomp vervangen.
Tps sensor afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn fzs600.
Wanneer ik rustig doortrek merk ik geen bijzonderheden maar zodra ik flink gas geef begint de hele motor te trillen en is het alsof hij op 3 cilinders loopt. Het verloop van het onregelmatig lopen is niet steeds bij een bepaald toerental maar komt en gaat. Bij veel gas geven spuit de motor naar voren, houdt vervolgens in, spuit weer weg, prutteld weer even en gaat dan weer even als de brandweer.
Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Als ik rustig rij is er niks aan de hand totdat ik echt gas geef.
 
Goedemorgen, ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn fzs600.
Wanneer ik rustig doortrek merk ik geen bijzonderheden maar zodra ik flink gas geef begint de hele motor te trillen en is het alsof hij op 3 cilinders loopt. Het verloop van het onregelmatig lopen is niet steeds bij een bepaald toerental maar komt en gaat. Bij veel gas geven spuit de motor naar voren, houdt vervolgens in, spuit weer weg, prutteld weer even en gaat dan weer even als de brandweer.
Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Als ik rustig rij is er niks aan de hand totdat ik echt gas geef.
Ik tank 102 bij de firezone btw.
 
Ben de vraag hier nog niet tegen gekomen dus stel ik hem gewoon.
Wat voor benzine gooi je in de tank?
De E10 is niet echt geweldig voor de oudere Fazers.
Vooral als het beest de hele winter stil staat.
Door schade en schande geleerd, dus nu altijd de "premiums" erin.
Had het probleem dus ook, met nadruk op had.
Ik tank altijd e5 euro 98. Ook voor de e10 crisis al 😛 dus dat zal het ook niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan