G*DV*RD*MM* ZX6R weer kapot

easytj

Die hard MF'er
27 nov 2002
311
0
Venray
Hoi mensen,

Kunnen jullie dit topic nog herinneren
ontkoppelingsas kapot

Nou heb ik dit onderdeel gister gekregen en erin gezet. Breekt :( :( :( :( vandaag het volgende asje bij de koppeling af.
full
Na net 100 km te hebben gereden en ook nog super rustig ook. Wat is kawasaki toch K*T. Alleen maar problemen heb ik ermee gehad.
 
Heb je hierover contact gehad met Kawasaki of een goede dealer? Dit lijkt me niet normaal hoor.

Kawasaki is helemaal niet K*T. :(
 
Heb je al gezocht waarom de eerste as afbrak?
Hij breekt niet zomaar af, en al helemaal niet met zo weinig km!
En nu de volgende as ook afgebroken is zou ik toch maar ff naar een oorzaak gaan zoeken...
Succes verders!
 
ach eerst was ducati stuk en nu kawasaki.. tis allemaal wat...

het is gewoon pech hebben.. doe je weinig aan..aalleen maar bidden dat pech stopt :+
 
Heb je al gezocht waarom de eerste as afbrak?
Hij breekt niet zomaar af, en al helemaal niet met zo weinig km!
En nu de volgende as ook afgebroken is zou ik toch maar ff naar een oorzaak gaan zoeken...
Succes verders!

:^

Beter oorzaken aanpakken dan iedere keer puin ruimen...
 
Ik ken een SuperKikker (mede MF-er) die hier ook alles vanaf weet :(

Rommelzooi...hoorde dat t een standaard Kawa probleem is?
 
Heb je hierover contact gehad met Kawasaki of een goede dealer? Dit lijkt me niet normaal hoor.

Kawasaki is helemaal niet K*T. :(

Ik heb met de dealer overlegt en die zegt dat het inderdaad een kawa-probleem is. De as (uit het eerdere topic) die ik erin had zitten was niet goed. Deze is als het goed in de garantieperiode vervangen door degene die ik nu heb. Behalve bij mij dus. En dat nu die andere breekt sta ik ook versteld van. Ik heb ook gedacht dat er echt iets mis moet zijn. Ik heb er flink over na gedacht. Denken jullie ff mee??
full

Deel 13095 zit vast. Daar zitten alle frictieschijven in. Daarop wordt deel 13187 vast gemaakt met 4 veren zodat je deze naar buiten kan trekken. Door te trekken aan as 46102 (welke nu dus bij mij kapot is) worden de koppelingsplaten van elkaar af getrokken. Dus de enige kracht die op de kapotte as komt is de kracht die de veren leveren en verder niks.
Dus naar mijn mening moet het dus materiaalvermoeidheid zijn of zie ik iets over het hoofd??

Sorry, dat van kawa had ik niet mogen zeggen. Heb met mijn vorige kawa (ZXR750) 0,0 problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ja, je ziet over 't hoofd dat het asje ook licht zijdelings belast wordt, als hier een braam op zit, dan kan de vork hier niet gemakkelijk glijden, en breekt het asje dus af...........

Paul.
 
Ja, je ziet over 't hoofd dat het asje ook licht zijdelings belast wordt, als hier een braam op zit, dan kan de vork hier niet gemakkelijk glijden, en breekt het asje dus af...........

Paul.

Er zat inderdaad wel een kleine braam aan het asje (het kapotte asje bedoel ik). De andere as was nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Nu binnenkort alle 2 nieuw en dan moet het gewoon goed zijn en anders wordt ik helemaal gek.
 
Er zat inderdaad wel een kleine braam aan het asje (het kapotte asje bedoel ik). De andere as was nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Nu binnenkort alle 2 nieuw en dan moet het gewoon goed zijn en anders wordt ik helemaal gek.

Niet te vlug gek worden :+
Kijk of de as die je reeds gemonteerd had nu ook niet (weer) beschadigd is, anders blijf je spullen aan 't wisselen.
 
Misschien een schot in de diepte maar kan het zijn dat de koppeling een lichte wiebel heeft? of een onderdeel in de koppeling die direct contact maakt met het asje. Het lijkt er namelijk op dat het asje wiebelt. En als het dat doet komen er aardige krachten op als je hem probeer te ontkoppelen?
 
Misschien een schot in de diepte maar kan het zijn dat de koppeling een lichte wiebel heeft? of een onderdeel in de koppeling die direct contact maakt met het asje. Het lijkt er namelijk op dat het asje wiebelt. En als het dat doet komen er aardige krachten op als je hem probeer te ontkoppelen?
Het zou kunnen, maar ik denk dat ik nu wel weet waardoor het echt komt. Doordat de oude as (die als eerste kapot ging) beschadigt is, komen er tijdens het koppelen toch wat zijwaartse krachten op de as die nu kapot is. En aangezien dit geharde assen zijn (wat wil zeggen dat ze redelijk bros zijn) kunnen ze qua buiging niet veel hebben. En dan is het gewoon wachten op een vermoeiingbreuk. Volgens de dealer was het gewoon toeval dat net na het vervangen van de 1 de ander kapot gaat.
Woensdag is het onderdeel der en dan kan ik hopelijk weer eens gaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan